نویسنده: میثم سبحانی
// جمعه, ۲۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۱

رئیس استودیو سازنده بازی Halo: پروژه اسکورپیو از آنچه انتظار داشتم قوی‌تر است

فرانک اوکانر، رئیس استودیو سازنده بازی Halo، در پستی در انجمن NeoGAF، عنوان کرد که کنسول پروژه اسکورپیو از آنچه که قبلا انتظار داشته قوی‌تر است.

۲۰۱۷ سالی مهم برای برند ایکس‌باکس خواهد بود، مایکروسافت کنسول پروژه اسکورپیو خود را در خلال تعطیلات عرضه خواهد کرد، سیستمی که مایکروسافت مدعی است قوی‌ترین کنسولی است که تا به حال ساخته شده است. به تازگی فرانک اوکانر، رئیس استودیو سازنده بازی Halo به صحبت درباره این سیستم پرداخته است.

اوکانر در پستی در انجمن NeoGAF گفت که هر چند او تمام توجه خود را به «مشخصات» این سیستم معطوف نکرده بود اما در عین حال عنوان کرد که مشخصات این دستگاه از آنچه که انتظارش را داشت، «قوی‌تر» بود. اوکانر گفت:

اگر چه من از قبل تقریبا می‌دانستم که مشخصات کنسول پروژه اسکورپیو چه خواهد بود، چون که قبلا در اسلایدی چیزی دیده بودم، اما این سیستم اصلا آن چیزی نیست که انتظارش داشتم، و حالا کمی زمان نیاز دارم که دوباره درباره آن فکر کنم و مطمئنا اگر حتی مرا شکنجه نیز بکنند، به یاد نمی‌آورم که چه سخت‌افزاری به من نشان داده شد.

علاوه بر این، در این لحظه، نمی‌توانم اطلاعات زیادی از این کنسول فاش کنم یا با پاسخ به سوالاتی، جزئیات زیادی از این دستگاه را لو دهم. سوالاتی همچون آیا می‌توانم با خرید این کنسول این کار را انجام دهم؟ آیا این کنسول از فلان قابلیت پشتیبانی می‌کند؟ چه تعداد از پردازش‌ها را این دستگاه می‌تواند اجرا کند؟ تنها می‌توانم بگویم، تا آنجا که من به یاد دارم، این کنسول از آنچه که من انتظارش را داشتم، قوی‌تر است.

اگر چه تا کنون بازی جدیدی از سری Halo برای کنسول پروژه اسکورپیو معرفی نشده است، اما از آنجایی که سری Halo یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین مجموعه‌های مایکروسافت است، می‌توان حدس زد که بازی‌های بیشتری از این مجموعه در دست ساخت باشد. اوکانر سال پیش گفته بود که بازی Halo 6 در مراحل برنامه‌ریزی است. او همچنین عنوان کرد که بازی Halo 6 یا هر آنچه که در آینده نام خواهد داشت، شاید قابلیت Split-Screen که از بازی Halo 5 به شکل بحث‌برانگیزی حذف شده بود، وجود داشته باشد.

طبق گفته‌های مایکروسافت کنسول پروژه اسکورپیو ۶ ترافلاپس توان اجرایی خواهد داشت. این قدرت سخت‌افزاری به طور قابل ملاحظه‌ای قدرتمندتر از کنسول پلی‌استیشن 4 پرو کمپانی سونی خواهد بود. آلبرت پنلو از شرکت مایکروسافت درباره این موضوع گفت:

ما می‌دانیم که عرضه کنسولی که تفاوت قدرت مابین [کنسول‌های پلی‌استیشن 4 پرو و اسکورپیو] را در رنج قیمتی که برای گیمرهای کنسولی منطقی باشد، نشان دهد، بسیار مهم است.

مایکروسافت بارها و بارها و به کرات اشاره کرده که پروژه اسکورپیو «قوی‌ترین کنسولی است که تا به حال ساخته شده است.» پس انتظار می‌رود که محدوده قیمتی این کنسول بالا باشد. اگر چه به طور رسمی، هنوز قیمتی برای این کنسول اعلام نشده است.

جالب است بدانید که فیل اسپنسر، رئیس بخش کنسول‌های ایکس‌باکس مایکروسافت، در ژوئن ۲۰۱۶ اعلام کرده بود که مایکروسافت می‌تواند [قبل از عرضه پروژه اسکورپیو] ایکس‌باکس وان جدید و قدرتمندتری را در همان سال ۲۰۱۶ عرضه کند. هر چند که در نهایت این کمپانی تصمیمی بر خلاف گفته‌های اسپنسر گرفت، زیرا آن‌ها می‌خواستند تا زمان عرضه کنسولی با توان شش ترافلاپس که بتواند بازی‌ها را در رزولوشن 4K «واقعی» اجرا کند، صبر کند.

نظر شما درباره صحبت‌های فرانک اوکانر چیست؟ با توجه به مشخصات بهتر پروژه اسکورپیو نسبت به پلی‌استیشن 4 پرو، آیا این کنسول می‌تواند موفق‌تر از کنسول محبوب شرکت سونی عمل کند؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده