نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۹

شایعه: اکران فیلم Han Solo تا دسامبر ۲۰۱۸ عقب افتاد

طبق شایعات منتشر شده، اکران فیلم مورد انتظار هان سولو (Han Solo) تا دسامبر ۲۰۱۸ عقب افتاده است.

در طی ماه دسامبر سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی دو فیلم جنگ ستارگان: نیرو بر می‌خیزد (Star Wars: The Force Awakens) و روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان (Rogue One: A Star Wars Story) به روی پرده رفته‌اند. این دو فیلم با استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدان و تماشاگران نیز روبرو شده‌اند و طرفداران مجموعه جنگ ستارگان (Star Wars) روزهای بسیار خوبی را سپری می‌کنند. فیلم Rogue One در آخرین روز از سال ۲۰۱۶ میلادی توانست با عبور از فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (Captain America: Civil War) که ۴۰۸.۱ میلیون دلار در گیشه فروخته است، دومین فیلم پرفروش در آمریکای شمالی شود.

در بهمن سال گذشته دیزنی اعلام کرد که اکران فیلم جنگ ستارگان: اپیزود ۸ (Star Wars: Episode VIII) تا دسامبر ۲۰۱۷ عقب افتاده است. این فیلم پیش از این قرار بود در تاریخ ۲۶ می ۲۰۱۷ (۵ خرداد ۱۳۹۶) اکران شود. حال این فیلم قرار است در تاریخ ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷ (۲۴ آذر ۱۳۹۶) به روی پرده‌های سینما برود. پیش از این دیزنی اعلام کرده بود که فیلم‌های جنگ ستارگان در فصل تابستان اکران خواهند شد و فیلم Han Solo، اولین فیلم از این مجموعه است که در فصل تابستان اکران می‌شود. پیش از این دو سه گانه اصلی و پیش درآمد جنگ ستارگان در فصل تابستان و در ماه می اکران شده بودند و پس از خریداری شدن این استودیو توسط دیزنی این سنت به نظر می‌رسد که تغییر کرده است.

حال وب‌سایت Making Star Wars اعلام کرده است فیلم Han Solo در فصل تابستان اکران نخواهد شد و اکران این فیلم تا دسامبر ۲۰۱۸ عقب افتاده است، این وب‌سایت می‌گوید منابعی آگاه در صنعت سینما به آن‌ها گفته است که فیلم Han Solo در روز پنج شنبه ۱۳ دسامبر ۲۰۱۸ (۲۲ آذر ۱۳۹۷) به روی پرده‌های سینما خواهد رفت. با این حال، این خبر هنوز رسما توسط دیزنی یا لوکاس فیلم تایید یا تکذیب نشده است، اما با توجه به موفقیت این مجموعه در تعطیلات سال نو، این تغییر در زمان اکران چندان عجیب نخواهد بود. همچنین این منبع اضافه می‌کند که در زمان تایید حضور دونالد گلاور و امیلیا کلارک در این فیلم، لوکاس فیلم در بیانیه‌‌هایی که منتشر کرده بود تنها گفته است که فیلم مستقل و بدون عنوان Han Solo در سال ۲۰۱۸ اکران خواهد شد و تاریخ اکران این فیلم که می ۲۰۱۸ بوده است، در این بیانیه‌ها حذف شده‌اند.

Han Solo

با توجه به تغییر زمان اکران فیلم Star Wars: Episode VIII، این خبر و تغییر در زمان اکران فیلم Han Solo عجیب نیست و حتی انتظار می‌رود که اکران فیلم جنگ ستارگان: اپیزود ۹ (Star Wars: Episode IX) نیز تا دسامبر ۲۰۱۹ عقب بیفتد، این فیلم در حال حاضر قرار است در تاریخ ۲۴ می ۲۰۱۹ (۳ خرداد ۱۳۹۸) اکران شود. تاخیر هفت ماهه در اکران فیلم Han Solo برای سازندگان فیلم فرصت خوبی خواهد بود که بتوانند استراتژی و برنامه‌های خود را به خوبی پیاده کنند. همچنین در صورت بوجود آمدن مشکلات احتمالی در فیلم، زمان کافی را برای ایجاد تغییرات در اختیار داشته باشند. همچنین احتمال اینکه این فیلم در سایه تبلیغات فیلم Star Wars: Episode VIII قرار بگیرد نیز زیاد است.

فیلم انتقام جویان: جنگ بی نهایت (Avengers: Infinity War)، دیگر فیلم کمپانی دیزنی، نیز در ماه می ۲۰۱۸ به روی پرده خواهد رفت و بدون شک دیزنی نمی‌خواهد که دو محصول مهم خود را در مقابل هم قرار بدهد. با این حال، فیلم Han Solo ممکن است که رقیب بسیار بزرگی را در ماه دسامبر نیز پیش رو داشته باشد. طبق شایعاتی که اخیرا منتشر شده است، فیلم آواتار ۲ (Avatar 2) احتمالا در کریسمس سال ۲۰۱۸ به روی پرده خواهد رفت و یک رقیب جدی برای فیلم Han Solo خواهد بود. آلدن ارنرایک در نقش هان سولو جوان قرار است در این فیلم نقش آفرینی کند.

فیلم Han Solo در حال حاضر قرار است در تاریخ ۲۵ می ۲۰۱۸ (۴ خرداد ۱۳۹۷) اکران شود.


منبع Screen Rant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده