// سه شنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۱

داک نینتندو سوییچ احتمالا به صورت مجزا عرضه خواهد شد

لورا کیت دیل، منبع داخلی و یک یوتیوبر به نام OBE1 اطلاعات جدیدی از نینتندو سوییچ ارائه کرده‌اند.

کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ که پیش از این با اسم رمز NX شناخته می‌شد، سه ماه پیش به صورت رسمی معرفی شد. با این حال کمپانی سازنده تا‌کنون اطلاعات مختصری را منتشر کرده و بر‌طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قصد دارد در تاریخ ۱۳ ژانویه ۲۰۱۷ (۲۴ دی) در قالب یک لایو استریم مشخصات سخت‌افزاری، قیمت و بازی‌های اولیه این کنسول را اعلام کند. اما در این بین برخی منابع خبر‌های متعددی از این کنسول منتشر کرده‌اند که از بین آن‌ها می‌توان به لو رفتن تاریخ عرضه توسط مای نینتندو اشاره کرد. حال لورا کیت دیل، منبع داخلی نینتندو و OBE1، یوتیوبر فعال در حوزه بازی‌های ویدیویی اطلاعات جدیدی از کنسول نینتندو سوییچ را منتشر کرده‌اند.

بر‌طبق این اطلاعات، کنترلر سوییچ موسوم به «جوی کان» دارای کلید ضبط بازی مشابه کلید Share بر روی کنترلر دوال شوک 4 است. همچنین کنسول نینتندو سوییچ دارای ویژگی Friendcode که با‌استفاده از آن دارندگان کنسول‌های نینتندو می‌توانستند به بازی با یکدیگر بپردازند، نبوده و کمپانی DeNA در بخش‌های مربوط به شبکه این کنسول با نینتندو همکاری می‌کند. لورا کیت دیل در پاسخ به احتمال عرضه بازی Red Dead Redemption 2 بر روی کنسول نینتندو سوییچ اعلام کرده که به دلیل رابطه نه‌چندان قوی راک‌استار و نینتندو تحقق این امر تقریبا غیر‌ممکن است. همچنین بازی Overwatch در زمان عرضه کنسول مذکور در دسترس نخواهد بود و پورت آن بر روی این کنسول به دلیل ماهیت «همیشه آنلاین» این بازی، مستلزم کد‌نویسی‌های بسیار است.

لورا کیت دیل در ادامه اعلام کرده است که عرضه کنسول نینتندو سوییچ با تاخیر همراه نبوده و این کنسول دارای ویژگی‌های چت صوتی و بلو‌تو‌ث خواهد بود. کنترلر‌های جوی کان در زمان عرضه کنسول نینتندو سوییچ به صورت جدا‌گا‌نه در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت و داک این کنسول نیز پس از ۶ ماه با قیمت «پایین» به فروش می‌رسد. کنترلر پرو در قالب باندل عرضه نشده و علاقه‌مندان باید آن را جدا‌گا‌نه خریداری کنند. در رابطه با باتری کنسول نینتندو سوییچ ، لورا کیت دیل اعلام کرده است که باتری این کنسول در هنگام استفاده از حداکثر توان سه ساعت شارژ نگه می‌دارد. کابل شارژر از نوع یو‌اس‌بی بوده و به راحتی و سریعا کنسول را شارژ می‌کند.

در پایان لورا کیت دیل با اشاره به ویژگی کنسول مجازی کنسول نینتندو سوییچ گفته است که در هنگام عرضه این کنسول تنها سه بازی کنسول گیم‌کیوب در دسترس خواهد بود. در زمان عرضه تنها رنگ خاکستری کنسول مذکور به فروش می‌رسد. با این حال به نظر می‌رسد که در ما‌ه‌های آتی رنگ‌های بیشتری برای این کنسول در نظر گرفته شود. جوی کان راست دارای نشان‌گر مادون‌قرمز مشابه Wiimote بوده که به واسطه آن عملکرد‌های مبتنی بر صفحه لمسی در هنگام اتصال به داک همچنان قابل استفاده هستند. باندل اولیه نینتندو سوییچ دارای ۳۲ گیگا‌بایت حافظه داخلی بوده و از حافظه میکرو اس‌دی تا سقف ۱۲۸ گیگا‌بایت پشتیبانی می‌کند. آخرین سوالی که از لورا کیت دیل پرسیده شد احتمال عرضه بازی مورد‌انتظار Mass Effect: Andromeda بر روی کنسول نینتندو سوییچ است که او در پاسخ ضمن اشاره به فروش نا‌امید‌کننده Mass Effect 3 بر روی Wii U، اعلام کرده است که کمپانی الکترونیک آرتز قصد انتشار ششمین بازی سری Mass Effect بر روی جدیدترین کنسول نینتندو را ندارد.


منبع Gamepur
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده