// سه شنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۲

جیمز کامرون سریال مستندی درباره سبک علمی-تخیلی خواهد ساخت

شبکه AMC به تازگی اعلام کرده که سریال مستندی را به کارگردانی جیمز کامرون در نوبت پخش خواهد داشت.

جیمز کامرون، کارگردان فیلم‌هایی چون Avatar و Titanic، در حال ساخت یک سریال علمی تخیلی برای شبکه AMC است. گرچه هنوز در مورد عنوان سریال به جمع بندی نهایی رسیده نشده ولی درحال حاضر آن را «داستان علمی-تخیلی جیمز کامرون» نام‌گذاری کرده‌اند. این مستند در قالب ۶ قسمت یک ساعته و از طریق شبکه AMC حدودا در سال ۲۰۱۸ پخش خواهد شد. این سریال مستند به بررسی تاریخچه ژانر علمی-تخیلی در فرهنگ عامه خواهد پرداخت که شامل شروع مهجور و بی سر و صدای این سبک خواهد بود.

کامرون و چند نفر از همکارانش درباره «نکات مثبت، مفاهیم و اثرهایی که فیلم‌ها و رمان‌های این سبک روی آن‌ها گذاشته» بحث و تبادل نظر خواهند کرد. یکی از این فیلم‌ها که راجع به آن صحبت می‌شود فیلم ۲۰۰۱: یک ادیسه فضایی (2001: A Space Odyssey) (محصول ۱۹۶۸) است که کامرون را برای اینکه به یک فیلم‌ساز تبدیل شود تحت تاثیر قرار داد. کارگردان وعده داد که به کاوش در کارهای هنرمندانه استنلی کوبریک و ری بردبری خواهند پرداخت و «اینکه چگونه کارهای علمی تخیلی درباره خود علم، گاه تقلیدی و گاه حتی اثرگذار بوده‌اند».

کامرون همچنین در بیانیه‌ای گفت:

بدون ژول ورن یا اچ.جی ولز، هرگز ری بردبری یا رابرت آ. هاینلاینی وجود نداشت و بدون آن‌ها نیز هیچ وقت لوکاس، اسپیلبرگ، ریدلی اسکات یا من نیز نبودیم.

فیلم بعدی جیمز کامرون یعنی آواتار ۲ در ۲۱ دسامبر ۲۰۱۸ اکران خواهد شد. همچنین این کارگردان قصد دارد تا دنباله فیلم‌های آواتار را به گونه‌ای بسازد که بدون نیاز به عینک‌های مخصوص هم بتوان آن‌ها را به صورت سه بعدی تماشا کرد.

نظر شما درباره جیمز کامرون و دو اثر بعدی او، یعنی آواتار دو و سریال مستند علمی-تخیلی چیست؟


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده