نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۱

گیب نیوول از Half Life 3 و بازی‌های در دست ساخت Valve می‌گوید

رییس کمپانی ولو در صحبت‌های اخیر خود توضیحاتی در مورد Half Life 3 و پروژه‌های معرفی نشده کمپانی ارائه کرده است.

گیب نیوول، رییس کمپانی ولو که اخیرا هم نامش در بین ۴۰۰ فرد ثروتمند جهان قرار گرفت، اخیرا در یک پرسش و پاسخ با طرفداران در سایت ردیت شرکت کرده و در آن به سوال‌های متعددی پاسخ داده است. در بین این صحبت‌های توضیحاتی در مورد بازی Half Life 3 و پروژه‌های معرفی نشده ولو نیز ارائه شده است. نیوول در ابتدای صحبت‌هایش اعلام کرد که تمامی بازی‌های آینده ولو قرار است با موتور Source 2 ساخته شوند و همچنین به تعدادی پروژه معرفی‌نشده در دست ساخت نیز اشاره کرد:

پاسخ نیوول به ساخته شدن Half Life 3: هرگز در مورد عدد «۳» صحبت نکنید!

ما کماکان برای ساخت بازی‌هایمان از موتور Source 2 استفاده خواهیم کرد. چندی پیش بود که از این موتور برای خلق جلوه‌های بصری بهتر در بازی Dota 2 استفاده کردیم و به این ترتیب نسخه Reborn این بازی خلق شد و اکنون هم چند پروژه در دست ساخت داریم که هنوز معرفی نشده‌اند و در ساخت آن‌ها از موتور سورس 2 استفاده می‌شود. استفاده از این موتور به صورت مشترک در بین پروژه‌های مختلف کار بازیسازان ما را راحت‌تر می‌کند. ولو همچنین این موتور را به صورت رایگان در اختیار استودیو‌های بازیسازی دیگری نیز قرار داده تا بتوانند از آن در ساخت بازی‌هایشان استفاده کنند.

در ادامه از نیوول سوال شد که برنامه‌های کمپانی برای آینده چیست و وی در پاسخ گفت:

قطعا یکی از اهداف ما برای آینده، بیش‌تر کردن تنوع تجربیاتی است که خلق می‌کنیم و من اعتقاد دارم که برای رسیدن به چنین هدفی، باید روی توسعه سخت‌افزار‌های جدید نیز تمرکز داشته باشیم. برای مثال ما اکنون همزمان با توسعه کنترلر‌های knuckles، روی ساخت چند بازی واقعیت مجازی نیز کار می‌کنیم.

همچنین ما تحقیقاتی نیز روی هوش مصنوعی انجام می‌دهیم و قطعا در این زمینه نیز توانایی بالایی داریم و می‌توانیم پیشرفت خوبی بکنیم.

بازی Half Life

یکی از کاربران سوال کرد که افراد مشغول در کمپانی ولو، به چه شکل روی پروژه‌ها کار می‌کنند و مدیر کمپانی در این مورد گفت:

در ولو هیچ چیز ثابتی وجود ندارد و بازیسازان و توسعه‌دهندگان ممکن است حس کنند که در یک پروژه خاص می‌توانند بهتر عمل کنند و ما نیز این امکان را فراهم می‌کنیم که وی روی آن پروژه مشغول به کار شود.

زمانی که از نیوول در مورد ساخته شدن دنباله بازی Left 4 Dead سوال شد، وی پاسخ مبهم ولی مثبتی ارائه کرد:

محصولات زمانی خلق می‌شوند که شما تکنولوژی مورد نیاز برای آن‌ها و افرادی که دوست داشته باشند روی بازی کار کنند را داشته باشید. برای مثال زمانی ما قصد داشتیم روی یک بازی رایگان کار کنیم و بدین ترتیب بازی Team Fortress 2 خلق شد. بازی Left 4 Dead هم یکی از آن دست آثاری که می‌توان داستان خوبی از طریق آن روایت کرد؛ داستانی که بین چند بازیکن به اشتراک گذاشته می‌شوند.

گیب نیوول

در ادامه از نیوول در مورد بازی‌های مورد علاقه‌اش سوال شد و وی هم اعلام کرد که در بین بازی‌های تک‌نفره به بازی Portal 2 و در بین بازی‌های چندنفره نیز به Dota 2 علاقه دارد. این در حالی است که خیلی از طرفداران انتظار داشتند نیوول Half Life را به عنوان بازی محبوب خودش معرفی کند که مدیر ولو در این مورد گفت:

برای من دوست داشتن محصولی که نقش زیادی در توسعه آن نداشته‌ام، راحت‌تر از دوست داشتن اثری است که خودم تصمیم‌های زیادی در مورد چگونگی آن گرفته‌ام. زمانی که شما وظیفه کار کردن روی یک بازی را دارید و باید در مورد آن تصمیم‌گیری کنید، گاهی مجبور هستید تا یک سری موارد را فدای یک سری موارد دیگر کنید. منظورم این است که من همواره حسرت مواردی را می‌خورم که دوست داشتم در بازی Half Life بگنجانم ولی بنا به هر دلیلی امکان چنین چیزی نبود و مجبور بودم آن‌ها را فدای یک سری ویژگی دیگر کنم. به همین دلیل هم دوست داشتن بازی‌هایی مثل Dota 2 یا Portal 2 برایم راحت‌تر از دوست داشتن Half Life است.

اما در ادامه بحث و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، طرفداران در مورد Half Life 3 از نیوول سوال کردند و وی اعلام کرد که «به هیچ وجه نباید در مورد شماره ۳ صحبت کرد!» پس از آن طرفداران به شایعه‌های اخیر پیرامون لغو شدن کامل بازی Half Life 3 اشاره کردند که نیوول جواب ناامید‌کننده‌ای در این مورد داد:

من شخصا تمامی شایعه‌هایی را که در فضای مجازی منتشر می‌شوند باور می‌کنم.

البته مشخص نیست که منظور رییس ولو از گفتن این حرف این است که بازی لغو شده است یا چیز دیگر و کماکان باید برای اطلاع از وضعیت Half Life 3، منتظر بمانیم.

بازی Portal 2

نیوول در ادامه در مورد فیلم‌های ساخته شده بر اساس Half Life و Portal و همچنین بازی‌های آینده کمپانی صحبت کرد:

فیلم‌هایی با محوریت دنیا‌های Half Life و Portal به کارگردانی جی.جی.آبرامز ساخته و اکران خواهند شد. به‌علاوه ما هنوز هم به ساخت بازی‌های تک‌نفره ادامه خواهیم داد و تمرکز فعلی ما روی بازی‌های چندنفره، به معنی غافل شدن از این آثار نیست.

در پایان هم یکی از کاربران از نیوول پرسید که چرا این کمپانی ارتباط نسبتا کمی با کاربرانش در قیاس با سایر کمپانی‌ها دارد که مدیر ولو در این مورد گفت:

حرف‌تان کاملا درست است. ولی بیایید از زوایه دیگری به این قضیه نگاه کنیم. ما همواره دوست داریم تا ارتباط با کاربر را از طریق محصولات‌مان برقرار کنیم. به این صورت که ما همواره نظرات کاربران در انجمن‌ها را می‌خوانیم و این یکی از وظایف اعضای ولو است و زمانی هم که بخواهیم پاسخ بدهیم، از استیم استفاده می‌کنیم و مثلا آپدیتی برای رفع مشکل موجود عرضه کرده یا ویژگی مد نظر کاربران را اضافه می‌کنیم. ولی خب شاید این باعث شود که طرفداران حس کنند که ما توجهی به آن‌ها نداریم، چون پاسخ دادن ما معمولا با تاخیر همراه است و دلیل آن هم این است که آماده کردن یک آپدیت، خیلی زمان‌بر‌تر از نوشتن یک جواب یا پست در سایت است. ولی مطمئن باشید که ما تک تک نظرات شما را می‌خوانیم و تا جایی که بتوانیم به آن‌ها جواب می‌دهیم.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده