// سه شنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۱

ویدیوی تغییرات منوی راهنما و منوی اصلی ایکس باکس وان منتشر شد

با بروزرسانی جدید ایکس‌باکس وان در ماه بهار، شاهد تغییراتی در منوی راهنما و منوی اصلی خواهیم بود.

چندی پیش بود که خبری منتشر شد حول اینکه بزودی تغییراتی در منوی راهنما و اصلی بازی کنسول ایکس‌باکس وان اعمال خواد شد. حال باتوجه به اخبار کنسول‌های بازی، اطلاعاتی از این منوهای جدید منتشر شد. در همین راستا ویدیویی از این تغییرات نیز منتشر شده است. همچنین اسکات هنسون، یکی از مسئولین مایکروسافت، در این باره گفته است:

رابط کاربری فعلی از پیچیدگی‌های خاصی برای انجام یک سری از کارهای مختلف برخوردار است و برای انجام آن‌ها می‌بایست از دکمه‌های زیادی استفاده کنید. هدف ما این است که با بهبود عملکرد این بخش‌ها راحتی را برای کاربران بوجود آوریم. در ابتدای کار تغییراتی را در بخش منوی اصلی بوجود می‌آوریم تا بتوانید راحت‌تر به بازی‌های خود دسترسی داشته باشید.

بعد از در دسترس قرار گرفتن بروزرسانی مورد نظر، از این پس بخش آخرین فعالیت‌های شما در صفحه اصلی نمایش داده نمی‌شود و از طریق یک دکمه می‌توانید به بخش مربوطه وارد شوید. همچنین اگر عکس پس زمینه خاصی را انتخاب نکرده باشید، یک تصویر از آخرین بازی که انجام داده‌اید در پس زمینه بنمایش در می‌آید.

از تغییرات مهم دیگر بروزرسانی آینده ایکس‌باکس وان، می‌توان به تغییرات دکمه هوم و منوی راهنما اشاره کرد که برخلاف گذشته که با دوضربه به دکمه هوم، منوی راهنما باز می‌شد، این بار با یک فشار دادن دکمه، منوی راهنما را مشاهده خواهید کرد. همچنین همانند قبل این منو در سمت چپ تصویر بنمایش در می‌آید. یکی از اصلی‌ترین مشخصه‌های تغییر در این بخش، می‌توان به تغییر ضبط کردن آسان‌تر ویدیوها و همچنین دسترسی ساده‌تر به بازی‌ها و برنامه‌ها اشاره کرد. البته بخش‌های دیگری نظیر اچیومنت‌ها، پخش موسیقی، دسترسی به فروشگاه و موارد دیگری نیز در این منو با تغییراتی مواجه خواهند شد. در ادامه می‌توانید ویدیو مربوطه را تماشا کنید.

| |

از طرفی چند وقت قبل شایعه‌ای مبنی بر حذف شدن بخش اسنپ ایکس‌باکس وان منتشر شد که در این بروزرسانی این بخش حذف نمی‌شود ولی با تغییرات اساسی روبرو خواهد شد. از دیگر بخش‌های کلی این بروزرسانی می‌توان به تغییراتی در کورتانا (اضافه شدن بخش یادآوری)، تغییرات بخش صدا و تغییرات بخش دانلود اشاره کرد.

البته همه این تغییرات بخشی از بروزرسانی سازندگان ویندوز 10 است که در بهار امسال در دسترس تمامی کاربرها قرار می‌گیرد. این بروزرسانی ظاهرا در اختیار اینسایدرها قرار گرفته است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده