بررسی Anki Overdrive

بررسی Anki Overdrive

یکشنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۲

Anki Overdrive یکی از گجت‌هایی است که قصد دارد مرز بین بازی‌های ویدیویی و دنیای واقعی را از بین بردارد.

با پیشرفت تکنولوژی، شرکت‌های مختلف سعی دارند با نوآوری‌های خاصی، مرز بین دنیای مجازی و واقعی را بردارند. محبوبیت بیش از پیش تکنولوژی واقعیت افزوده نیز خود گواه بر این ادعا است و همه شاهد بودند که تابستان 2016 با عرضه بازی اندروید و آیفون پوکمون گو افراد مختلف چه استقبال عظیمی از این تکنولوژی کردند. با این حال، بازی‌هایی همانند پوکمون گو، تکنولوژی‌های خیلی پیچیده‌ای نداشتند و همین باعث شده بود تا بسیاری از افراد حس کنند تا رسیدن به برداشته شدن مرز دنیای واقعی و مجازی، راه درازی در پیش است. اما به نظر می‌رسد کمپانی Anki، جور دیگری فکر می‌کند. 

Anki Overdrive توسط فروشگاه آل‌دیجیتال در اختیار زومجی قرار گرفته است.

Anki Overdrive

Anki، یک استارتاپ در زمینه تکنولوژی روبوتیک و هوش مصنوعی است که کار خود را از سال ۲۰۱۰ آغاز کرد. هدف اصلی آنها از همان ابتدا، برنامه‌ریزی اشیا فیزیکی به نحوی بود که بتوانند به صورت هوشمند رفتار کنند. در همین راستا، آنها گجت Anki Drive را عرضه کردند و درست یک سال بعد، با برطرف کردن مشکلات این گجت، نسخه بهبود یافته آن را با نام Anki Overdrive وارد بازار کردند تا بتوانند مرزهای دنیای مجازی و واقعی را از بین ببرند. با بررسی این گجت هیجان‌انگیز همراه باشید تا ببینیم چقدر Anki در این راه موفق بوده است.

اگر شما هم مانند من بچگی خود را با ماشین‌بازی گذرانده باشید، مطمئنا حسی را که در هنگام دیدن این گجت در من به وجود آمد، درک می‌کنید. در نگاه اول، Anki OverDrive یک اسباب‌بازی ساده به نظر می‌رسد که شما باید با ساختن یک مسیر، با ماشین‌های درون جعبه آن به مسابقه بپردازید. اما پس از باز کردن جعبه و دیدن محتویات آن، نظر شما کاملا برمی‌گردد. Anki OverDrive، یک مسابقه ماشین سواری مجازی، با ماشین‌ها،‌ سلاح‌های هیجان انگیز و مسیر واقعی است! شما با استفاده از گوشی هوشمند خود و اپلیکیشن فوق‌العاده Anki OverDrive، کنترل ماشین‌های بازی را در دست می‌گیرید و در حالت‌های مختلفی با دوستان یا با هوش مصنوعی به رقابت می‌پردازید! بله، درست خواندید! Anki OverDrive دارای هوش مصنوعی نیز هست و شما می‌توانید حتی به صورت تک‌نفره نیز خود را سرگرم کنید. 

Anki Overdrive

درون جعبه Anki OverDrive، دو ماشین (به نام‌های Skull و Ground Shock)، قطعاتی برای ساخت مسیر (۴ قطعه صاف و ۶ قطعه منحنی)، شارژر برای شارژ کردن ماشین‌ها، یک واکس برای تمیز کردن چرخ ماشین‌ها و دو پایه برای ارتفاع دادن به مسیر قرار دارند. با قطعات موجود درون جعبه Anki OverDrive، شما توانایی ساخت ۸ مسیر مختلف را دارید با این حال اگر قصد داشته باشید مسیر خود را گسترش بدهید و یک پیست خیلی باحال داشته باشید، می‌توانید از فروشگاه Anki، قطعات مختلف مسیر را خریداری کنید. پس از جعبه‌گشایی این گجت جذاب، باید ماشین‌ها را برروی شارژر قرار دهید تا شارژ شوند. هنگام قرار دادن ماشین‌ها، چراغی برروی آنها ظاهر می‌شود که وضعیت شارژ ماشین را نشان می‌دهند. یکی از نکاتی که در مورد Anki OverDrive کمی آزار دهنده است، زمان کوتاه شارژ نگه داشتن ماشین‌ها است. ماشین‌ها به طور میانگین تنها می‌توانند ۲۰ دقیقه شارژ نگه دارند با این حال برای شارژ کردن آنها، تنها نیازمند ۵ تا ۱۰ دقیقه هستید. ساخت مسیر Anki OverDrive، یکی از لذت‌بخش‌ترین و ساده‌ترین کارها است. هر قطعه، دارای آهن‌ربایی است که به راحتی با نزدیک کردن به قطعه دیگر، به هم چفت می‌شوند. این نکته که شما می‌توانید با قطعات درون جعبه  ۸ مسیر مخلتف را بسازید، یکی از نکات خوب Anki محسوب می‌شود.

نحوه راه‌اندازی اولیه Anki Overdrive

|

پس از راه‌اندازی مسیر و شارژ ماشین‌ها، نوبت به دانلود اپلیکیشن Anki OverDrive می‌رسد. برنامه اندروید و آیفون Anki OverDrive، با حجم تقریبی ۴۰۰ مگابایت، برروی گوگل پلی و اپ‌استور اپل قرار گرفته است. پس از نصب این اپلیکیشن، نوبت به پیدا کردن ماشین‌ها می‌رسد. یکی از نکاتی که من اصلا به آن خوشبین نبودم، پیدا کردن راحت ماشین‌ها بود زیرا با توجه به تجربه‌ای که پیش‌تر در رابطه با گجت‌های بلوتوث داشتم، احساس می‌کردم پیدا کردن ماشین‌ها، پروسه بسیار سختی باشد. پس از اجرای اپلیکیشن Anki OverDrive و وارد کردن برخی از اطلاعات شخصی، برنامه از من درخواست کرد که ماشین‌ها را برروی پایه شارژر بگذارم. به محض قرار دادن ماشین‌ها، در کمال تعجب، اپلیکیشن، ماشین‌ها را پیدا کرد و به صورت خودکار، نرم‌افزار ماشین‌ها را به سرعت بروزرسانی کرد. سپس، اپلیکیشن از من درخواست کرد که یکی از ماشین‌ها را انتخاب کنم. نکته‌ای که در اینجا وجود دارد، این است که هرکدام از ماشین‌هایی که Anki برای گجت خود ساخته است‌ (که همانطور که اشاره شد، دوتای آنها درون جعبه قرار دارند و شما در صورت تمایل می‌توانید مدل‌های بیشتری را خریداری کنید) دقیقا مانند یک بازی ماشین‌سواری، دارای خصوصیات و ویژگی‌های مخصوص خود هستند. به طور مثال، یکی از ماشین‌ها سرعت زیادی دارد و در مقابل دیگری دارای سیستم دفاعی خوبی است. 

Anki Overdrive

ماشین‌های Anki، توسط دوربین مادون قرمزی که در قسمت زیرین آنها تعبیه شده و سنسورهایی که بر روی قطعات مسیر قرار داده شده، می‌توانند مسیر را تشخیص بدهند و به این ترتیب هرگز از مسیر ساخته شده، خارج نمی‌شوند. پیش از آغاز بازی، ماشین‌ها به صورت خودکار یک دور مسیر را طی می‌کنند تا با قالب مسیر آشنا شوند. نکته بسیار جالب این است که در این هنگام،‌ هر زمانی که ماشین شما از روی یکی از قطعات رد شود، آن قطعه برروی گوشی هوشمند شما ظاهر می‌شود و پس از مدتی تمام مسیری که ساخته‌اید، توسط ماشین‌های یاد گرفته می‌شود و شما نیز مسیر ساخته شده خود را برروی گوشی هوشمندتان مشاهده می‌کنید. در انتها ماشین‌ها به صورت خودکار در خط شروع مسابقه قرار می‌گیرند و پس از شمارش معکوسی که برروی گوشی شما ظاهر می‌شود، بازی آغاز می‌شود. به دلیل حسگرهای موجود در قطعات مسیر، امکان خارج شدن ماشین‌ها از مسیر بسیار بسیار پایین است.

اما گیم‌پلی بازی چگونه است؟ ماشین‌ها به صورت خودکار برروی مسیر حرکت می‌کنند و شما با کج کردن گوشی به سمت چپ و راست، خطی را که ماشین‌ها برروی آن در حال حرکت هستند، تغییر می‌دهید. علاوه بر این، شما با استفاده از گوشی هوشمندتان، می‌توانید سرعت ماشین را تنظیم کنید. استفاده از اسلحه‌ها نیز از طریق گوشی امکان‌پذیر خواهد بود و شما می‌توانید دو اسلحه مختلف را برای استفاده در مسیر، برروی ماشین خود قرار دهید و از طریق گوشی هوشمندتان، از آن برای اختلال در حرکت حریفانتان استفاده کنید. اگر شما موفق شوید یکی از حریفان خود را مورد اصابت گلوله قرار دهید،‌ ماشین حریف برای چند ثانیه قادر به حرکت نخواهد بود. کسی که کنترل ماشین آسیب‌دیده را بر عهده دارد، با ظاهر شدن پیغام و لرزیدن گوشی و متوقف شدن ماشینش، متوجه اصابت اسلحه می‌شود. مانند هر بازی دیگری، ماشین‌های شما نیز دارای یک نوار سلامت هستند که در صورت تمام شدن این نوار سلامت، برای چند ثانیه قادر به حرکت نخواهند بود. 

Anki Overdrive

علاوه بر داشتن ویژگی‌های مانند سرعت و قدرت دفاعی، هر ماشین یک سلاح ویژه نیز دارد که با پیشروی در بازی و بالا رفتن لول، می‌توان آنها را از طریق اپلیکیشن OverDrive آزاد کرد و از آنها استفاده کرد. چندین نوع حالت مختلف در بازی وجود دارد که شما می‌توانید از بین آنها یکی را انتخاب کرده و به بازی بپردازید. مسیر Anki OverDrive توانایی پشتیبانی از ۴ ماشین به طور همزمان را دارد و به این ترتیب اگر دوستانتان ماشین‌های مخصوص به خود را داشته باشند، می‌توانید با آنها به بازی بپردازید. سنتی‌ترین حالت بازی، حالت مسابقه‌ای است که در این حالت، اولین کسی که از خط پایان رد شود، برنده محسوب می‌شود. اگر مسیر طولانی‌ای ساخته باشید، بهترین حالت برای شما، حالت جنگ است. در این حالت، فقط باید سعی کنید تا با اسلحه خود، حریف را از بین ببرید. برنده این حالت کسی است که زودتر از دیگران تعداد مشخصی از ماشین‌ها را از بین ببرد. این حالت را شاید بتوان بهترین حالت Anki OverDrive نامید. حالت‌های مختلف دیگری نیز در بازی وجود دارد. به طور مثال حالت King of the Hill حالتی است که در آن یکی از ماشین‌ها تبدیل به شاه مسیر می‌شود (در این حالت چراغ‌های بالای ماشین شروع به چشمک زدن می‌کنند) و دیگران باید او را از بین ببرند. ماشینی که بتواند به مدت ۶۰ ثانیه عنوان «شاه» را نگه دارد، برنده مسابقه خواهد بود. حالات مختلف دیگری نیز در بازی وجود دارد و این مسئله که تمام این موارد از طریق یک اپلیکیشن قابل پیاده‌سازی است، باعث می‌شود که Anki بتواند با ارائه یک بروزرسانی، حالات جدیدی را به بازی اضافه کند.

Anki OverDrive، یکی از هیجان‌انگیزترین و جذاب‌ترین گجت‌هایی است که تا به حال سعی کرده دنیای بازی‌های ویدیویی و واقعی را با هم ترکیب کند و در این راه تا حد بسیار زیادی نیز موفق بوده است. Anki Overdrive، دومین نسخه ماشین‌سواری Anki است که نسبت به نسخه اولیه خود، توانسته بهبودهای قابل توجهی داشته باشد و شرکت Anki نشان داده که به حرف‌های مخاطبین خود گوش می‌دهد. با توجه به تکنولوژی فوق‌العاده‌ای که درون این گجت وجود دارد، صبر کردن برای آینده و دیدن اینکه انکی چه چیزی برای ما در آینده در چنته دارد، بسیار سخت است.

Anki Overdrive را می‌توانید با قیمت یک میلیون و دویست و بیست هزار تومان از فروشگاه آل‌دیجیتال تهیه کنید.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده