// یکشنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۲

مایکل پچر: پروژه اسکورپیو نباید قیمتی بیش از ۳۹۹ دلار داشته باشد

مایکل پچر، تحلیلگر نام‌آشنای صنعت گیم در مورد اینکه چرا نباید پروژه اسکورپیو قیمتی بیش از ۳۹۹ دلار داشته باشد توضیح داد.

با توجه به اینکه پروژه اسکورپیو، کنسول میان‌نسلی و قدرتمند خانواده ایکس‌باکس وان را در صف معرفی داریم، مایکل پچر تحلیلگر صنعت بازی، در گفتگویی در Gamertag Radio بیان کرده که اگر پروژه اسکورپیو مایکروسافت قیمتی بیش از ۳۹۹ دلار داشته باشد «دچار مشکل» خواهد شد. او همچنین پیش‌بینی کرد که قیمت پلی‌استیشن ۴ پرو نیز در جریان فصل تعطیلات کریسمس تا قیمت ۳۴۹ دلار کاهش پیدا خواهد کرد.

به اعتقاد پچر، با اینکه او می‌داند از نظر سخت‌افزاری با کنسول بسیار قدرتمندی مواجه هستیم و در واقع شرکت مایکروسافت در تلاش است تا یک جهش بزرگ نسبت به ایکس‌باکس وان داشته باشد، اما اگر مایکروسافت بخواهد این پلتفرم را با قیمتی بیش از ۳۹۹ دلار عرضه کند به دردسر خواهند افتاد. او در زمینه قیمت نیز پیش از این انتقاداتی را متوجه کنسول جدید نینتندو سوییچ کرده بود. پچر طی صحبت‌های خود گفت:

اگر Xbox One S تا کریسمس با قیمت ۳۰۰ دلاری باقی بماند، که به اعتقاد من چنین نخواهد شد، آن وقت مایکروسافت می‌تواند جرأت قیمت‌گذاری بیش از ۳۹۹ دلاری را برای پروژه اسکورپیو پیدا کند. اما سونی تا آن زمان قیمت پلی‌استیشن پرو را کاهش می‌دهد و تصور نمی‌کند مایکروسافت، قیمتی بیش از ۳۹۹ دلار را برای اسکورپیو تمام کند. اگر بخواهند چنین قیمت بالایی را اعمال کنند، مایکروسافت باید توضیح دهد که کنسولی با چنین قیمتی به چه دلایلی ارجحیت دارد. آن وقت اگر سونی باهوش باشد آن‌ها قیمت PS4 Pro را برای تعطیلات، تا قیمت ۳۴۹ دلار پایین خواهند آورد.

با توجه به صحبت‌های پچر، تنها نقطه قوتی که مایکروسافت سراغش رفته، 4K شدن تلویزیون‌های LED است که روند آن از چند سال قبل شروع شده که در نهایت به محو شدن تلویزیون‌های LCD در بازار منتهی می‌شود. به گفته او، در دو یا سه سال آینده دیگر هیچ دلیلی برای تولید تلویزیون‌های 1080p نخواهد بود و مردم شروع به خرید کنسولی خواهند کرد که قدرت اجرا روی تلویزیون‌های 4K را داشته باشد.

پچر در مورد اینکه احتمالی برای قابلیت استفاده Oculus Rift روی اسکورپیو وجود داشته باشد نیز اظهار نظر کرد و گفت این به نظر چندان متقاعد کننده نیست. او می‌گوید:

من به شخصه برای خرید اسکورپیو هزینه ‌نمیکنم تا تنها بتوانم Oculus را نیز با قیمت ۶۰۰ دلاری بخرم. فکر می‌کنم این بازار آن‌قدری بزرگ نیست که مایکروسافت احتمالا فکرش را می‌کند

چند روز قبل نیز فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت گفته بود تیم آن‌ها تاکنون پیشرفت زیادی در توسعه پروژه اسکورپیو داشته‌اند؛ اما تصور نمی‌کند که شرکت کنسول را تا قبل از نمایشگاه E3 به شکل رسمی معرفی کند.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده