نویسنده: آرش رستمی
// پنجشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۹

کنترلرهای جدید Gamevice آیپد و آیفون را به نینتندو سوییچ شبیه می‌کند

گیموایس (Gamevice) کنترلرهای جدیدی برای آیپد و آیفون ساخته که آن‌ها را تا اندازه‌ای به کنسول نینتندو سوییچ شبیه می‌کند.

بنا به اخبار سخت‌افزار، کمپانی Gamevice، سازنده‌ی تجهیزات گیمینگ موبایل، کنترلرهای جدیدی را برای محصولات اپل معرفی کرده که با قرار گرفتن‌شان در کنار آن‌ها به‌نوعی کنسول سوییچ و Joy-Conهای‌اش را تداعی می‌کنند. کنترلرهای گیموایس در دو طرف اسمارت‌فون یا تبلت نصب می‌شوند و نواری که از زیر دستگاه عبور می‌کند، دو بخش آن‌ها را به هم متصل نگه می‌دارد. این لوازم جانبی از سال ۲۰۱۵ در مدل‌های مختلف به فروش می‌رسند و نسخه‌های جدید آن‌ها را می‌توان برای آیفون، آیپد مینی، آیپد ایر و آیپد پرو خریداری کرد.

کلیدهای جهت-نما (D-Pad)، استیک‌های آنالوگ، دکمه‌های Trigger و Shoulder، چهار کلید اصلی و دکمه‌ی منو ورودی‌هایی هستند که روی کنترلرهای جدید گیموایس دیده می‌شوند. نسخه‌های کنونی این محصولات مستقیماً با آیپد یا آیفون تغذیه می‌شوند و نیازی به شارژ کردن جداگانه‌ی آن‌ها نیست. آن‌طور که کمپانی سازنده می‌گوید، این کنترلرها شارژ دستگاه میزبان را به‌اندازه‌ی یک هدفون معمولی مصرف می‌کنند؛ ضمن اینکه نسخه‌ی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس آن‌ها به جک ۳.۵ میلیمتری هم مجهز شده است. ساخته‌های جدید گیموایس یک درگاه لایتنینگ هم دارند تا بتوان اسمارت‌فون را مستقیماً به‌واسطه‌ی آن‌ها شارژ کرد. گیموایس می‌گوید که بیش از ۹۰۰ بازی iOS، از جمله ماینکرفت، NBA 2K17 و Assassin’s Creed Identity، با کنترلرهای جدیدش همخوانی دارند.

نسخه‌های آیپد ایر و آیپد پروی کنترلرهای Gamevice اخیراً به بازار عرضه شده‌اند و دو مدل دیگر هم تا سه-چهار روز آینده به فروشگاه‌ها راه پیدا خواهند کرد. قیمت هریک از این محصولات ۱۰۰ دلار است.


منبع TheVerge Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده