نویسنده: فرشید معتمد
// پنجشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۱

راهنمای خرید کامپیوتر با بودجه هشت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان – دی ٩۵

به نظر شما ویترینی از آخرین فناوری‌های روز چه مشخصاتی دارد؟ برای انتخاب بهترین قطعات موجود با زومجی همراه باشید.

سیستم رده حرفه‌ای (راندمان عالی -سرعت بالا در کارهای روزمره- بازی با تنظیمات ماکزیمم - تولید محتوا در حد خوب)

کاربری

ما در این بخش یک به یک قطعات سیستم رده حرفه‌ای را به دقت مورد آزمایش و بررسی قرار داده‌ایم تا از داشتن بهترین راندمان و عملکرد در وظایف مربوطه مطمئن شویم. در اینجا بودجه‌ی بالا نیاز به صرفه‌جویی در خرید برخی قطعات را ناموجه می‌کند و بالاترین کارایی با استفاده از سریع‌ترین قطعات موجود در هر رده، اولویتِ اول انتخاب ما است. سیستم همه منظوره‌ی ما بیش از نیاز امور عادی و روزمره و حتی اجرای معمولی بازی‌ها عمل می‌کند، قطعات اصلی آن قابلیتِ اورکلاک و Tuning زیادی دارند و مجموعه‌ی سیستم به‌راحتی می‌تواند آخرین تنظیمات ممکن در بازی‌ها را در فریم‌های بالاتر از حدِ معمول و در رزولوشن‌های غیر متداول مثل 2560 در 1440 و در رزولوشن 4K یا حالت‌های سه‌بعدی و  هدست‌های واقعیت مجازیِ VR اجرا کند.

 

(قیمت تمام قطعات در ٢۳ دی ماه براساس بازار تهران بروز شده است)

PC-List-Header--May-2016-Enth

قیمتمدلنام قطعه
یک میلیون و ۳۴۰ هزار تومانIntel Core i7 6700KCPU
۵۵۰ هزار تومانCooler Master MasterLiquid Pro 120COOLING
۸۵۰ هزار تومان

MSI Z270 GAMING PRO CARBON

(ASUS ROG STRIX Z270F GAMING)

MotherBoard
۶۵۰ هزار تومانCorsair Vengeance LPX  2*8GB 3000MhzRAM
سه میلیون و ۸۰ هزار تومانMSI GTX 1080 OC Gaming X TF VI 8GB  VGA
٢۹۵ هزار تومانSeagate 7200 64MB 2TBHDD
۶۶٠ هزار تومانSAMSUNG 850 PRO 256GBSSD
۶۵ هزار تومانASUS 24X SATAODD
۶٢٠ هزار تومانGREEN GP850B-OC+ PlatinumPower
۵۷٠ هزار تومان  (GREEN X8 RAPTOR/ (Cooler Master MasterCase Maker 5Case
هشت میلیون و ۶۸٠ هزار تومانجمع کل‌ (تومان)---
تفاوت قیمت با سیستم پیشنهادی ماه گذشتهIncrease Price+۳۸۵ (هزار تومان)

نمودار نوسان قیمت

در نمودار زیر می‌توانید با انتخاب هر قطعه، تفاوت قیمت آن را با ماه‌های گذشته مقایسه کنید.

رویدادهای ماهِ گذشته

مقاله‌ی مرتبط

  • ساخت پی سی مخصوص بازی راحت‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید
  • پی سی های مخصوص بازی ارزان تر از آنی هستند که فکر می کنید

علاوه بر افزایش مجددِ قیمت قطعات در دی‌ماه، مهمترین اتفاقِ مرتبط در نمایشگاه CES 2017 رخ داد که در طی آن مادربردهای Z270 و پردازنده‌های نسل جدید Kaby Lake با مدل‌های Core i7 7700K/6700K معرفی شدند. فعلا برخی مدل‌های Z270 در بازار داخلی عرضه شده‌اند، اما هنوز خبری از پردازنده‌های 7700K در بازارِ داخلی نیست که پیش بینی می‌شود آنها هم به زودی به بازار عرضه شوند. تا آن هنگام از مدل‌های موجود 6700K روی مادربردهای جدید هم می‌توان استفاده کرد و سازگاری کامل دارند.

کارت رده حرفه‌ای GTX 1080 از برندهای بیشتر در رده‌های قیمتی مختلفی موجود هستند. کارت GTX 1080 G1 Gaming و حتی مدلِ واترکولینگِ گران قیمت جدید محصول شرکت گیگابایت در بازار موجود شده و به فهرستِ انتخابی ما بازگشته است. مدل‌های مشابه از برندهای معتبرِ دیگر هم بنا به سلیقه و اولویت‌های کاربران قابل انتخاب هستند. تفاوت راندمان بین مدل‌های اورکلاک شده از این برندها به ۵ درصد هم نمی‌رسد، بنابراین بهتر است روی کیفیت خنک کننده، نویز تولیدی در هنگام بازی و حداکثر حرارت ثبت شده در هنگام لود و نداشتنِ مشکل Coil Whine (صدای ویز مانند تولیدی از قطعات مدار تغذیه‌ی کارت گرافیکی در هنگام فشار زیادِ کاری) تمرکز کنید.

32 GTX 1080 G1 Gaming

با این که مدتی است پردازنده‌ی Core i7 6700K را جایگزین پردازنده‌ی 4790K در این رده قیمتی کرده‌ایم، باز هم کاربرانی که مایل باشند اندکی در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند می‌توانند از پلتفرم هَسول، مادربردهای Z97 و حافظه‌های DDR3 برای ساخت سیستم گیمینگِ خود استفاده کنند. در مجموع ٣ قطعه‌ی اصلی از قطعات سیستم رده حرفه‌ای را به نسلِ جدید و تازه نفس اِسکای لِیک ارتقا داده‌ایم و از حافظه‌های DDR4 و پلتفرمِ جدیدِ Z170 در سیستم رده حرفه‌ای مخصوصِ بازی خود استفاده می‌کنیم.

intel core i5-6600k core i7-6700k  بسته بندی پردازنده‌های اسکای لیک

همان‌طور که در بررسی زومجی از Core i7 6700K و Core i5 6600K خواندید، Core i7 6700K با قیمتی هم‌رده با پردازنده‌ی نسل قبلیِ 4790K می‌تواند بسته به نوع پردازش راندمانی تا سقفِ ٢٠ درصد بالاتر را به ارمغان آورد، هر چند که این افزایشِ راندمان در بیشتر بازی‌ها قابل مشاهده نیست، چون توان پردازنده در آنها گلوگاه ایجاد نمی‌کند و بیشتر بر قدرتِ کارت گرافیک متکی هستند. اما در عوض می‌توان انتظار پشتیبانی از نسل‌های بعدی و عمرِ عملیاتی بیشتر را برای این پلتفرم داشت.

در مورد خنک کننده هم در نبودِ محصولاتِ CORSAIR در بازار داخلی گزینه‌های متعددی وجود دارد که ما فعلا مدل Cooler Master MasterLiquid Pro 120 را جایگزین کرده‌ایم که از نظر بصری و راندمان بازخورد مناسبی داشته است. مثلا منتخبِ قبلیِ ما Thermal Right Silver Arrow IB-Eهنوز هم برای کسانی که به دنبال کمترین نویزِ ممکن در کنار راندمان بالا هستند، انتخابی عالی است. اگر هم به خنک کننده‌های مایع دیگر نظر داشته باشید، دو مدلِ Nepton 120XL و Nepton 240 هم در بازار موجودند که این آخری از مدل‌های کم صدا و پر بازده‌ی بازار است.

Green Glacier EVO 240

از سوی دیگر خنک کننده‌های آبی و با کیفیت سری EVO از برند Green در بازار داخلی عرضه شده‌اند و مدل‌های GLACIER EVO 120/240/360 با طراحی جدید و نمایش اطلاعاتی مانند دما و سرعت گردش پمپ خود را از بقیه‌ی محصولات بازار متمایز کرده‌اند. کسانی که نیاز به صرفه جویی در هزینه‌ها احساس کنند می‌توانند بدون نگرانی از فدا کردنِ کیفیت و با توجه به مدل کیس و اطمینان از سازگاری با ابعادِ رادیاتورِ آن، یکی از مدل‌های مذکور را انتخاب کنند.

پردازنده، مادربرد و رم

گل سرسبد سیستم‌های منتخب ما در اینجا قوی‌ترین پردازنده‌ی حال حاضر از نسلِ جدید Skylake را در خود جای داده است. پردازنده‌ی Core i7 6700K ما با فرکانس پایه‌ی ۴ گیگاهرتز و فرکانس توربوی ۴۲۰۰ مگاهرتز رکوردی را در بین پردازنده‌های سری Core اینتل ثبت می‌کند که شاید شکستن آن حتی در نسل‌های آینده هم چالش کوچکی نباشد. از آنجا که هنوز بسیاری از برنامه‌های ویندوزی و رایج و حتی بازی‌ها بطور کامل با روش چند نخی یا MultiThreading برای پردازش همزمان هماهنگ نیستند، افزایش فرکانس کاری پردازنده می‌تواند تاثیر مطلوبی در افزایش کارایی نیز به دنبال داشته باشد. همچنین پردازنده‌های اسکای لیک را می‌توان در مادربردهای جدیدتر سری ۲۰۰ هم استفاده کرد و از نظر سوکت سازگاری کامل دارند. در اینجا مشخصه‌های فنی چیپ‌ست یا پل جنوبی Z270 را در مقایسه با تراشه‌های مرسومِ دیگر مشاهده می‌کنید:

Intel Z270 vs Z170

قابلیت‌های Z270 در برابر چیپ ست Z170 و چهار مسیر یا Lane بیشتر در گذرگاهِ PCI Express 

ممکن است برخی کاربران این سوال را مطرح کنند که چرا از پردازنده‌های قدرتمند سری Haswell-E و سوکت ٢٠١١ برای سیستمی در این رده استفاده نکردیم؟ پاسخ این است که اصولا پلتفرم‌های سوکت ٢٠١١ از نسل‌های قبل نیز با هدف تامین نیاز کاربردهایی غیر از چیزی که PC های معمولی با آنها کار می‌کنند طراحی و تولید شده‌اند. نیاز به پردازش‌های بسیار سنگین، موازی و طولانی مدت را می‌توان برای کاربردهایی مثل تهیه و تدوین موسیقی و فیلم، طراحی و تولید گرافیک سه‌بعدی و انیمیشن ، پردازش‌های محاسباتی سنگین و شبیه‌سازی‌ها در نظر گرفت و این همان چیزی است که پردازنده‌های قدرتمند سوکت ٢٠١١ برای آنها انتخاب اول هستند، اما برای کاربردهای دیگر و بازی‌ها، استفاده از این پلتفرم در حال حاضر افزایشِ راندمانِ خاصی را موجب نخواهد شد و تفاوت نهایتا به حدود ۵ درصد منتهی می‌شود، ضمن اینکه هزینه‌ی هنگفتی بابت مادربرد بسیار گران‌تر با قیمت دو برابر بیشتر را به مبلغ نهایی اضافه خواهند کرد. حتی در برخی موارد پردازنده‌ی 6700K به‌خاطر فرکانسِ بیشتر و معماری جدیدتر، از پردازنده‌ی دو  میلیون تومانی 5930K و در مواردی نسبت به 6800K/6850K در رتبه‌ی بالاتری از لحاظ راندمان قرار گرفته است!

Cooler Master MasterLiquid Pro 120

خنک کننده‌ی Cooler Master MasterLiquid Pro 120

اگر بخواهیم به جای خنک کننده‌ی منتخب این ماه یک مدل جایگزین و معروف از بین خنک‌کننده‌های غیر مایع را معرفی کنیم نباید به چیزی کمتر از Noctua NH-D15 یا مدل Thermal Right Silver Arrow IB-E فکر کنیم. این مدل‌ها در عین اینکه راندمانی هم‌سطح یا بهتر از بیشتر خنک‌کننده‌های مایع موجود ارائه می‌دهند، نویزِ تولیدی آنها در بدترین شرایط هم کمتر از چیزی است که بتوان در بین صداهای تولیدی از فن‌های دیگر سیستم تشخیص داد.

MSI Z270 GAMING PRO CARBON

برای مادربردِ انتخابی برای اولین بار بعد از بیش از یک سال به جز مدل مبتنی بر تراشه‌ی Z170 می‌توان یک مدل تازه بر پایه‌ی Z270 را هم در نظر گرفت، چرا که مهم‌ترین قابلیتِ پردازنده‌ی ما اورکلاک برای گرفتن راندمانِ رایگان بالاتر است و فقط سری Z این قابلیت را دارند. مدل‌های سری Z270 از نظر امکاناتِ تراشه بسیار شبیه به مدل‌های Z170 هستند، اما به خاطر برخورداری از ۴ مسیرِ بیشتر در گذرگاه PCI Express 3.0 در پل جنوبی می‌توانند از ادوات جانبی بیشتر مثل یک شکاف M.2 SSD اضافه‌تر پشتیبانی کنند. البته داشتن تمام این امکانات به صورت همزمان در این مادربرها همچنان منوط به رعایت سقفِ تعداد Lane های آزاد است و مثلا گاهی اوقات برای استفاده از یک درگاه PCIe 4X ممکن است پورت M.2 ی دیگری روی مادربرد غیر فعال شود، محدودیت‌هایی که در مادربردهای X99 بسیار کمتر پیش می‌آید. همچنین مادربردهای رده بالای سری Z270 در بسیاری از برندها حالا برای بخش تراشه‌ی صوتی از ALC1220 محصول جدید Realtek استفاده کرده‌اند که 120dB SNR از ویژگی‌های بارزِ آن است.

 در کل این مدل‌ها همگی از سری مخصوص گیمرها بوده و تمامی امکاناتِ متصور و معقول را شامل می‌شود. اما اگر کیفیت صدای عالی را در بازی‌ها ترجیح می‌دهید انتخاب‌های فوق‌العاده‌ی دیگری مثل مادربرد GA-Z170X-Gaming 7 یا GA-Z270X-Gaming K7 محصول شرکتِ گیگابایت را داریم که از Creative SoundCore™ 3D مشهور و با کیفیتِ عالی برای کارت صدای خود استفاده کرده‌اند. کیفیت این تراشه حتی در برابر قوی‌ترین راهکارهای Realtek ALC1150 در مدل‌های رقیب یا ارزانتر، با فاصله زیادی بهتر است.

در مورد رم هم کوتاهی نکردیم و بسته‌ی ١۶ گیگابایتی از بهترین سری ماجول‌های موجود با فرکانس ۳٠٠٠ مگاهرتز را انتخاب‌ کردیم تا پهنای باند بیشتری فراهم شود، فرکانسی که روی چنین مادربردی با استفاده از پروفایل XMP به راحتی قابل دسترسی است و حتی قابلیت اورکلاک به فرکانس بالاتر را هم خواهد داشت. البته سرعت فرکانسی حافظه‌های DDR4 مرتبا در حال افزایش است و از مرز ۳.۸ گیگاهرتز هم عبور کرده است.

بنچمارک پردازنده و کارت گرافیک

در اینجا می‌توانید راندمان خطی و چند نخیِ پردازنده‌ی منتخب این رده‌ی بودجه‌ای را با راندمان برخی پردازنده‌های مشهور از نسل‌های متفاوت مقایسه کنید تا ایده‌ای کلی از توان این پردازنده بدست آورید. یادآوری می‌شود که راندمان این پردازنده‌ها در بازی ممکن است نسبتِ متفاوتی داشته باشد و برای دیدن راندمانِ آنها در بازی‌های جدید بهتر است به مقاله‌های بررسی راندمان بازی‌ها در زومجی مراجعه کرده یا روی کاور هر یک از بازی‌های زیر کلیک کنید.

assassins-creed-syndicate-gold-edition-2015-pc-repack-ot-seyter 2


J C 3 ZoomG

COD3 ZoomG

far-cry-primal-pc Zoomg 4

Witcher 3 ZoomG


fallout-4-dvd-cover-image 2

Tomb Raider ZoomG

The Division - PC Box Art Zoomg 1

Quantum Break

 

Gears of War 4 PC

DOOM-pc-box ART
Dark-Souls-3-BOX
Titanfall 2 PC
Battlefield1-pc-box ART
Call of Duty Infinite warfare-pc-box ART
Watch Dogs 2-pc-box ART

گرافیک

ناگفته پیدا است که کارت گرافیکی منتخبِ ما باز هم از نسل جدید با پشتیبانی از دایرکت ایکس 12 و بیشترین تعداد واحدهای پردازش گرافیکی معماری پاسکال در رده‌ی گیمینگ که تا به حال تولید شده است خواهد بود (اگر از کارت تایتان ایکس جدید بر اساس تراشه‌ی GP102 فاکتور بگیریم). کارت گرافیک پرچمدارِ جدید انویدیا، GTX 1080 با حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد راندمانِ بالاتر از GTX 980 و  ۲۰ درصد بالاتر از GTX 980 Ti بر اساس تراشه‌ی غول پیکرِ GP104 و ۸ گیگابایت حافظه‌ی جدید و پر سرعت GDDR5X ساخته شده است. شرکت ای‌ ام‌ دی هم با فاصله‌ی اندکی در جریان برگزاری رخداد سالیانه‌ و معتبر کامپیوتکس 2016، مبادرت به رونمایی از محصول میان رده و خوش قیمت RX 480 با معماری پولاریس کرد که قرار است با GTX 1060 و کارت‌های نسل قبلی GTX 970/980 رقابت کند.

 

سریعترین کارت گرافیکِ گیمینگ تک هسته ای جدید دنیا، GTX 1080

 یکی از سریع‌ترین کارت‌های گرافیکِ گیمینگ تک هسته ای جدید دنیا، GTX 1080

کارت GTX 1070 هم جایگزینِ مناسبی برای کسانی است که در رزولوشن 1080p و مانیتور ۶۰ یا ۱۴۴ هرتزی مخصوص گیمینگ بازی می‌‌کنند.فقط به خاطر داشته باشید که GTX 1070 از حافظه‌ی GDDR5 معمولی استفاده می‌کند و بنابراین پهنای باند کمتری دارد که ممکن است در رزولوشن‌های بالاتر، مخصوصا 4K گلوگاه شود. می‌توان در حالت SLI از دو کارت GTX 1070 هم استفاده کرد و راندمانی بی‌نظیر را در رزولوشن 2K و حتی 4K بدست آورد. البته افزایشِ راندمان در حالت دو کارتی دقیقا دو برابر نیست و بخشی از توانِ پردازشی برای هماهنگ کردن کارت‌ها صرف می‌شود. بنابراین خرید GTX 1080 برای رزولوشن 4K انتخاب بهتری است.

سایر قطعات

داشتن SSD در چنین سیستمی یک ضرورت غیر قابل اجتناب است. مدل SAMSUNG 850 PRO هم مانند مدل معرفی شده در سیستم قبلی است اما از تراشه‌های 3D-NAND Flash بجای تراشه‌های TLC معمولی استفاده کرده که نه تنها باعث افزایش قابل توجه راندمان در تمام سطوح SSD می‌شود بلکه عمر متوسط عملیاتی این دیسک یا اصطلاحا (MTBF (Mean Time Between failures آن را هم از ۱.۵ میلیون ساعت به ٢ میلیون ساعت ( به صورت تخمینی) و میزان  اطمینان‌پذیری یا Endurance Rating آن را هم بر حسب TBW از حدودِ ٨٢ ترابایت در مدل 850 EVO به ١۵٠ ترابایت در مدل 850 PRO افزایش می‌دهد.

نمای داخلی درایو SSD مدل SAMSUNG 850 PRO نمای داخلی درایو SSD مدل SAMSUNG 850 PRO

منبع تغذیه یا پاور سیستم هم هرچند همیشه باید معتبر و دارای توان کافی باشد اما انتخاب آن برای سیستم‌های قدرتمند و با مصرف توان بالاتر معمولا باعث سردرگمی و ایجاد تردید می‌گردد. با پاورِ منتخب به راحتی می‌توان حتی دو کارت گرافیکی GTX 1070 را روی سیستم مرجع این رده تغذیه کرد.

با این که مدل بسیار سریع‌تر و جدیدتر SAMSUNG 950 PRO با استاندارد NVMe و در ابعادِ M.2 هم وارد بازار شده، هنوز بسیار گران است. بنابراین ترجیح می‌دهیم تا کاهشِ قیمت نسبی این محصول انتخابِ آن را به جای SAMSUNG 850 Pro به خودِ کاربران واگذار کنیم.

سیستمِ جایگزین

این سیستم در صورتی که قصد خرید با بودجه‌ای تا سقف هفت میلیون تومان یا کمی بالاتر از آن را داشته باشید توصیه می‌شود. از نظر مقایسه در بازی‌ها با سیستمِ اصلی مقاله کاهشِ راندمان ناچیزی خواهد داشت و در عین حال یک میلیون و ۳۳۰ هزار تومان هم ارزانتر است. برخی قطعات لوکس و دارای امکانات تجملی یا اضافی با مدل‌های ارزانتر ولی با همان کارایی جابه‌جا شده‌اند و امکان اورکلاکِ سیستم نیز از کارایی مدنظرِ ما در سیستم جایگزین حذف شده است. 

PC-List-Header-Alternate-Enth-May-2016

قیمتمدلنام قطعه
یک میلیون و ۲۷۰ هزار تومانIntel Core i7 6700CPU
۲۱۵ هزار تومانThermalright Le GRAND Macho RTCOOLING
۵۷۰ هزار تومانASUS H170 PRO Gaming/ GigaByte H170 Gaming 3 MotherBoard
۵۴٠ هزار تومانGSkill RipjawsV 2*8GB DDR4 2400RAM
سه میلیون و ۱٣۰ هزار تومانGigabyte GTX 1080 OC WF 3X 8GBVGA
٢۹۵ هزار تومانSeagate 7200 64MB 2TBHDD
٣٠٠ هزار تومانSAMSUNG 750  EVO 120GBSSD
۶۵ هزار تومانASUS 24X SATAODD
۵٠۵ هزار تومانGREEN GP750B-OC+ PlatinumPower
۴۶۰ هزار تومانCooler Master CM 690 IIICase
هفت میلیون و ٣۵٠ هزار تومانجمع کل‌ (تومان)---

مانیتور

مدل منتخب ما در این رده مرزهای رایج مانیتورهای پی‌سی را پشت سر می‌گذارد، چرا که برخلاف مانیتورهای ۶٠ هرتز معمولی از پنلی با نرخ بازسازی تصویر ١٢٠ و ١۴۴ و حتی ۱۸۰ هرتز استفاده می‌کند تا تصاویر واضح‌تر و دقیق‌تری را در حرکات و چرخش‌های سریع نمایش دهد و از امکانات جنبی جدیدی مثل پشتیبانی از عینک‌های سه‌بعدی، همگام‌سازی نرخ فریم با مانیتور مثل FreeSync یا G-Sync و همین‌طور قابلیت Light Boost برای رفع اثر محو شدن اشیای متحرک برخوردار است. این مانیتور باید دارای کمترین لگ ورودی یا Input Lag باشد تا از زمان فشرده شدن کلید یا کلیک ماوس و دیدن واکنش روی مانیتور تاخیری حتی در حد چند میلی‌ثانیه هم وجود نداشته باشد. کاربران با وارد شدن به این آدرس در مرورگر کروم یا فایرفاکس می‌توانند سرعت پاسخ‌گویی و میزان بلورشدن تصاویر را در مانیتور خود تست کنند.

نمایشگر ۱۴۴ هرتزی BenQ 2420Z مخصوص گیمینگ نمایشگر ۱۴۴ هرتزی BenQ XL2420Z مخصوص گیمینگ

نمایشگر جدید ROG Swift PG348Q محصول خلاقانه و اختصاصی گیمرها از ایسوس در ابعاد ۳۴ اینچ است که علاوه بر برخورداری از یک پنل با کیفیت IPS در ابعاد ۲۱ به ۹ در رزولوشن ۳۴۴۰ در ۱۴۴۰، از قابلیت G-Sync هم برای کارت‌های گرافیک انویدیا پشتیبانی می‌کند و می‌تواند گزینه‌ای قابل بررسی برای سیستم گیمینگ ما در این سطح از قدرت پردازش باشد، البته اگر برچسب قیمت پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی آن برایتان قابل پرداخت باشد.

مانیتور ASUS ROG Swift PG348Q

نمایشگرهای منتخب

  • - مدل (1080*1920) جدیدِ ASUS ROG SWIFT PG248Q با فرکانس ۱۴۴ هرتز و قابل اورکلاک تا ١٨٠ هرتز و قیمت دو میلیون و ۲۰٠ هزار تومان دارای تراشه‌ی G-Sync انویدیا
  • - مدلِ (1080*1920ASUS MG248Q با فرکانس ۱۴۴ هرتز و قیمت یک میلیون و ۷۹۰ هزار تومان
  • - مدل (1080*1920BenQ XL2420Z با نرخ بازسازی تصویر ۱۴۴ هرتز با قیمت یک میلیون و ۶۰٠ هزار تومان
  • - ASUS ROG SWIFT PG278Q با رزولوشن 2K، پنل ۱۴۴ هرتزی و تراشه‌ی G-Sync انویدیا که حدود سه میلیون تومان قیمت دارد

اینها واجد شرایط یک مانیتور مخصوص گیمینگ با مشخصه‌های بالا هستند. باور کنید یا نه، این مدل‌ها می‌توانند تجربه‌ای متفاوت را در بازی‌ها به نمایش بگذارند، بلوری شدن و دنباله‌های محو تصاویر متحرک را از بین می‌برند و به شکل خاصی در بازی‌های اکشن و آنلاین، مهلت بیشتری برای نشان دادن واکنش و پیش‌دستی در مبارزه‌ها در اختیار کاربر قرار ‌می‌دهند. گیمرهای حرفه‌ای حتما می‌دانند که داشتن پینگ تایم کمتر در حد ٣٠ تا ۴٠ میلی‌ثانیه چقدر می‌تواند در بازی‌های آنلاین مفید واقع شود، این مزیتی است که مانیتورهای منتخب ما در این رده فراهم می‌کنند.

بررسی فنی سیستم رده حرفه‌ای

فرصتِ آن را داشتیم که سیستم مرجعِ زومجی را که رده حرفه‌ای محسوب می‌شود به صورت عملی مونتاژ و آماده‌سازی کنیم و برخی بنچمارک‌های نرم افزاری، میزان اورکلاک قطعات و راندمان نهایی را روی آن بررسی کنیم. امیدواریم در مقاله‌های بررسیِ راندمان بازی‌های جدید بتوانیم تست‌های مختلفی انجام داده و نتایج آن را در معرض نظر شما قرار دهیم. از اینجا می‌توانید مشخصات سیستمِ تست زومجی را ببینید و در پایین هم می‌توانید نتیجه‌ی بنچمارک 3DMARK 2013 در تست FireStrike برای دایرکت ایکس 11 و تست Time Spy برای دایرکت ایکس 12 روی این سیستم را مشاهده کنید.3DMARK 2013 16 650 ZoomG

تست دایرکت ایکس 12 در 3 DMark 2013

این سلسله مقالات اختصاصا توسطِ کارشناسان زومجی و با بهره‌گیری از تجربیات و مطالب تخصصی سایت‌های معتبر مختلف گردآوری و آماده شده است. اگر پیشنهاد یا انتقادی دارید حتما آن را در بخشِ نظرات با ما در میان بگذارید و به ما در پربارتر کردن مقاله‌های بعدی یاری رسانید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده