نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹

Rogue One دومین فیلم پرفروش آمریکا در سال ۲۰۱۶ شد

فیلم Rogue One در آخرین روز از سال ۲۰۱۶ میلادی توانست دومین فیلم پرفروش در آمریکای شمالی شود.

فیلم روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان (Rogue One: A Star Wars Story) سرانجام توانست با عبور از فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (Captain America: Civil War) که ۴۰۸.۱ میلیون دلار در گیشه فروخته است، دومین فیلم پرفروش در آمریکای شمالی در سال ۲۰۱۶ میلادی شود. با این حال، انیمیشن در جستجوی دوری (Finding Dory) با فروشی معادل ۴۸۶.۳ میلیون دلار در آمریکای شمالی، پرفروش ترین فیلم در سال ۲۰۱۶ باقی ماند. هر سه فیلم متعلق به کمپانی والت دیزنی هستند. شش فیلم از ۱۰ فیلم اول پرفروش آمریکای شمالی در سال ۲۰۱۶ متعلق به این کمپانی بوده است.

طبق خبری که دو وب‌سایت ددلاین و ورایتی منتشر کرده‌اند، فیلم Rogue One توانست در آخرین روز سال ۲۰۱۶ میلادی فروش خود را تا ۴۲۵ میلیون دلار افزایش دهد و تبدیل به دومین فیلم پرفروش در آمریکای شمالی شود. طبق اطلاعاتی که وب‌سایت فوربس منتشر کرده، مجموع فروش فیلم Rogue One در سراسر جهان از مرز ۷۰۰ میلیون نیز عبور کرده است. با این حال، هنوز آمار دقیقی از فروش این فیلم در کشورهای دیگر منتشر نشده است. انتظار می‌رود فروش این فیلم در آمریکای شمالی از مرز ۵۰۰ میلیون دلار و در سراسر جهان از مرز یک میلیارد دلار نیز عبور کند. بدین ترتیب فیلم Rogue One توانست در بین ۱۰ فیلم پرفروش جهان در سال ۲۰۱۶ نیز قرار بگیرد.

فیلم Rogue One پیش از این توانسته بود در روز سه شنبه با عبور از فیلم‌هایی چون ددپول (Deadpoolکتاب جنگل (The Jungle Book) و زندگی پنهان حیوانات خانگی (The Secret Life of Pets) به رتبه سوم پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سال ۲۰۱۶ میلادی صعود کند. طبق اطلاعاتی که بتازگی توسط برخی از فروشگاه‌های اینترنتی فاش شده است، نسخه بلوری، بلوری سه بعدی و دی‌وی‌دی فیلم Rogue One احتمالا در تاریخ ۲۸ آوریل ۲۰۱۷ (۸ اردیبهشت ۱۳۹۶) منتشر خواهد شد. با این حال، لوکاس فیلم و دیزنی تاکنون واکنشی به این خبر نداشته‌اند

کارگردانی فیلم Rogue One بر عهده گرت ادواردز بوده است و فلیسیتی جونز، دیگو لونا، بن مندلسون، مدز میکلسن، دانی ین، جیانگ ون، آلن تودیک، ریز احمد، فارست ویتاکر، جنویو اوریلی و جیمز ارل جونز، صداپیشه شخصیت دارت ویدر، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Rogue One حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده