// جمعه, ۲۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۲

فروش بیشتر GTA V از Uncharted 4 در انگلستان

شاهکار راک‌‌استار همچنان پس از سه سال به رکورد‌زنی‌هایش ادامه می‌دهد و جدیدا مشخص شده که GTA V فروش بیشتری از Uncharted 4 در انگلستان داشته است.

 Grand Theft Auto V همچنان به عملکرد درخشانش در کشور انگلستان ادامه می‌دهد حال با توجه به آمار ارائه شده از سوی UKIE که یک موسسه تحقیقاتی بسیار معتبر در زمینه جمع‌آوری اطلاعات جدول‌های مختلف فروش در این کشور است شاهکار راک‌استار در این زمینه رتبه پنجم جدول را آن هم پس از سه سالی که عرضه‌شده در اختیار دارد.

 فروش این بازی بالاتر از آثاری مانند Uncharted 4: A Thief's End (رتبه ششم) Watch Dogs 2 (رتبه هشتم) و Overwatch (رتبه نهم)  است که در سال ۲۰۱۶ عرضه شده‌اند.

رتبه اول پرفروش‌‌ترین بازی‌های فیزیکی سال ۲۰۱۶ انگلستان به بازی FIFA 17 اختصاص دارد در مکان‌های دوم و سوم نیز دو رقیب سرسخت یعنی  Call of Duty: Infinite Warfare و Battlefield 1 قرار گرفته‌اند رتبه چهارم نیز در تصرف The Division است و پس از آن Grand Theft Auto V در مکان پنجم جای دارد. پیش از این اشاره شده بود که GTA V بدون احتساب نسخه دیجیتالی تاکنون بیش از شش میلیون نسخه در انگلستان فروش داشته است.      

در بخش دیگر این گزارش اشاره شده که پلی استیشن 4 در زمینه فروش نرم‌افزاری بهتر از رقیبش ایکس‌باکس وان عمل کرده است. به طور دقیق ۴۵ درصد از فروش نسخه‌های فیزیکی بازی‌ها برای کنسول نسل هشتمی سونی در حالی که سهم مایکروسافت ۳۴ درصد بوده است. نینتندو نیز با عملکرد درخشان کنسول دستی 3DS تنها ۷ درصد از فروش کلی را در اختیار داشته جالب است بدانید که Wii U در این زمینه حتی از پلتفرم‌های نسل هفتمی پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 نیز ضعیف‌تر عمل کرده است.  

به صورت جامع فروش کلی نسخه‌های فیزیکی بازی‌ها در سال ۲۰۱۶ بیش از ۷۷۶ میلیون پوند بوده که نسبت به ۲۰۱۵ کاهشی ۱۶.۴ درصدی را نشان می‌دهد. پیش از نیز اعلام شده بود که بازی‌های بزرگی از جمله Call of Duty: Infinite Warfare ،Watch Dogs 2 و Dishonored 2 نتوانستند در زمینه فروش عملکردی در سطح انتظارات ناشرانشان داشته باشند. 

فروش سخت‌افزار‌ها نیز کاهشی ۲۷ درصدی داشته آن هم در حالی که ۲۰۱۶ سال عرضه کنسول میان نسلی پلی‌استیشن 4 پرو و مدل بهبودیافته پلتفرم نسل هشتمی مایکروسافت ایکس‌باکس وان اس بوده است. تنها پیشرفت قابل اشاره در زمینه فروش را تجهیزات جانبی داشته‌اند که آن هم تنها یک درصد بوده است و بیشتر این مسئله هم مدیون پلی‌استیشن VR است.     

آمار پرفروش‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۶ در انگلستان از قرار زیر است:

  • FIFA 17
  • Call of Duty: Infinite Warfare
  • Battlefield 1
  • The Division
  • Grand Theft Auto V
  • Uncharted 4: A Thief's End
  • Call of Duty: Black Ops III
  • Watch Dogs 2
  • Overwatch
  • Forza Horizon 3


منبع Game Spot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده