نویسنده: میثم سبحانی
// چهار شنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۱

بازی Pokemon Go در سال گذشته ۹۵۰ میلیون دلار درآمد داشته است

بر اساس گزارش وب‌سایت App Annie، تحلیل‌گر بازار نرم‌افزارهای موبایلی، بازی اندروید و آیفون Pokemon Go در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۹۵۰ میلیون دلار درآمد داشته است.

استودیو نیانتیک، سازنده بازی Pokémon Go، این بازی را در ششم جولای سال ۲۰۱۶، منتشر کرد که به محض انتشار با موفقیت عظیمی روبرو شد. در عرض چند ماه، نیانتیک اعلام کرد که Pokémon Go بیشتر از ۵۰۰ میلیون بار دانلود شده است.

بازی Pokémon Go کاربران را وادار می‌کند که از خانه خارج شده و برای یافتن مخلوقات مجازی موجود در بازی به جستجو در محیط اطراف بپردازند. این موضوع خیلی زود پارک‌ها و دیگر مکان‌های طبیعی را مملو از بازیکنان Pokémon Go کرد. برخی از آنان نیز از طریق پرداخت درون برنامه‌ای اقدام به خرید آیتم‌های همچون Pokémon Balls کردند که به پیشرفت سریع‌تر آن‌ها در بازی کمک می‌کرد.

در گفتگوی صمیمانه وب‌سایت Kids@Play Summit با آرکیت بارگاوا، مدیر ارشد بازاریابی جهانی استودیو نیانتیک، در نمایشگاه CES 2017، او عنوان کرد که کاربران Pokémon Go در مجموع نزدیک به ۸.۷ میلیارد کیلومتر راه رفته‌اند.

-Archit-Bhargava- Dean -Takahashi -CES-2017-

وب‌سایت App Annie پیشتر گزارش داده بود که بازی Pokémon Go بسیار سریع‌تر از دیگر بازی‌های موبایلی و در کمی کمتر از نود روز توانست به درآمد ۶۰۰ میلیونی دست یابد. همچنین این بازی پس از نود روز به نقطه عطف فروش خود رسید. در مقام مقایسه، خوب است بدانید که بازی محبوب Candy Crush Saga برای رسیدن به این میزان فروش بیشتر از ۲۰۰ روز صبر کرد، و همچنین رسیدن به این میزان از درآمد برای دو بازی Puzzles and Dragons و Clash of Clans هم به ترتیب بیشتر از چهارصد و پانصد روز طول کشید. App Annie در جدیدترین گزارش خود در سال ۲۰۱۶ گفت:

با جذب میلیون‌ها کاربر غیر گیمر، Pokémon Go به چنان سطحی از موفقیت دست یافت، که حتی برخی از موفق‌ترین بازی‌های ویدیویی سنتی نیز نتوانستند به آن دست یابند. البته این‌ها همه در سایه ویژگی‌های هوشمندانه و دوست‌داشتنی بازی، مکانیزم ساده آن، گیم‌پلی واقعیت افزوده بازی و شاید مهم‌تر از همه این‌ها، ذات اجتماعی محور آن حاصل شد.

برخلاف نگرانی‌های ناشران بازی‌های ویدیویی، وب‌سایت App Annie عنوان کرد که به نظر نمی‌رسد که Pokémon Go در مقدار درآمد یا میزان استفاده کاربران از بازی‌های دیگر تاثیری گذاشته باشد. از آنجایی که این بازی، کاربرانی بسیار بیشتر از صرفا گیمرهای سنتی پلتفرم موبایل را به خود جذب کرده است و اغلب در زمانی غیر از آن بازه زمانی‌ای که گیمرهای موبایلی به طور سنتی بازی می‌کنند، بازی می‌شود، به نظر نمی‌رسد که Pokémon Go با کاهش درآمد بازی‌های دیگر به این موفقیت رسیده باشد.

میزان درآمد بازی Pokémon Go در طی صد ‌و ده روز از هشتصد میلیون دلار گذشت، و تا انتهای سال ۲۰۱۶ به ۹۵۰ میلیون دلار رسید. Pokémon Go رتبه اول دانلود در «اپ استور» اپل و فروشگاه «گوگل پلی» در سال ۲۰۱۶ را به دست آورد. همچنین پس از دو بازی Monster Strike و Clash Royale در مکان سوم از لحاظ میزان درآمد قرار گرفت. App Annie گفت:

این میزان فروش خیلی سریع‌تر از برخی از موفق‌ترین بازی‌های موبایلی در تمام دوران‌ها بود. برای اینکه میزان موفقیت Pokémon Go را بهتر درک کنید، جالب است بدانید که میزان فروش این بازی در سال ۲۰۱۶ از مجموع فروش فیلم سینمایی بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت (Batman vs Superman: Dawn of Justine) در سرتاسر جهان نیز بیشتر است.

App-Annie-Pokémon-go-

نظر شما درباره گزارش جدید وب‌سایت App Annie چیست؟ آیا بازی Pokémon Go در سال میلادی جدید نیز می‌تواند درآمد خوب خود را حفظ کند؟


منبع VentureBeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده