نویسنده: محسن وزیری
// سه شنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۳۲

واکنش اصغر فرهادی به نامزدی فیلم فروشنده در اسکار 2017

فیلم فروشنده موفق شد نامزد بهترین فیلم خارجی زبان اسکار 2017 شود و اصغر فرهادی اظهاراتی نسبت به این اتفاق داشته است.

اصغر فرهادی بار دیگر موفق شد در بزرگ‌ترین مراسم جوایز فیلم‌های سال نامزد شود و برای ایران افتخار بیافریند، او حالا دیگر در کنار بزرگانی چون عباس کیارستمی فقید پرافتخارترین کارگردان ایرانی است. فرهادی در پی راه یافتن فروشنده به جمع پنج فیلم خارجی‌زبان مراسم اسکار 2017 گفت:

افتخار بزرگیست که نام ایران را در جمع کشورهای سازنده بهترین فیلم‌های غیر انگلیسی زبان می‌بینم. آرزو می‌کردم این خبر خوشحال کننده را در روزهایی می‌شنیدم که مردم ایران غرق در اندوه حادثه تلخ فرو ریختن ساختمان پلاسکو و جان باختن تعدادی از هموطنان‌مان و همچنین قهرمانان بزرگوار و فروتن آتش‌نشانی نبودند. برای خانواده‌های این عزیزان از صمیم قلب آرزوی بردباری دارم.

به همه همراهانم در ساخت فیلم «فروشنده» تبریک می‌گویم و به این بهانه یاد می‌کنم از دوست و همکار نازنینم یدالله نجفی که سال گذشته در چنین روزهایی ما را  برای همیشه ترک کرد، روحش آرام.

فروشنده اصغر فرهادی در حالی نامزد اسکار 2017 شده است که پنج سال پیش با فیلم جدایی نادر از سیمین موفق شده بود جایزه‌ی اسکار را کسب کند. فیلم‌های گذشته و درباره الی نیز از سوی ایران به آکادمی اسکار معرفی شده بودند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده