هرآنچه در مورد نینتندو سوئیچ می‌ دانیم

هرآنچه در مورد نینتندو سوئیچ می‌ دانیم

جمعه, ۲۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۱

مشخصات سخت‌افزاری، بازی‌ها، زمان عرضه و قیمت نینتندو نینتندو سوئیچ سوالاتی هستند که در این مقاله به آنها پاسخ داده‌ایم.

تقریبا از یک سال و نیم پیش بود که شایعات بسیار زیادی پیرامون کنسول جدید نینتندو در فضای مجازی پخش می‌شد. این کنسول، تا مدت‌ها با نام رمز NX شناخته می‌شد و حتی سران نینتندو نیز از این کنسول با نام NX یاد می‌کردند. بالاخره مهر ماه سال ۱۳۹۵، زمانی بود که نینتندو با انتشار یک تریلر سه دقیقه‌ای، از کنسول جدید خود با نام نینتندو سوییچ رونمایی کرد و اعلام کرد که اطلاعات بیشتر درباره سخت‌افزار، بازی‌ها و زمان عرضه این کنسول را در تاریخ ۲۴ دی‌ ماه سال ۱۳۹۵ اعلام می‌کند.

صبح روز جمعه، ۲۴ دی ماه طی کنفرانس خبری نینتندو ، اطلاعات بسیاری از کنسول جدید این شرکت ژاپنی اعلام شد که شاید مهم‌ترین آن‌ها تاریخ عرضه و قیمت نینتندو سوییچ باشد. این کنسول با قیمت پایه‌ی ۳۰۰ دلار در تاریخ ۱۳ اسفند روانه‌ی بازارها خواهد شد. این رقم بیشتر از مقداری است که پیش از این توسط تحلیل‌گران و شایعات به گوش می‌رسید اما با توجه به ویژگی‌های خاص این کنسول هیبریدی، می‌توان انتظار عملکرد موفقی از آن داشت. نینتندو سوییچ یک کنسول دوگانه است که هم به عنوان کنسول خانگی در حال اتصال به تلویزیون کاربرد دارد و هم می‌توان از آن به عنوان یک کنسول دستی استفاده کرد. در ادامه این کنفرانس، ویژگی‌های خاص این کنسول از جمله کنترلرهای جوی کان به حضار نشان داده شد و بازی‌های مختلفی نیز برای این کنسول معرفی شد. حتی سران استودیوهای معروفی مانند الکترونیک آرتز و بتسدا نیز با حضور فیزیکی یا مجازی خود برروی استیج این کنفرانس، از بازی‌های خود را برای این کنسول رونمایی کردند. 

از دیگر ویژگی‌های نینتندو سوییچ که در این کنفرانس مشخص شد، ویژگی‌های آنلاین آن بود. نینتندو به صورت رسمی اعلام کرد که سوئیچ، دارای یک سرویس پولی همانند ایکس‌باکس لایو گلد و پلی‌استیشن پلاس است که کاربران با پرداخت مبلغی به صورت ماهیانه، می‌توانند عضو این سرویس بشوند و اعلام شد این سرویس تا پاییز سال 2017 رایگان خواهد بود. از دیگر اطلاعاتی که در این کنفرانس از کنسول جدید نینتندو اعلام شد، می‌توان به نبود قفل منطقه‌ای برروی این کنسول نام برد. اگر از طرفداران قدیمی نینتندو باشید، می‌دانید که نینتندو عادت داشت که کنسول‌های خود را با قفل منطقه‌ای عرضه کند. این مسئله به این معنی بود که اگر شما کنسول خود را از امریکا خریداری می‌کردید، نمی‌توانستید از بازی‌های درون بازار اروپا استفاده کنید. اما سوییچ این رویه را تغییر داده است و مانند کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس‌باکس وان، قفل منطقه‌ای برروی آن وجود ندارد. 

نینتندو در کنفرانس خود مدعی شد که سوییچ، کنسولی است که از هر کدام از کنسول‌های قدیمی نینتندو، یک ویژگی را در خود دارد. کنسول جدید نینتندو، یک کنسول هیبریدی است و شما می‌توانید بنا به علاقه شخصی خود، یا آن را به تلویزیون متصل کنید و به بازی کردن بپردازید و یا از آن به صورت یه کنسول قابل حمل استفاده کنید. سوالی که در اینجا مطرح است، عمر باتری سوییچ در حالت قابل حمل است که نینتندو مدعی شده است نسبت به بازی‌ای که در حال انجام آن هستید، عمر بازی کنسول بین ۲ و نیم تا ۶ ساعت خواهد بود. یکی از نکات بسیار جالب سوییچ، کنترلر جوی کان است که دارای یک دوربین برای تشخیص حرکات است. این دوربین، علاوه بر تشخیص دادن ژست‌های حرکتی، فاصله را نیز می‌تواند اندازه بگیرد و می‌توان از آن به روش‌های خلاقانه‌ای در بازی‌ها استفاده کرد. 

اما ۳۰۰ دلاری که شما برای نینتندو سوییچ پرداخت می‌کنید، چه محصولاتی را در اختیار شما قرار می‌دهد؟ کنسول نینتندو سوییچ، داک اتصال به تلویزیون، کنترلرهای جوی کان، کابل HDMI، شارژر، بندهای جوی کان و گریپ جوی کان، محتویات درون جعبه این کنسول را تشکیل می‌دهند که شما می‌توانید هر کدام از آنها را به تنهایی نیز خریداری کنید. یک کنترلر حرفه‌ای که چیزی مانند کنترلرهای مرسوم کنسول‌های خانگی است نیز با نام Pro Controller به صورت جداگانه به فروش می‌رسد.

سخت افزار نینتندو سوییچ

کنترلری به نام Joy-Con

joy con

‌چه با یک کنترلر بازی کنید چه با دو تا، چه عمودی آن‌ها را در دست بگیرید و چه افقی، چه از کنترل‌های حرکتی استفاده کنید و چه دکمه‌ها؛ جوی‌-کان و نینتندو سوییچ به شما انعطاف‌پذیری بالایی در گیم‌پلی می‌دهند.

joy con


شیوه‌های متفاوت بازی کردن

بازی‌ها را با کنترل‌های حرکتی ساده و لرزش‌های هوشمند که در هر جوی‌-کان قرار دارد، به دنیای واقعی بیاورید.

نینتندو سوئیچ

نینتندو سوییچ

با استفاده از گریپ جوی‌-کان که در جعبه‌ی نینتندو سوییچ قرار دارد، از هر دو جوی-کان مانند یک کنترلر عادی استفاده کنید.

بر اساس نوع بازی می‌توانید در هر دستتان از یک جوی-کان استفاده کنید یا حتی یکی از کنترلرها را به دوستتان بدهید.

نینتندو سوییچ

نینتندو سوییچ

می‌خواهید بیرون بروید؟ کافیست جوی-کان‌ها را به دو طرف سوییچ متصل کنید تا یک کنسول دستی داشته باشید.


لذت را تقسیم کنید

با بازی‌های آنلاین نینتندو سوییچ، در هر زمان که می‌خواهید یک گروه بازی آنلاین تشکیل دهید. برای بازی‌های چندنفره هم می‌توانید از کنترلر پرو استفاده کنید و هم از کنترلرهای جوی‌-کان، حتی می‌توانید از ترکیبی از آن‌ها استفاده کنید. نینتندو سوییچ مانند کنسول‌های نسل هشتم از سیستم چندنفره‌ی پولی بهره می‌برد که در پاییز ۲۰۱۷ راه‌اندازی می‌شود. کاربران می‌توانند به مدت محدودی از این شبکه به صورت رایگان استفاده کنند.

نینتندو سوییچ

در برابر یا همراه دوستانتان در خانه بازی کنید.

نینتندو سوییچ

با دیگر کاربران نینتندو سوییچ آنلاین بازی کنید.

نینتندو سوییچ

می‌توانید تا هشت دستگاه را به یکدیگر متصل کنید.


دیگر ویژگی‌های نینتندو سوییچ

نینتندو سوییچ

فروشگاه الکتریکی نینتندو

می‌توانید نسخه‌ی دیجیتالی بازی‌های را از فروشگاه الکتریکی نینتندو یا از وبسایت نینتندو خریداری کنید.

نینتندو سوییچ

آلبوم

به راحتی با دکمه‌ی Capture رو جوی-کان سمت چپ از بازی‌ها عکس بگیرید و ذخیره کنید. سپس از قسمت آلبوم به آن‌ها متن اضافه کنید و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

نینتندو سوییچ

اخبار و اعلامیه‌ها

با حساب رایگان نینتندو از آخرین و اخبار و اعلامیه‌ها در موری بازی‌ها و رویدادهای نینتندو باخبر شوید.


نگاه نزدیک‌تر

نینتندو سوییچ

نینتندو سوییچ

نینتندو سوییچ

داک نینتندو سوییچ

نینتندو سوییچ

نینتندو سوییچ

جوی-کان

گریپ جوی-کان

جوی کان

جوی کان

بند جوی-کان

جوی کان

جوی کان


مشخصات فنی

نینتندو سوییچ

عمر باتری

عمر باتری نینتندو سوییچ بستگی به بازی دارد و می‌تواند تا بیشتر از شش ساعت پاسخگو باشد. برای مثال می‌توان بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild را تا ۳ ساعت با یک شارژ انجام داد.

نینتندو سوییچ

حافظه‌ی داخلی

نینتندو سوییچ ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد که بخشی از آن توسط سیستم‌عامل استفاده می‌شود. کاربران می‌توانند با استفاده از کارت‌های حافظه‌ی میکرو اس‌دی، ظرفیت دستگاه را افزایش دهند.

نینتندو سوییچ

صفحه نمایش

سوییچ دارای یک صفحه نمایش ۶.۲ اینچی چندلمسی با روزلوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل است.


بازی های نینتندو سوییچ

در کنفرانس نینتندو سوییچ بازی‌های جدید بسیار برای این کنسول معرفی شد که شاید جذاب‌ترین آن‌ها، FIFA با همکاری الکترونیک آرتز و نسخه‌ی جدید ماریو به نام Super Mario Odyssey باشد. البته بسیاری از این بازی‌ها، هنوز زمان عرضه مشخصی ندارند با این حال یکی از مورد انتظارترین بازی‌های چند سال اخیر یعنی The Legend of Zelda: Breath of the Wild همزمان با عرضه کنسول در تاریخ ۱۳ اسفند، عرضه خواهد شد. دیگر بازی جذاب سوییچ، Splatoon 2 بود. نسخه اول این بازی برروی Wii U به یکی از بهترین بازی‌های این کنسول تبدیل شده بود و در حالیکه بسیاری فکر می‌کردند که همان نسخه یک برای سوییچ عرضه می‌شود، نینتندو اعلام کرد که یک نسخه کاملا جدید از این بازی را برای کنسول جدید خود در نظر دارد. یکی از سوالاتی که برای بسیاری از افراد مطرح بود، قیمت بازی نینتندو سوییچ بود. بازی‌های نینتندو سوییچ ۶۰ دلار قیمت دارند در حالی که بازی‌های دیگر کنسول‌های دستی مانند ویتا، حدود ۳۰ تا ۴۰ دلار هستند. البته بازی‌هایی که تنها به صورت دیجیتالی عرضه می‌شوند از فروشگاه الکتریکی نینتندو قابل خرید هستند قیمت پایین‌تری دارند. نینتندو اعلام کرده که به صورت ماهیانه، بازی‌های کلاسیک NES و SNES را برای کنسول جدید خود عرضه خواهد کرد. در ادامه می‌توانید لیست بازی‌هایی را که تا به حال برای نینتندو سوییچ تأیید شده‌اند مشاهده کنید.

  • FIFA
  • Ultra Street Fighter II: The Final Challengers
  • Super Mario Odyssey
  • The Elder Scrolls V: Skyrim®
  • Splatoon 2
  • Arms
  • Mario Kart 8 Deluxe
  • Has Been Heroes
  • Snipperclips - Cut it out, together!
  • Super Bomberman R
  • 1, 2, Switch
  • The Legend of Zelda: Breath of the Wild
  • Arcade Archives
  • Disgaea 5 Complete
  • Dragon Ball XENOVERSE 2 (Working Title)
  •  Farming Simulator
  • Fast RMX
  • Fire Emblem Warriors
  • Minecraft: Story Mode - The Complete Adventure
  • Minecraft: Switch Edition
  • Puyo Puyo Tetris
  • Rayman® Legends Definitive Edition
  • RIME
  • Shin Megami Tensei: Brand New Title
  • SKYLANDERS® IMAGINATORS
  • Syberia 3
  • Steep
  • Project Sonic 2017
  • NBA 2K18
  • LEGO® CITY Undercover
  • Sonic Mania
  • I am Setsuna

بالاخره انتظارها به پایان رسید و نینتندو از کنسول جدید خود با جزئیات کامل رونمایی کرد. اما این کنسول چقدر می‌تواند در بازاری که توسط کنسول‌های نسل هشتمی ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 قبضه شده است، موفق عمل کند؟ در زمانی که توجه بسیاری از گیمرها معطوف به گرافیک است، نینتندو باز هم از سیاست‌های قدیمی خود یعنی خلاقیت به جای قدرت بالا دست بر نداشته است. شکی نیست که نینتندو سوییچ، کنسول فوق‌العاده جذابی است که ویژگی‌های منحصر بفرد و فوق‌العاده‌ای دارد. تنها چیزی که می‌تواند موفقیت نینتندو سوییچ را تضمین کند، حمایت استودیوهای Third Party در ساخت محتوا برای این کنسول است. تا زمان عرضه کنسول، مدت زمان زیادی باقی نمانده است و می‌توانیم به زودی پاسخ تمام این سوال‌ها را دریافت کنیم.

منبع نینتندو
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده