نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۲۹

اولین هدست واقعیت مجازی لنوو با قیمت کم‌تر از ۴۰۰ دلار عرضه خواهد شد

لنوو امروز جزییات بیش‌تری از اولین هدست واقعیت مجازی خود ارائه کرد که کم‌تر از ۴۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.

واقعیت مجازی یکی از جذاب‌ترین فناوری‌های روز دنیا است که انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۷ شاهد رشد روز افزون آن باشیم. در حالی که تا به امروز شرکت‌های زیادی هدست‌های واقعیت مجازی خود را برای موبایل، پی‌سی یا پلی‌استیشن 4 عرضه کرده‌اند، به مرور شاهد هستیم که کمپانی‌های صاحب‌نام دیگری هم کم کم به جمع سازندگان هدست‌های واقعیت مجازی اضافه می‌شوند. یکی از این کمپانی‌ها لنوو (Lenovo) است که پیش از این با عرضه لپ‌تاپ‌های خوش‌قیمت و با کیفیت توانسته اعتماد کاربران را به خوبی جلب کند.

این کمپانی چینی از چندی پیش اعلام کرد که قصد ساخت هدست‌های واقعیت مجازی را دارد و حال جزییاتی بیش‌تری از اولین هدست خود ارائه کرده که مبتنی بر پلتفرم ویندوز هولوگرافیک (Windows Holographic) است. بر این اساس، اولین هدست واقعیت مجازی لنوو در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۱۷ و با قیمت کم‌تر از ۴۰۰ دلار عرضه خواهد شد. این هدست که در ادامه تصاویر آن را هم مشاهده خواهید کرد، وزنی کم‌تر از هدست‌های وایو یا آکیولس خواهد داشت و برای رایانه‌های شخصی قابل استفاده خواهد بود.

یکی از مشکلاتی که خریداران هدست‌های واقعیت مجازی مخصوص پی‌سی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، تعداد بسیار زیاد سیم‌ها و همچنین سختی راه‌اندازی هدست است. با این حال لنوو اعلام کرده که فقط دو سیم از هدست واقعیت مجازی‌اش خارج می‌شود و تنظیم کردن این محصول هم بسیار راحت خواهد بود.

این هدست همچنین دارای دو صفحه نمایش با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۱۴۴۰ است و دو دوربین هم در قسمت جلویی خود دارد که بدون نیاز به سنسور‌های اضافی، قادر به ارائه تجربه واقعیت مجازی در ابعاد اتاق هستند. البته شاید بتوان نقطه ضعف این هدست در مقایسه با مواردی مثل وایو یا آکیولس را نداشتن کنترلر‌های اختصاصی دانست که باعث می‌شود گیمر‌ها مجبور به استفاده از کنترلر‌های ایکس‌باکس وان برای تجربه بازی‌ها شوند.

مایکروسافت چندی پیش اعلام کرده بود که چند کمپانی از جمله لنوو در حال ساخت هدست‌های واقعیت مجازی برای ویندوز 10 هستند و حال لنوو از هدست خود رونمایی کرده است. در ادامه می‌توانید تصاویری از این محصول را مشاهده کنید:


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده