// جمعه, ۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۱

برکسیت باعث افزایش قیمت برنامه‌ها در اپ استور بریتانیا می‌شود

اخیرا مشخص شده که برکسیت باعث افزایش قیمت بازی‌ها و برنامه‌ها در فروشگاه اپ استور بریتانیا خواهد شد.

تصمیم مردم انگلستان برای خروج از اتحادیه‌ی اروپا که به برکیست معروف شد، به مرور تاثیرات و تبعات خود را در اقتصاد و زندگی روزمره‌ی مردم این کشور می‌گذارد. در جدیدترین اخبار بازی و فناوری منتشر شده، اپل امروز اعلام کرده است که اپلیکیشن‌های اپ استور بریتانیا (UK) در آینده با افزایش ۲۵ درصدی قیمت روبرو خواهند شد، این یعنی از این پس قیمت اپلیکیشن‌هایی که با قیمت ۷۹ پنی فروخته می‌شدند به ۹۹ پنی افزایش می‌یابند.

در حالی که قیمت ۹۹ پنی هنوز هم کم است، این تغییر قیمت افزایش قابل توجهی را در حدود دو برابر نسبت به افزایش ۱۰ پنی قیمت‌ها در اوایل سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد. این اولین بار است که قیمت‌گذاری برای اپلیکیشن‌ها در انگلستان و ایالات متحده یکی می‌شود. با اعمال قیمت‌های جدید، اپلیکیشن‌های اپ‌استور بریتانیا نیز مانند ایالات متحده که ۹۹ سنت قیمت دارند، با قیمت ۹۹ پنی به فروش خواهند رسید.

بیشترین افزایش اما در اپلیکیشن‌هایی با قیمت ۷/۹۹ پوند به چشم می‌آید که با افزایش قیمت به قیمت ۹/۹۹ پوند به فروش خواهند رسید. به عنوان مثال، مگر در مواردی که نینتندو تصمیم به کاهش قیمت بگیرد، مراحل بازی Super Mario Run از این پس با ۲ پوند گرانتر نسبت به گذشته آزاد می‌شوند.

اپل امروز صبح در یک ایمیل به توسعه‌دهندگان گفت:

هنگامی که نرخ ارز خارجی یا مالیات‌ تغییر می‌کند، ما گاهی نیاز به بروزرسانی قیمت‌ها در اپ استور داریم.

مشتریان از هفت روز آینده می‌توانند تغییرات قیمت را مشاهده کنند. اپل همچنین قیمت سخت‌افزار مک (Mac) را در واکنش به برکسیت افزایش داده است. در نتیجه‌ی تصمیم بریتانیایی‌ها، قیمت آیفون 7 نیز در انگلستان افزایش یافته است. البته تغییر قیمت‌ها تنها مختص به اپل نیست، اچ‌تی‌سی Vive نیز در آگوست گذشته با افزایش قیمت روبرو شده بود. برکسیت را همچین می‌توان به عنوان عاملی برای قیمت ۲۸۰ پوندی نینتندو سوییچ دانست.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده