نویسنده: کیان کاظمی
// یکشنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۲

مجموعه Planet of the Apes تبدیل به تجربه واقعیت مجازی خواهد شد

طبق جدیدترین اطلاعات منتشر شده، مجموعه Planet of the Apes یک تجربه واقعیت مجازی دریافت خواهد کرد.

امسال شاهد بازگشت مجموعه Planet of the Apes به صنعت سینما به لطف انتشار فیلم جنگ برای سیاره میمون‌ها (War for the Planet of the Apes) خواهیم بود. جدیدترین فیلم این مجموعه که قرار است داستان فرمانده میمون‌ها یعنی سزار (Caesar) را با بازی اندی سرکیس (Andy Serkis) دنبال کند و به مرور زمان در حال تبدیل شدن به یکی از هیجان انگیزترین فیلم‌های بلاک باستر امسال است. مجموعه Planet of the Apes که کار خود را مجددا با فیلم طلوع سیاره میمون‌ها (Rise of the Planet of the Apes) در سال ۲۰۱۱ آغاز کرد، به سرعت تبدیل به یکی از مجموعه‌های بزرگی در صنعت شد که تحسین همگان را به دنبال داشت. نکته‌ای که برای مجموعه‌ای که کار خود را در سال ۱۹۶۸ آغاز کرده و چندین دنباله موفق داشته است، چندان بد هم به نظر نمی‌رسد.

اشتیاق و انتظارات فراوانی که پیرامون War for the Planet of the Apes به وجود آمده است از هنگام به نمایش درآمدن اولین تیزر تریلر فیلم در آخرین ماه سال ۲۰۱۶ میلادی رشد فراوانی داشته است. وضعیتی مشابه با دیگر اثر در دست تولید استودیو که جدیدترین نسخه از مجموعه فیلم‌های Alien با نام Alien: Covenant است. به نظر می‌رسد که فاکس قرن بیستم (20th Century Fox) قصد دارد امسال از ترکیب چندین تکنولوژی منحصر به فرد برای ترویج مجموعه  the Planet of the Apes استفاده کنند.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط وبسایت Variety، مجموعه Planet of the Apes از تجربه واقعیت مجازی منحصر به فرد خود که توسط آزمایشگاه نوآوری فاکس (Fox Innovation Lab) ساخته شده، استفاده خواهد کرد. در حالی که هنوز اطلاعات دقیقی از این تکنولوژی منتشر نشده است، به نظر می‌رسد که کاربران می‌توانند با استفاده از آن میان گونه‌های مختلف عبور کرده و میمون‌ها را در نبردشان برابر با انسان‌ها متحد کنند. این تکنولوژی که به تولید استودیو Imaginati اندی سرکیس ساخته شده است، طبق اطلاعات منتشر شده براساس داستان فیلم War for the Planet of the Apes نخواهد بود و هنوز تاریخ انتشار دقیقی نیز برای آن مشخص نشده است. با این حال ممکن است این تکنولوژی هم در زمانی مشابه با اکران فیلم در تابستان منتشر شود تا پروسه تبلیغات آن‌ها نیز ساده شود.

نکته دیگر اینکه این خبر در حالی منتشر می‌شود که چند روز پیش شرکت فاکس از یک تجربه واقعیت مجازی برای فیلم Alien: Covenant رونمایی کرده بود. با این حال بر خلاف Covenant که گفته می‌شود تجربه واقعیت مجازی آن به همراه فیلم جدید به کارگردانی ریدلی اسکات در حال ساخت است، به نظر می‌رسد که تجربه واقعیت مجازی Planet of the Apes کمتر مربوط به داستان و شخصیت‌های فیلم جدید باشد و بیشتر به جنبه‌های عمومی سرزمین میمون‌ها بپردازد. یک نسخه دمو از این تجربه واقعیت مجازی هم در نشست خبری CES واقع در شهر لاس وگاس به نمایش درآمده و شامل یک صحنه بوده است که کاربر را در مقابل یک میمون قرار می‌داد. 

این خبر همچنین اظهارات گذشته فاکس در رابطه با تکنولوژی واقعیت مجازی را نیز تایید می‌کند؛ زمانی که استودیو به طور مداوم امید خود جهت استفاده از این تکنولوژی به عنوان فرصتی تجاری را تاکید می‌کرد. نه اینکه از این تکنولوژی فقط به عنوان یک وسیله تبلیغاتی دیگر جهت تبلیغات فیلم‌ها استفاده شود. نسخه دمو تجربه واقعیت مجازی که فعلا با نام The Apes شناخته می‌شود روی یک هدست آکیولس ریفت (Oculus Rift) نمایش داده شد، با این حال مانند دیگر تجربه واقعیت مجازی فاکس که مربوط به فیلم Covenant است، انتظار می‌رود The Apes هم برای دیگر پلتفرم‌های واقعیت مجازی بزرگ در هنگام انتشار در دسترس باشد. اطلاعات دیگری در این رابطه در دسترس نیست، اما با توجه به اینکه فیلم جدید در ماه جولای اکران می‌شود، مسلما به زودی شاهد اخبار جدیدی از این تجربه واقعیت مجازی خواهیم بود.


منبع screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده