// یکشنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۸

تمامی موجودی نینتندو سوییچ در خرده فروشی های ژاپن پیش فروش شده اند

تمامی موجودی‌های کنسول نینتندو سوییچ در خرده‌فروشی‌های اصلی ژاپن به پایان رسیده است.

کنسول جدید Nintendo Switch که از ۲۱ ژانویه برای پیش‌فروش عرضه شده بود، در همان روز نیز تمامی موجودی‌هایی که در خرده‌فروشی‌های اصلی ژاپن قرار گرفته بود به پایان رسید. این شامل خرده‌فروشی‌هایی نظیر Yodobashi Camera ،BIC Camera ،Sofmap ،Edion ،Rakuten Books و آمازون ژاپن بود که برای هر دو مدل خاکستری و آبی/قرمز این کنسول در صفحات پیش فروش اینترنتی آن‌ها، با پیغام «موجودی به پایان رسید» مواجه هستیم.

با این که آمازون ژاپن همانند شعبه‌های غرب آن محبوبیت چندانی ندارد، ولی پیغام پایان موجودی کنسول نینتندو سوییچ در این فروشگاه جالب توجه است. با این حال هر دو مدل (خاکستری و آبی/قرمز) در تعداد زیادی از فروشگاه‌های کوچک ژاپن همچنان موجود است و این پیش‌فروش‌ها، تفاوت قیمت چندانی نیز با قیمت زمان تاریخ عرضه رسمی ندارند. البته این موضوع را باید در نظر گرفت که خرده‌فروشی‌های کوچک‌تر، به شکل عادی کالایی را پیش از عرضه رسمی ارسال نمی‌کنند. به این ترتیب هنوز این احتمال وجود دارد که در زمان تاریخ عرضه ۳ مارس با پیشخوان‌های خالی مواجه باشیم.

این در حالی است که در همین زمینه، Yahoo Auctions ژاپن نیز قیمت‌های نامعقولی را برای پیش‌فروش قرار داده است. پس از این گزارشی نیز از مدیر یکی از فروشگاه‌های بازی مستقل و محبوب توکیو یعنی Ma-Ya منتشر شد. او قصد داشت فروشگاه را زودتر از زمان معمول باز کند تا مشتریان مجبور به تحمل صبح سرد این روزهای ژاپن نشوند؛ اما در نهایت موفق به انجام این کار نشد و فروشگاه را در زمان معمول باز کرد. با این حال کل موجودی نینتندو سوییچ این فروشگاه که برای پیش فروش در اختیار داشت تا شب به پایان رسیده بود. او در ادامه از نینتندو برای ایجاد «یک بازار جدید» تشکر کرد.

فروشگاه‌های محبوب ژاپنی نیز در صبح‌های سرد این کشور شاهد صف کشیدن گیمرهای مشتاق برای پیش خرید بودند. یک کاربر ژاپنی در توییتر خود تصاویری از این صف‌ها فرستاده که می‌توانید در زیر تعدادی از آن‌ها را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید برای دیدن این ارسال‌ها اینجا و اینجا را مشاهده کنید.

تصویری که از صف مقابل فروشگاه بزرگ Yodobashi Camera در Akihabara مشاهده می‌شود، یک محل سنتی برای صف کشیدن گیمرهای توکیو برای پیش خرید محصولات الکترونیکی محبوب محسوب می‌شود. به لطف محبوبیت بالای این فروشگاه‌ها، معمولا موجودی‌های بزرگی نیز برای آن‌ها اختصاص داده می‌شود. در یکی از این تصاویر مشاهده می‌شود که در ساعت ۱۰ شب، با این‌که هنوز صف تشکیل نشده اما سه نفر در انتظار پیش خرید در مقابل ورودی فروشگاه منتظر مانده‌اند. در تصویر دیگر که مربوط به ساعت ۶ صبح می‌شود، صفی به اندازه ۸۰ نفر شکل گرفته که تا ساعت ۸:۳۰ صبح این تعداد به ۳۵۰ نفر نیز رسیده است.

مشخص است که نمی‌توان تخمین دقیقی از تعداد فروش محلی کنسول در زمان عرضه داشت؛ همان‌طور که دقیقا هم مشخص نیست از ۲ میلیون کنسولی که نینتندو قرار است در ماه اول به بازار بفرستد، چه تعداد به فروشگاه‌های ذکر شده در بالا اختصاص داده شده است. پایان موجودی سریع برای خرید کنسول‌های جدید در ژاپن موضوع جدیدی نیست. برای ارجاع، می‌توان به رخ دادن همین اتفاق برای PS4 ،Wii U و حتی Xbox One نیز اشاره کرد.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده