// جمعه, ۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۲

ترانه علیدوستی در اسکار 2017 شرکت نخواهد کرد

ترانه علیدوستی پیرامون سیاست‌های جدید دولت آمریکا در خصوص عدم ورود اتباع ایرانی به خاک این کشور، اعلام کرد که در مراسم اسکار 2017 شرکت نمی‌کند.

روز گذشته بود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با امضای برگه‌ای ورود اتباع خارجی چند کشور از جمله ایران را تحت هر شرایطی به خاک این کشور به مدت یک ماه ممنوع کرد. در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، خانم ترانه علیدوستی از بازیگران مطرح کشورمان که به واسطه بازی در فیلم فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی مورد تحسین قرار گرفته بود، در صفحه‌های اجتماعی خود از جمله توییتر با انتشار پیامی این حرکت را نژاد پرستانه و تبعیض آمیز دانست و اعلام کرد که در مراسم اسکار 2017 که تا برگزاری آن بیش از یک ماه زمان باقی مانده شرکت نخواهد کرد.  

متن پیام توییتر او که به انگلیسی بوده و تصویر آن در پایین آمده به شرح زیر است:

 ممنوعیت ترامپ مبنی بر عدم صدور ویزا برای ایرانیان یک حرکت نژاد پرستانه است. من نمی‌دانم این موضوع رویداد‌های فرهنگی را نیز در بر می‌گیرد یا خیر، بنده به نشان اعتراض از شرکت در مراسم اسکار 2017 خودداری می‌کنم.

باید منتظر ماند و واکنش سایر عوامل این فیلم از جمله شهاب حسنی و اصغر فرهادی را در راستای این موضوع مشاهده کرد. با توجه به قوانین صادره به نظر می‌رسد حضور این اشخاص در مراسم اسکار که یک ماه دیگر و در تاریخ ۲۶ فوریه (۸ اسفند) در هالیوود لس آنجلس برگزار می‌شود به مشکلات جدی بخورد. برای آشنایی بیشتر با کارنامه‌ی هنری این بازیگر، می‌توانید بیوگرافی ترانه علیدوستی را در بخش بیوگرافی زومجی مطالعه کنید.

مدتی پیش بود که فروشنده در بین نامزدهای بهترین فیلم خارجی زبان اسکار قرار گرفت و اصغر فرهادی نیز واکنش خود را نسبت به این موضوع نشان داد. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده