// چهار شنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۲

بررسی بازی Yakuza 0 از دید وبسایت های معتبر دنیا

بازی Yakuza 0 بالاخره در آمریکا برای پلی‌استیشن 4 منتشر شد و توانست نظرات منتقدان را به خود جلب کرده و مورد قبول واقع شود.

ماه مارس سال ۲۰۱۵ بازی Yakuza 0 به صورت انحصاری برای پلی استیشن 3 و پلی استیشن 4 عرضه شد. یک بازی ماجراجویی جهان باز شرقی که جدای از پر مخاطب بودن در بین گیمرهای شرقی، بین گیمرهای غربی نیز معروف است. در واقع یاکوزا 0 پیش درآمدی است بر مجموعه یاکوزا که داستان آن در سال ۱۹۸۸ (۱۷ سال قبل از وقایع نسخه اول) و شما در نقش کازوما کایو ۲۰ ساله به ایفای نقش می‌پردازید.

یکی از ویژگی‌های مهم این نسخه مربوط به بومی سازی بازی است. در تمامی نسخه‌های پیشین، شاهد این بودیم که اسم‌های شخصیت‌ها،‌ نام خیابان‌ها و آدرس‌های داخل بازی همگی به انگلیسی ترجمه شده‌اند و در بخش بومی سازی، تیم سازنده سعی کرده است مخاطبین غربی را بیش از پیش به این مجموعه جذب کند. از طرف دیگر، شاهد زیرنویس‌های انگلیسی برای بازی هستیم که مسئول بخش بومی سازی یاکوزا 0 بر این عقیده است که این تغییرات با اینکه در ظاهر کوچک هستند ولی، به خوبی می‌تواند بر تجربیات مخاطب تاثیر گذار باشد.

حال بازی در آمریکا نیز عرضه شده است و طبق پیش بینی‌هایی که می‌شد، بازی توانست با بازخورد خوبی در بین منتقدان روبرو شود. در ادامه نگاهی به نمره‌ی وبسایت‌های دنیا و خلاصه‌ی نقد آن‌ها از Yakuza 0 خواهیم داشت.

  • سازنده: سگا
  • ناشر: سگا
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4
  • تاریخ عرضه: ۵ بهمن

Yakuza 0

گیم اینفورمر: ۹۳

بازی یاکوزا 0 از هر بخش مواردی را در خود جای داده است و تقریبا در این موارد موفق بوده است. مجموعه یاکوزا در غرب طرفدارهایی بدست آورده است ولی با این حال، هنوز این بازی برای قشر خاصی از طرفداران ساخته شده است.

دستراکتوید: ۹۰

این بازی تمامی ویژگی‌های خوب این مجموعه را در خود جای داده ولی با این حال نکات منفی را نیز دارا است. من همچنان در حال بازی کردن یاکوزا 0 هستم.

آی‌جی‌ان: ۸۵

با اینکه بازی یاکوزا 0 در بخش Melee Attackها آن چنان مدرن و امروزی عمل نکره است ولی در ژاپن از مخاطبان زیادی برخوردار است.

گیم‌اسپات: ۸۰

با تمام پیچیده بودن روابط داستانی در بازی، شروع بازی در ابتدای کار به کندی پیشرفت می‌کند ولی رفته رفته جلوه جذاب‌تری به خود می‌گیرد.

پالیگان: ۸۰

مشکل با ابرقهرمانان سر سخت این نیست که کار خود را به اتمام می‌رسانند، بلکه مشکل اینجاست که به ندرت کار خود را به خوبی به اتمام می‌رسانند. با این تعریف، بازی یاکوزا 0 توانسته است خلاف این گفته را ثابت کند. بازی از سرعت بالایی برخوردار است و از طریق خیابان‌ها و کارهای مختلف می‌توانید به خوبی متوجه آن شوید اما، مورد اصلی که باعث جذابیت این بازی شده است، این است که با تمام بزرگ بودن و دارا بودن بخش‌های مختلف، هنوز به ریشه‌های خود پایبند بوده و روح این مجموعه را در خود جای داده است.

نمره متای Yakuza 0


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده