نویسنده: عارف حسین پور
// دوشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۲

تصویر کارتریج Zelda: Breath of the Wild برای نینتندو سوییچ منتشر شد

به تازگی چند تصویر از کارتریج بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر شده است.

از قبل می‌دانستیم که کنسول نینتندو سوییچ مانند دستگاه‌های بازی قدیمی، برای اجرای بازی‌ها از کارتریج استفاده می‌کند، اما تا کنون تصویر کاملی از کارتریج‌های این کنسول منتشر نشده بود. حالا به لطف عکس‌هایی که از کارتریج بازی جدید زلدا یعنی Breath of the Wild ارائه شده، می‌دانیم که این حافظه‌های کوچک از نظر اندازه مشابه کارتریج‌های کنسول دستی 3DS هستند.

Cartridge Zelda

استفاده از کارتریج به جای دیسک، شاید در نگاه اول یک پسرفت برای کنسول جدید نینتندو به نظر بیاید، اما اگر این تصمیم کمپانی ژاپنی را موشکافانه‌تر بررسی کنیم دلایل قانع‌کننده‌ای برای آن خواهیم یافت. نینتندو از همان ابتدای معرفی سوییچ تاکید داشت که این دستگاه ترکیبی از یک کنسول خانگی و قابل حمل است. بنابراین استفاده از دیسک در این کنسول امری غیرمعقولانه بود، چون دیسک‌ها نیاز به درایو دیسک‌خوان دارند که اندازه نسبتا بزرگی دارد و فضای زیادی را اشغال می‌کند که این موضوع برای یک کنسول قابل حمل نکته‌ای منفی به شمار می‌رود. از سوی دیگر کارتریج در مقایسه با دیسک می‌تواند حجم بیشتری از داده‌ها را ذخیره کند و احتمال آسیب‌پذیری آن نیز در برابر جابه‌جایی، تکان و ضربه کمتر است.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild یکی از بازی‌هایی است که همزمان با کنسول سوییچ در تاریخ ۳ مارس ۲۰۱۷ (۱۳ اسفند ۱۳۹۵) عرضه می‌شود. اخیرا اعلام شد که این بازی حجمی معادل ۱۳.۴ گیگابایت دارد و این یعنی حدود ۴۰ درصد از حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی سوییچ را اشغال می‌کند، البته در صورتی که به شکل دیجیتالی و دانلودی تهیه شود.

نینتندو انتظار دارد در اولین ماه عرضه سوییچ، دو میلیون دستگاه از این کنسول را به فروش برساند. این کمپانی اعلام کرده که برخلاف کنسول‌های قبلی‌اش مثل Wii U و 3DS، سوییچ را با قیمتی کمتر از بهای تمام شده کارخانه نخواهد فروخت. نینتندو سوییچ ۲۹۹.۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده است.


منبع Gamepur
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده