// سه شنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۲

بازی Mass Effect Andromeda احتمالا از ایکس باکس اسکورپیو پشتیبانی می‌کند

در تازه‌ترین اخبار بازی مربوط به بازی Mass Effect Andromeda اعلام شده که ممکن است این بازی از ایکس‌باکس اسکورپیو پشتیبانی کند.

بسیاری از طرفداران بازی‌های ویدیویی منتظر هستند که ببینند کدام‌یک از بازی‌های مورد انتظار سال ۲۰۱۷ از کنسول تقویت‌شده‌ی ایکس‌باکس اسکورپیو کمپانی مایکروسافت پشتیبانی خواهد کرد. یکی از این بازی‌ها که طرفداران بسیاری انتظار آن را می‌کشند، جدیدترین بازی استودیو بایوویر یعنی Mass Effect Andromeda است. اگرچه پیش‌تر استودیوی سازنده‌ی بازی اعلام کرده بود که فعلا برنامه‌ای برای انتشار بازی برای کنسول ایکس‌باکس اسکورپیو ندارد، اما به تازگی و در بین کامنت‌هایی که مک والتر، از افراد این استودیو منتشر کرده، این چنین مشخص است که استودیو BioWare ممکن است پس از انتشار بازی قصد عرضه‌ی نسخه‌های دیگری از آن را نیز داشته باشد، مانند نسخه‌ی Future Edition. بخش‌هایی از صحبت‌های وی را در این راستا در زیر مشاهده می‌کنید:

در حقیقت فعلا مشخص نیست که پس از انتشار بازی در تاریخ ۱ فروردین ماه سال ۱۳۹۶ (۲۱ ماه مارس ۲۰۱۷) به چه شکل بازی را پشتیبانی خواهیم کرد، اما می‌توانم بگویم که به شکلی قدرتمند پشتیبانی از بازی را دستور کار خود قرار داده‌ایم. ما در این فکر هستیم که نسخه‌های دیگری را نیز از بازی منتشر کنیم. مانند نسخه‌ی Game of the Year یا Future Edition یا نسخه‌ای شبیه به این‌ها.

در حال حاضر موردی که مشخص است این است که Mass Effect Andromeda برای کنسول‌هایی که در بازار موجود هستند منتشر خواهد شد. مانند پلی‌استیشن 4 پرو که با رزولوشن 1800p و پلی‌استیشن 4 که با رزولوشن 1080p بازی را اجرا خواهند کرد. این بازی در ایکس‌باکس وان با رزولوشن 900p اجرا خواهد شد و بر روی تمامی کنسول‌ها نیز با نرخ فریم ۳۰ به اجرا در خواهد آمد. تا این‌جا این چنین برمی‌آید که نسخه‌ی ایکس‌باکس وان این بازی از مزایای کنسول جدید یعنی اسکورپیو بهره نخواهد برد. پیش‌تر فیل اسپنسر گفته بود که تمامی بازی‌های ایکس‌باکس وان می‌توانند از مزایا و قدرت بیشتر کنسول Scorpio بهره‌مند شوند و بر روی آن به راحتی اجرا شوند. البته این مساله به سازندگان بازی‌ها نیز مربوط می‌شود که باید بازی‌ها را طوری بسازند که امکان استفاده از قدرت بیشتر کنسول اسکورپیو را داشته باشند.

اگر به رقیب این کنسول یعنی پلی‌استیشن 4 نگاهی کنیم، خواهیم دید که بروزرسانی‌ها و پچ‌ها زیادی برای برخی بازی‌ها منتشر شده که می‌تواند اجرای آنها را بر روی کنسول جدید پرو مقداری بهبود بخشد و روان‌تر اجرا کند. اما از صحبت‌های مک والتر این‌چنین بر نمی‌آید که آنها برای Mass Effect Andromeda چنین طرحی داشته باشند. اما در عوض اینطور به نظر می‌رسد که برای اجرای روان‌تر این بازی بر روی Xbox Scorpio شما باید پول بیشتری پرداخت کنید!

نظر شما در این باره چیست؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده