// دوشنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۳

خالق اپیک گیمز جایزه یک عمر دستاورد را دریافت خواهد کرد

تیم سویینی که بسیاری او را به خاطر تاسیس شرکت اپیک گیمز می‌شناسند، به زودی در مراسم GDC جایزه یک عمر دستاورد را دریافت خواهد کرد.

هر ساله کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی (Game Developers Conference) از یک فرد تاثیر گذار در صنعت بازی‌سازی تقدیر می‌کند و امسال جایزه یک عمر دستاورد به تیم سویینی موسس شرکت اپیک گیمز می‌رسد. 

به عنوان یک کهنه کار در این صنعت، بسیاری او را به خاطر فعالیتش بر روی موتور بازی‌سازی Unreal Engine، خلق بازی ZZT و از همه مهم‌تر به عنوان موسس Epic Games می‌شناسند؛ شرکتی که بازی‌های محبوب و پرفروشی از جمله Infinity Blade ،Jazz Jackrabbit ،Unreal Tournament و بازی Gears of War را به گیمران هدیه داده است. لازم به ذکر است که تیم سویینی شخصیتی بشر دوست است و اخیرا برای حفاظت از حیات وحش بیش از ۱۵ میلیون دلار به ایالت کارولینای شمالی کمک کرده؛ درست جایی که شرکت اپیک گیمز نیز در همین منطقه قرار دارد.

تیم سویینی ابتدا اپیک گیمز را با نام Epic MegaGames در سال ۱۹۹۱ تاسیس کرد و ZZT اولین بازی عرضه شده از سوی آ‌نها بود. مدتی بعد استودیو نام خود را مختصرتر کرده و به Epic Games تغییر داد. عمده شهرت این شرکت در کنار بازی‌هایش، توسعه و ساخت موتور قدرتمند Unreal Engine است که در بسیاری از مجموعه بازی‌ها و آثار بسیار موفقی از جمله BioShock ،Assassin's Creed و Batman: Arkham استفاده شده است، از طرفی همچنان بسیاری از استودیو‌های بزرگ و مستقل به توسعه بازی‌های خود با آن می‌پردازند.

قابل اشاره است که پیش از تیم سویینی افرادی مانند شیگرو میاموتو (خالق ماریو) هیدئو کوجیما (خالق سری متال گیر سالید) و تاد هاوارد (طراح سری فال اوت و اِلدِر اسکرولز) این جایزه را دریافت کرده‌اند. همچنین کمیته مشورتی مراسم جوایز سالانه‌ Game Developers Choice Awards را افراد بالامقامی از شرکت‌هایی همچون الکترونیک آرتز، والو و... تشکیل داده‌اند که هر ساله نامزدهای بخش متنوع این مراسم را تعیین می‌کنند.

تیم سویینی جایزه یک عمر فعالیت خود را روز چهارشنبه ۱ مارس (۱۱ اسفند ۱۳۹۵) در «مرکز کنوانسیون مسکونی» واقع در شهر سان‌فرانسیسکو و در جریان هفدهمین رویداد کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی (Game Developers Conference 2017) دریافت خواهد کرد. نامزد‌های بخش‌های مختلف مراسم امسال مدتی پیش مشخص شد.


منبع Polygon Game Spot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده