نویسنده: محسن وزیری
// سه شنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۱

بررسی بازی Resident Evil 7 از دید وبسایت های معتبر دنیا

بازی Resident Evil 7 با اینکه شک و تردیدهایی در مورد آن وجود داشت اما موفق شد نظر مثبت منتقدان را جلب کند.

هفتمین نسخه‌ی اصلی از سری باسابقه‌ی رزیدنت اویل سال گذشته در کنفرانس E3 سونی معرفی شد که البته حرف و حدیث‌های زیادی به پا کرد. بزرگ‌ترین تغییری که رزیدنت اویل 7 که به خود دیده بود، تصمیم کپکام بر تغییر دوربین و ساخت یک نسخه‌ی اول شخص بود. همین مورد باعث شد طرفداران با سابقه‌ی بازی نسبت به موفقیت آن شک و تردیدهایی به خود راه دهند، اما با توجه به نمراتی که Resident Evil 7 دریافت کرده به نظر می‌رسد ریسک کپکام جواب داده و با یک رزیدنت اویل اصیل طرف هستیم که بعد از چند شماره بدبیاری، دوباره به مسیر موفقیت خود بازگشته است.

اما تغییر دیگری که در بازی شاهد هستیم و منتقدان هم روی خوشی به آن نشان دادند، حذف کاراکترهای اصلی سری مثل کریس و لیون است. در رزیدنت اویل 7 داستان حول شخصیتی به نام اتان می‌گذرد که به دنبال همسر خود است. او در مسیر گذشت و گذارهای خود به خانه‌ای قدیمی و ترسناک می‌رسد که متعلق به خانواده‌ای به نام بیکر است. المان‌های نوستالژیک سری اویل مانند گیاه‌هایی که سلامتی کاراکتر را پر می‌کرد در RE 7 بازگشته‌اند و دوباره باید در جستجوی این گیاه‌ها در گوشه و کنار این خانه‌ی متروک باشید. موردی که سونی در کنفرانس خود هنگام معرفی رزیدنت اویل 7 حسابی روی آن تمرکز کرد، پشتیبانی بازی از هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR بود. رزیدنت اویل 7 را می‌توانید به طور کامل با هدست واقعیت مجازی سونی بازی کنید تا حس ترس و دلهره را به مراتب بیشتر از حال اول شخص بازی تجربه کنید.

در ادامه نگاهی به نمره‌ی وبسایت‌های معتبر دنیای بازی‌های ویدیویی و خلاصه‌ی نقد آن‌ها از بازی رزیدنت اویل 7 خواهیم داشت.

Resident Evil 7

دیستراکتوید: ۱۰

رزیدنت اویل 7 فراتر از انتظارات من ظاهر شد و حس می‌کنم با یک بازی کلاسیک طرف هستم. دوست دارم همین حالا به بازی برگردم و حس می‌کنم تا سال‌ها این احساس با من خواهد بود. هیچ بازی‌ای کامل نیست اما سعی می‌کند در سبک خود بهترین باشد. نسخه‌ی جدید رزیدنت اویل بهترین در نوع خود است و راجع به بازی‌ای صحبت می‌کنیم که هیجان محض است.

پالیگان: ۹

فعلاً نمی‌توان گفت آیا رزیدنت اویل 7 مانند کلاسیک‌هایی چون رزیدنت اویل 4 یا نسخه‌ی اول این سری پس از گذشت زمان همچنان یک اثر خوب باقی خواهد ماند یا خیر، اما اگر به بازی به عنوان یک اثر خارج از سری نگاه کنیم با یک اثر عالی طرفیم که این مجموعه را به مسیرهای جدید و ارزشمندی هدایت می‌کند.

گیم اینفورمر: ۸.۵

کپکام در گذشته موفق شده رزیدنت اویل را به روز‌های اوجش برگرداند و مثال بارز این مورد بازی فوق‌العاده‌ی رزیدنت اویل 4 است. نسخه‌ی جدید با وجود اینکه از لحاظ تغییرات گسترده و نوآوری‌های گیم‌پلی به نسخه‌ی چهارم نمی‌رسد، اما یک بازی قابل احترام در این سری است که هم در زمینه‌ی گیم‌پلی و هم داستان موفق ظاهر شده و برای کسانی که به تازگی با رزیدنت اویل آشنا شدند، نقطه‌ی شروع خوبی است.

گیم‌اسپات: ۸

اواخر کمپین بازی من آماده‌ی تمام شدن آن بودم، اما دوست نداشتم هرگز تمام شود و خب این یک ایراد نیست. رزیدنت اویل 7 دقیقاً مانند افتتاحیه‌ی جذابش تمام می‌شود و بعد از اتمام بازی حس کردم از یک ماجرای واقعاً ترسناک جان سالم به در بردم. مبارزه با باس‌ها شاید همیشه جذاب نباشد و بعضی بخش‌های بازی شاید بعد از مدتی خسته‌کننده شوند، اما رزیدنت اویل 7 همچنان یک موفقیت عالی است. بازی دید هوشمندانه‌ای دارد و آن را با صبر و دقتی مثال زدنی اجرا می‌کند. با برگشتن به دوران ترس و وحشت، رزیدنت اویل دوباره به یک بازی خاص تبدیل شده است.

آی‌جی‌ان: ۷.۷

رزیدنت اویل 7 المان‌هایی دارد که نسخه‌ی اول را به یک بازی عالی تبدیل کرد و در عین حال ریسک‌های جدیدی را تجربه می‌کند که فرمول دوست‌داشتنی و جواب‌پس‌داده‌ی بازی را به یک اندازه هم به آن کمک می‌کند و هم ضربه می‌زند. اما این نسخه‌ یکی از بهترین دنباله‌هایی است که به خوبی توانسته روند آرام اما هیجان‌انگیز و جو خاص آن را دوباره بازسازی کند. رزیدنت اویل 7 یک بازگشت خوشایند به روزهای اوج این سری است و واقعاً امیدوارم در آینده بیشتر از این دست ببینم.

Resident Evil 7


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده