مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۷ از دید زومجی

مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۷ از دید زومجی

در این مطلب مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۱۷ از دید زومجی را معرفی خواهیم کرد.

صنعت بازیسازی روندی رو به رشد را طی می‌کند و هر ساله شاهد بازی‌های بزرگی هستیم که توسط کمپانی‌های مختلف عرضه می‌شوند. سال ۲۰۱۶ در مجموع سال خوبی برای بازی‌های ویدیوی بود و آثار زیادی در این سال عرضه شدند. حال با فرارسیدن سال ۲۰۱۷، منتظر هستیم تا ببینیم امسال بازی‌هایی که عرضه می‌شوند چه کیفیتی و عملکردی خواهند داشت. در این مقاله قصد داریم نگاهی به ۲۰ بازی موردانتظار سال ۲۰۱۷ داشته باشیم.

پیش از اینکه سراغ مقاله برویم، بهتر است به دو نکته اشاره کنیم: یک اینکه در این مقاله ترتیب خاصی مدنظر نبوده و بازی‌ها بر اساس حروف الفبا لیست شده‌اند و دوم هم اینکه بازی Scalebound نیز در لیست ما حضور داشت که پس از انتشار خبر لغو شدن آن، مجبور شدیم آن را حذف کنیم.

Crash Bandicoot

۱- Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

  • سازنده: ویکاریوس ویژنز (Vicarious Visions)
  • ناشر: اکتیویژن
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4
  • تاریخ عرضه: ۲۰۱۷

کاراکتر کرش یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی و بازی‌های Crash Bandicoot هم جزو بهترین‌ها در سبک پلتفرمینگ هستند. زمزمه‌های ساخت نسخه جدیدی از این مجموعه محبوب از مدت‌ها پیش بر سر زبان‌ها افتاده بود و زمانی که در جریان PSX 2015 شان لیدن، مدیر سونی، با تیشرتی منقش به کرش وارد صحنه شد، افراد زیادی انتظار داشتند تا این نسخه جدید به‌زودی معرفی شود. ولی خب این اتفاق رخ نداد تا اینکه در جریان E3 2016، سونی در جریان نمایش سراسر هیجانش، از ریمستر سه نسخه کرش بندیکوت رونمایی کرد و چندی پیش هم مشخص شد که این مجموعه با نام Crash Bandicoot N. Sane Trilogy و در سال ۲۰۱۷ برای پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد. سری بازی‌های کرش بندیکوت حتی با گذاشت مدت زمان زیادی از عرضه کماکان سرگرم‌کننده و لذت‌بخش هستند و قطعا تجربه آن‌ها با گرافیک امروزی‌تر لذت‌بخش‌تر هم خواهد بود.

هنوز به صورت دقیق مشخص نیست که Crash Bandicoot N. Sane Trilogy در چه تاریخی عرضه می‌شود. با این حال شایعاتی توسط چند خرده‌فروشی منتشر شده که از عرضه آن در ماه اسفند خبر می‌دهند. شما می‌توانید جدید‌ترین تریلر از گیم‌پلی این بازی را در زومجی تماشا کنید.

Cuphead

۲- Cuphead

  • سازنده: استودیو MDHR
  • ناشر: MDHR
  • پلتفرم: ایکس‌باکس وان - ویندوز
  • تاریخ عرضه: ۲۰۱۷

در جریان E3 2014 بازی Cuphead با انتشار تریلری به عنوان یک بازی پلتفرمر معرفی شد. در این بازی شخصیتی را که ظاهری چون یک فنجان دارد کنترل خواهید کرد و باید مراحل مختلف این بازی اکشن/پلتفرمر را پشت سر بگذارید. این بازی با گرافیکی چون کارتون‌های دهه ۳۰ میلادی ساخته می‌شود و ابتدا قرار بود در سال ۲۰۱۶ عرضه شود که سازندگان چندی پیش از تاخیر خوردن آن تا تاریخ نامشخصی از ۲۰۱۷ خبر دادند. سازندگان اعلام کردند که ابتدا قصد داشتند با حذف بخش‌هایی از بازی آن را در ۲۰۱۶ عرضه کنند ولی در نهایت تصمیم گرفتند تا ضربه‌ای به کیفیت بازی نزنند و در عوض عرضه آن را تا سال ۲۰۱۷ به تاخیر بیندازند.

سازنده این بازی یعنی استودیو استودیوی MDHR توسط دو برادر کانادایی تاسیس شده و Cuphead از اولین تجربه‌های آن‌ها در صنعت بازیسازی است. این اثر سعی داد تا حس و حال بازی‌های کلاسیک سبک پلتفرمر را زنده کند. یکی از ویژگی‌های اصلی این بازی سختی بالای آن درست مثل بازی‌های قدیمی است که از هر طرف دشمنان به سمت‌تان حمله می‌کردند و با غول‌آخر‌های بسیار سرسختی هم روبرو می‌شدید. برای اینکه بیشتر با این بازی و مخصوصا غول‌آخرهایش آشنا شوید، می‌توانید مقاله «۱۰ غول‌آخر بازی Cuphead که باید برای شکست دادن آنها آماده شویم» را بخوانید.

For Honor

۳- For Honor

  • سازنده: یوبیسافت مونترئال (Ubisoft Montreal)
  • ناشر: یوبیسافت
  • پلتفرم: ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4، پی‌سی
  • تاریخ عرضه: ۲۶ بهمن ۹۵ (۱۴ فوریه ۲۰۱۷)

For Honor یکی از بازی‌های یوبیسافت است که به مانند اکثر آثار بزرگ این کمپانی، هایپ زیادی پیرامون آن وجود دارد. در چند وقت اخیر مشاهده کرده‌ایم که برخی از این هایپ‌های کمپانی فرانسوی در نهایت به ایده‌های توخالی و پوچ تبدیل شده‌اند و در برخی هم نتیجه یک بازی موفق بوده است. For Honor توسط استودیو خوش‌نام یوبیسافت مونترئال ساخته می‌شود و قرار است نبرد‌های عظیم با سلاح‌های سرد را شبیه‌سازی کند. گیمر‌ها امکان انتخاب از بین سه کلاس وایکینگ، شوالیه و سامورایی را خواهند داشت که البته هریک زیر‌شاخه‌هایی نیز دارند که تنوع کلاس‌های بازی را افزایش می‌دهد. به‌علاوه سبک مبارزاتی هر کلاس هم کاملا منحصر‌به‌فرد است.

For Honor هم دارای بخش تک‌نفره داستانی است و هم قرار است یک بخش چند‌نفره جذاب داشته باشد که در آن می‌توانید در نبرد‌های وسیع شرکت کرده یا اینکه با دوستان‌تان دوئل کنید. یکی از مواردی که سازندگان بازی تاکید زیادی روی آن داشته‌اند، شبیه‌سازی واقعی مبارزه با شمشیر و دیگر سلاح‌های سرد به گونه‌ای است که گیمر حس خواهد کرد واقعا یک سلاح در دست گرفته و در حال مبارزه است. همچنین چندی پیش نسخه آلفای این بازی عرضه شد که بازخورد کاربران از آن اکثرا مثبت بود. به هر حال باید تا ۲۶ بهمن و عرضه بازی منتظر ماند و دید که آیا For Honor می‌تواند یک شبیه‌ساز واقعی و لذت‌بخش نبرد باشد یا خیر.

Ghost Recon

۴- Ghost Recon: Wildlands

  • سازنده: یوبیسافت
  • ناشر: یوبیسافت
  • پلتفرم: ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4، پی‌سی
  • تاریخ عرضه: ۱۷ اسفند ۹۵ (۷ مارس ۲۰۱۷)

بازی‌های شوتر تاکتیکی محبوبیت بسیار بالایی در بین گیمر‌ها و مخصوصا طرفداران بازی‌های اکشن دارند و این افراد امسال قادر به تجربه بازی Ghost Recon: Wildlands، محصول یوبیسافت خواهند بود. بازی‌ای که جدید‌ترین نسخه از یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌ها است. Ghost Recon: Wildlands داستان یک گروه چهارنفره از سرباز‌ها را روایت می‌کند که برای مبارزه با کارتل مواد مخدر به بولیوی اعزام می‌شوند. این اثر یک بازی کاملا جهان‌باز خواهد بود و به گیمر‌ها اجازه داده می‌شود تا ماموریت‌ها را به دلخواه انجام داده و از آن مهم‌تر به سبکی که دوست دارند و از مسیری که حس می‌کنند بهتر است، با دشمنان مبارزه کنند. همچنین سازندگان دقت زیادی در شبیه‌سازی دقیق محیط بولیویی کرده‌اند تا دنیایی واقعی و باورپذیر را در بازی شاهد باشیم. 

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های بازی داشتن حالت Co-op یا همکاری تیمی است که می‌توانید با دوستان‌تان در تیمی چهارنفره آن را تجربه کنید. بسیاری از افراد Ghost Recon: Wildlands را شبیه به دیویژن، اما در محیطی جنگلی و کوهستانی بولیوی می‌دانند. درست است که The Division ضعف‌هایی داشت، ولی تجربه آن به صورت همکاری تیمی واقعا لذت‌بخش بود و احتمال اینکه این لذت را بتوان در نسخه جدید Ghost Recon هم تجربه کرد زیاد است و البته امیدواریم که در این اثر شاهد مشکلات بازی The Divison نباشیم تا لذت تجربه یک شوتر تاکتیکی واقعی از ما گرفته نشود.

Ghost Recon: Wildlands در تاریخ ۱۷ اسفند سال جاری عرضه خواهد شد و البته یک نسخه بتای عمومی نیز خواهد داشت.

GT Sport

۵- Gran Turismo Sport

  • سازنده: پولی‌فانی دیجیتال (Polyphony Digital)
  • ناشر: سونی
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4
  • تاریخ عرضه: ۲۰۱۷

سری Gran Turismo جزو محبوب‌ترین بازی‌های سبک شبیه‌ساز ماشین‌سواری است که جدید‌ترین نسخه آن یعنی Gran Turismo Sport ابتدا قرار بود در پاییز سال ۲۰۱۶ وارد بازار شود. با این حال استودیو پولی‌فانی دیجیتال، سازنده بازی، تصمیم گرفت تا برای بهبود کیفیت بازی عرضه آن را تا تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۱۷ به تاخیر بیندازد. Gran Turismo Sport قرار است به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 عرضه شود و البته با هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR نیز قابل تجربه خواهد بود. کازونوری یامائوچی، کارگردان بازی، طی مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که بازی قرار است در زمان عرضه ۱۴۰ ماشین داشته باشد که این تعداد در نهایت و پس از عرضه DLC‌ها، به ۴۰۰ الی ۵۰۰ ماشین خواهد رسید که این خود نشانگر عظمت بازی است.

همچنین یکی از مواردی که سازندگان بازی دقت و تمرکز زیادی روی آن داشته‌اند، خلق گرافیکی کاملا طبیعی و باورپذیر است. به همین منظور هم قرار است بازی به صورت کامل از HDR بهره ببرد و این فناوری باعث خواهد تا یک سری از ماشین‌های بازی برای اولین بار با رنگ کاملا واقعی خودشان نمایش داده شوند. علاوه بر آن جزییات گرافیکی دیگر بازی نیز با توجه به تریلر‌های جدید آن، بسیار زیبا و طبیعی به نظر می‌رسند و از نظر گیم‌پلی هم با توجه به سابقه تیم سازنده می‌توان انتظار یک شبیه‌ساز رانندگی عالی را داشت که می‌تواند برای مدت‌های طولانی و تا عرضه نسخه بعدی GT، طرفداران این سبک از بازی‌ها روی پلی‌استیشن 4 را سرگرم نگه دارد.

Gravity Rush 2

۶- Gravity Rush 2

  • سازنده: استودیو ژاپن سونی
  • ناشر: سونی
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4
  • تاریخ عرضه: ۲۹ دی (۱۸ ژانويه)

یکی دیگر از بازی‌های انحصاری موردانتظار پلی‌استیشن 4 در سال ۲۰۱۷، بازی Gravity Rush 2 است که زمان زیادی تا عرضه آن باقی نمانده و ۲۹ دی ماه شاهد انتشار این بازی خواهیم بود. Gravity Rush 2 رسما در جریان نمایشگاه توکیو گیم شو ۲۰۱۵ معرفی شد و البته ساخت آن از دو سال قبل‌تر کلید خورده بود. این بازی ابتدا قرار بود اواخر ۲۰۱۶ عرضه شود که تا تاریخ مذکور تاخیر خورد. داستان Gravity Rush 2 پس از اتفاقات نسخه اول رخ می‌دهد و کت، شخصیت اصلی بازی، به همراه دوستش ریوِن (که توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شود)، وارد شهر Hekseville می‌شوند. سازندگان بازی اعلام کرده‌اند که تمامی مکانیزم‌های خلق‌شده برای نسخه اول را در این بازی هم شاهد خواهیم بود و همچنین گیمر‌ها در این اثر قادر به انتخاب از بین سه سبک جاذبه خواهند بود که هریک ویژگی‌های خاصی به کت می‌دهد.

به‌علاوه محیط بازی نیز به نسبت قسمت اول بسیار وسیع‌تر شده و نقشه بازی ۲.۵ برابر نقشه قسمت اول است. علاوه بر آن سازندگان اعلام کرده‌اند که تمام کردن بازی چیزی بین ۲۰ تا ۴۰ ساعت بسته به سبکی که گیمر بازی را انجام می‌دهد، طول خواهد کشید. چندی پیش یک نسخه دمو از این بازی عرضه شد که بازخورد اکثر کاربران نسبت به آن بسیار مثبت بود و به نظر می‌رسد که قرار است دوباره یک اکشن سریع و نفس‌گیر ژاپنی را در قالب Gravity Rush 2 تجربه کنیم.

Halo Wars 2

۷- Halo Wars 2

  • سازنده: ۳۴۳‌اینداستریز - کریتیو اسمبلی
  • ناشر: مایکروسافت
  • پلتفرم: ایکس‌باکس وان - ویندوز 10
  • تاریخ عرضه: ۳ اسفند (۲۱ فوریه)

بازی‌های استراتژیک معمولا خیلی روی کنسول‌ها رایج نیستند و اکثر بازی‌های بزرگ این سبک انحصاری پی‌سی هستند. با این حال مایکروسافت با نسخه اول Halo Wars ثابت کرد که عرضه یک بازی استراتژیک نسبتا خوب برای کنسول هم ممکن است و کیفیت آن بازی هم باعث شده تا افراد زیادی منتظر نسخه دوم هیلو وارز باشند که یکی از بزرگ‌‌ترین انحصاری‌های مایکروسافت در سال ۲۰۱۷ به حساب می‌اید.

در ساخت بازی Halo Wars 2 استودیو کریتیو اسمبلی با ۳۴۳ اینداستریز همکاری که حضور این استودیو متخصص در ساخت بازی‌های استراتژیک چون سری Total War، نوید این را می‌دهد که با یک بازی استراتژیک عالی از حیث گیم‌پلی روبرو خواهیم بود. علاوه بر آن ۳۴۳ اینداستریز وعده داده که داستان این بازی قرار نیست یک المان سطحی باشد و با حضور شخصیت‌های جدید بسیار عمیق خواهد بود. علاوه بر آن از آنجایی که بازی نسخه‌ای از هیلو است، طرفداران می‌توانند انتظار داشته باشند که وقایع نسخه‌های پیشین مثل Halo 5، در این قسمت تاثیر خود را نشان دهد و البته اتفاقاتی که در Halo Wars 2 رخ می‌دهند، روی آینده سری تاثیر بگذارند.

Halo Wars 2 در تاریخ ۳ اسفند عرضه می‌شود و می‌توانید جدید‌ترین تریلر آن را در زومجی تماشا کنید.

Horizon Zero Dawn

۸- Horizon Zero Dawn

  • سازنده: گوریلا گیمز (Guerrilla Games)
  • ناشر: سونی
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4
  • تاریخ عرضه: ۱۰ اسفند ۹۵ (۲۷ فوریه ۲۰۱۷)

دنیایی وسیع، سرسبز و پسا آخرالزمانی، وجود دایناسور‌ها و موجودات مکانیزه، سلاح‌هایی مثل تیرکمان و در نهایت شخصیت بسیار جذاب مونثی به اسم آلوی تنها برخی از مواردی هستند که Horizon Zero Dawn را به یک بازی هیجان‌انگیز و موردانتظار تبدیل می‌کنند. جدید‌ترین ساخته گوریلا گیمز، سازنده بازی‌هایی چون Killzone، سبکی کاملا متفاوت نسبت به آثار پیشین این بازیساز موفق دارد و در آن خبری از سلاح‌های گرم مدرن نیست. بلکه در این بازی کنترل شخصیتی به اسم آلوی را برعهده خواهیم داشت که باید با کشتن موجودات رباتیک و انجام ماموریت‌های دیگر، به رمز و راز زندگی خودش پی برده و خودش را به قبلیه‌اش ثابت کند.

یکی از ویژگی‌های بسیار جذاب Horizon Zero Dawn جهان‌باز بودن آن است و گیمر‌ها می‌توانند در دنیای بسیار زیبا و محیط‌های چشم‌نواز آن ماموریت‌ها را انجام دهند. همچنین بازی به شما آزادی عمل می‌دهد تا سبک مبارزاتی خودتان را انتخاب کنید و برای مثال می‌توانید با استفاده از سلاح‌های سرد دشمنان را از نزدیک مورد حمله قرار دهید یا اینکه با استفاده از سلاح‌هایی چون تیرکمان، از دور به آن‌ها حمله کنید. وجود ماموریت‌های فرعی زیاد و متنوع، روایت داستانی غنی و گیم‌پلی جذاب وعده‌هایی هستند که سازندگان بازی داده‌اند و باید تا ۱۰ اسفند و عرضه این بازی پلی استیشن 4 منتظر ماند و دید که Horizon Zero Dawn تا چه حد موفق ظاهر خواهد شد.

Injustice 2

۹- Injustice 2

  • سازنده: استودیو ندررلم
  • ناشر: کمپانی برادران وارنر
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4 - ایکس‌باکس وان
  • تاریخ عرضه: ۲۶ اردیبهشت ۹۶ (۱۶ می ۲۰۱۷)

اگر به بازی‌های سبک مبارزه‌ای و همچنین ابرقهرمان‌ها علاقه دارید، امسال Injustice 2 یک گزینه عالی برای‌تان خواهد بود. ساخته جدید استودیو مشهور ندررلم که آثاری چون Mortal Kombat X را در کارنامه دارد، قرار است ۲۶ اردیبهشت عرضه شود و در آن ابرقهرمان‌های مشهوری مثل هارلی کویین و ددشات قرار است به جان هم بیفتند! بازی‌های ندررلم معمولا در مقایسه با بازی‌های مبارزه‌ای چون Street Fighter خشونت به مراتب بیش‌تری دارند که همین امر هم آن‌ها را مخصوصا در بین مخاطبین غربی محبوب‌تر می‌کند. همچنین Injustice 2 قرار است بخش داستانی غنی‌ای نیز داشته باشد که در آن تیم از ابرقهرمان‌ها به رهبری بتمن باید در مقابل نیرو‌های سوپرمن مبارزه کنند و علاوه بر آن، سازندگان اعلام کرده‌اند که یک «تهدید بزرگ» هم در این بازی برای اولین بار معرفی خواهد شد.

از حیث گیم‌پلی، قرار است Injsutice 2 در مقایسه با نسخه اول خود مکانیزم‌های کاملا جدیدی داشته باشد و انتظار می‌رود که هر کاراکتر با توجه به خصوصیت منحصر‌به‌فرد خود، حرکات و تجهیزات مخصوصی داشته باشد که این امر می‌تواند مبارزه‌ها را بسیار متنوع کند. همچنین ندررلم اعلام کرده که گزینه‌های شخصی‌سازی زیادی در این بازی پیش‌روی گیمر خواهند بود و می‌توانید ظاهر کاراکتر‌ها را با استفاده از انواع و اقسام آیتم‌ها تغییر دهید.

ندررلم اعلام کرده که در آینده و پیش از عرضه بازی یک نسخه بتا از آن منتشر خواهد شد. همچنین مانند ساخته‌های اخیر ندررلم، می‌توان انتظار داشت که یک بازی اندروید و آیفون نیز از این اثر عرضه شود.

Mass Effect Andromeda

۱۰- Mass Effect: Andromeda

  • سازنده: بایوور (Bioware)
  • ناشر: الکترونیک آرتز
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4 - ایکس‌باکس وان - ویندوز
  • تاریخ عرضه: ۱ فروردین

سه‌گانه Mass Effect را بدون اغراق می‌توان جزو بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی تاریخ دانست و قطعا طرفداران این سبک از بازی‌ها هنوز هم خاطرات کاپیتان شپرد و ماجراجویی‌هایش را به خاطر دارند. استودیو بایوور، سازنده این بازی، پس از اتمام سه‌گانه اول تصمیم گرفت تا کماکان به ساخت نسخه جدیدی از مس افکت ادامه دهد و Andromeda را معرفی کرد؛ بازی‌ای که وقایع آن سال‌ها پس از اتفاقات نسخه‌های قبلی رخ می‌دهند و شخصیت‌های اصلی بازی هم دو خواهر و برادر با نام‌های سارا و اسکات رایدر هستند. با اینکه آندرومدا از مدت‌ها پیش معرفی شده بود، ولی اطلاعات زیادی از آن توسط بایوور ارائه نمی‌شد تا اینکه چندی پیش و پس از انتشار اولین تریلر گیم‌پلی بازی، شاهد ارائه اطلاعات و جزییات بیش‌تری از بازی بودیم.

بر این اساس، آندرومدا قرار نیست آغازگر یک سه‌گانه جدید باشد و وقایع بازی به شکلی خواهند بود داستان در همین نسخه به یک نتیجه می‌رسد. علاوه بر آن شاهد موجودات، کاراکتر‌ها و محیط‌های کاملا جدیدی در بازی خواهیم بود و همچنین سیستم ارتقای شخصیت‌ها نیز به نسبت نسخه‌های پیشین دست‌خوش تغییرات بسیاری شده است. این بازی با استفاده از موتور فراست‌بایت ساخته می‌شود که نتیجه آن گرافیک بسیار چشم‌نوازی است که در تریلر اخیر بازی هم به چشم می‌آمد.

Mass Effect: Andromeda یکی از آن بازی‌هایی است که ابتدا برای عرضه در ۲۰۱۶ برنامه‌ریزی شده بود و سپس عرضه آن به سال جاری موکول شد. چندی پیش سازندگان اعلام کردند که این اثر در تاریخ ۱ فروردین در دسترس خواهد بود.

NioH

۱۱- NiOh

  • سازنده: تیم نینجا (Team Ninja)
  • ناشر: کوئی تکمو، سونی
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4
  • تاریخ عرضه: ۲۱ بهمن (۹ فوریه)

شاید امسال خبری از فرام‌سافت‌ور و بازی‌های طاقت‌فرسایش نباشد، اما یک استودیو قدیمی ژاپنی دیگر یعنی تیم نینجا دست به کار شده تا افرادی که عاشق بازی‌های سخت هستند، در سال ۲۰۱۷ احساس کمبود نکنند. جدید‌ترین ساخته این استودیو NiOh است که ابتدا قرار بود برای پلی‌استیشن 3 ساخته و عرضه شود ولی پس از چند سال سکوت خبری، در جریان نمایشگاه بازی‌های توکیو ۲۰۱۵ اعلام شد که این بازی برای پلی‌استیشن 4 منتشر می‌شود. با اینکه بازی NiOh و وقایع آن در ژاپن اتفاق می‌افتند، اما شخصیت اصلی بازی یک کاراکتر غربی با نام ویلیام آدامز (اولین سامورایی غربی) است که در تعقیب یک دشمن، به ژاپن می‌رسد.

سازندگان در ساخت NiOh از بازی پیشین خودشان یعنی Ninja Gaiden و همچنین سری بازی‌های مشهور Souls الهام گرفته‌اند و کافی است کمی این آثار را تجربه کرده باشید تا بدانید که برای بازی کردن ساخته جدید تیم نینجا، نیاز به اعصاب بسیار قوی و مقدار زیادی صبر خواهید داشت. این مساله به وضوح در نسخه‌های آزمایشی بازی نیز مشهود بود و مبارزه کردن حتی با ساده‌ترین دشمنان بازی هم بسیار چالش‌برانگیز به نظر می‌رسد.

NiOh در تاریخ ۲۱ بهمن عرضه خواهد شد و می‌توانید مصاحبه کارگردان آن در مورد سختی بازی را در زومجی بخوانید.

Outlast 2

۱۲- Outlast 2

  • سازنده: رد برلز (Red Barells)
  • ناشر: رد برلز
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4 - ایکس‌باکس وان - ویندوز
  • تاریخ عرضه: ۲۰۱۷

بازی Outlast، محصول سال ۲۰۱۳ استودیو رد برلز، یکی از بازی‌هایی بود که بدون سر و صدای زیاد عرضه شد و توانست خود را به عنوان یک اثر ترسناک فوق‌العاده مطرح کند. زمانی که اولین بار در ابتدای این بازی از ماشین خود پیاده شده و وارد ساختمان می‌شوید، نمی‌دانید که چه کابوسی در انتظار‌تان است. ولی بازی پس از گذشت تنها دقایقی به‌تان ثابت می‌کند که در حال تجربه یکی از ترسناک‌ترین بازی‌های ویدیویی تاریخ هستید که تمام کردن آن حسابی دل و جرات می‌خواهد!

نسخه دوم بازی Outlast پیرو موفقیت‌های قسمت اول سال گذشته معرفی شد و ابتدا قرار بود در پاییز ۲۰۱۶ عرضه شود که سپس انتشار آن تا سه ماهه نخست ۲۰۱۷ به تعویق افتاد. در حالی که نسخه اول در یک تیمارستان جریان داشت، Outlast 2 قرار است در یک منطقه روستایی جریان داشته باشد که همین امر به گفته سازندگان بازی، باعث ترسناک‌تر شدن آن می‌شود؛ چرا که محیط وسیع باعث می‌شود تا دشمنان فرصت‌های بیشتری برای غافل‌گیر کردن شما داشته باشند.

همچنین چندی پیش یک نسخه دمو از این بازی عرضه شد که معنی واقعی کلمه وحشتناک بود و قطعا طرفداران بازی‌های ترسناک از تجربه این اثر در سال ۲۰۱۷ لذت خواهند برد.

Prey

۱۳- Prey

  • سازنده: استودیو آرکین (Arkane Studios)
  • ناشر: بتسدا
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4 - ایکس‌باکس وان - ویندوز
  • تاریخ عرضه: ۲۰۱۷

اگر بخواهیم برخی از بازی‌های موفق سبک شوتر اول شخص را نام ببریم، می‌توان به نام Prey هم که در سال ۲۰۰۶ عرضه شد اشاره کرد. پس از موفقیت‌های این بازی، سازندگان آن تصمیم به ساخت دنباله‌ای برای بازی گرفتند که در نهایت این اثر به دلیل مشکلات پیش آمده برای همیشه لغو شد. ولی در حالی که طرفداران تصور می‌کردند دیگر هرگز قادر به تجربه نسخه‌ای از Prey نخواهند بود، کمپانی بتسدا در جریان کنفرانس خود در E3 2016، بازی Prey را معرفی کرد که البته ارتباطی به Prey سال ۲۰۰۶ نداشته و دنباله آن نیست و بتسدا آن را بیشتر یک بازنگری یا ریبوت می‌داند.

نسخه جدید Prey توسط استودیو آرکین ساخته می‌شود و وقایع آن در یک دنیای تخیلی جریان دارد که در آن جان اف‌.کندی، رییس جمهور پیشین آمریکا، از حادثه ترور جان سالم به در می‌برد و پس از آن تلاش‌های زیادی در راستای پیشرفت برنامه‌های فضایی آمریکا می‌کند. وی همچنین یک ایستگاه فضایی را احداث می‌کند تا دانشمندان در آن روی موجودات ماورا طبیعی تحقیق کنند. پس از مرگ کندی یک موسسه این ایستگاه را خریداری کرده و آن را Talos نام‌گذاری می‌کند و در آن آزمایش‌های وحشتاکی روی انسان‌ها انجام می‌دهند. گیمر در این بازی نقش شخصیت مورگان را ایفا خواهد کرد و باید از رمز و راز‌های این ایستگاه فضایی پرده بردارد.

بازی Prey از حیث گیم‌پلی شباهت‌هایی به ساخته پیشین استودیو آرکین یعنی Dishonored دارد و برای مثال می‌توانید از انواع و اقسام قدرت‌های ویژه در بازی استفاده کنید. این اثر هنوز تاریخ عرضه دقیقی ندارد و فقط می‌دانیم که در ۲۰۱۷ منتشر خواهد شد.

Red Dead Redemption 2

۱۴- Red Dead Redemption 2

  • سازنده: راک‌استار
  • ناشر: راک‌استار
  • پلتفرم: ایکس‌باکس وان - پلی‌استیشن 4
  • تاریخ عرضه: پاییز ۲۰۱۷

یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات صعنت بازی در سال ۲۰۱۶، رونمایی راک‌استار از بازی Red Dead Redemption 2 بود. شاید خیلی‌ها راک‌استار را به دلیل شهرت بالای بازی‌های GTA می‌شناسیم، ولی Red Dead Redemption که در سال ۲۰۱۰ عرضه شد، آنقدر از هر نظر عالی، بی‌نقص و تاثیرگذار بود که گیمر‌های زیادی چندین سال منتظر معرفی دنباله این بازی بودند. راک‌استار هم که چندین سال این طرفداران را در انتظار نگه داشته بود، بالاخره در ماه مهر رسما از Red Dead Redemption 2 رونمایی کرد. با اینکه هنوز هیچ اطلاعاتی از داستان بازی منتشر نشده، ولی می‌دانیم که این اثر در پاییز ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد و آنقدر طرفداران را هیجان‌زده کرده که حتی هیدیو کوجیما هم آن را موردانتظار‌ترین بازی خود در سال ۲۰۱۷ معرفی کرده است.

یکی از مواردی که در تریلر معرفی بازی به چشم می‌آمد، گرافیک بسیار طبیعی بازی بود. همچنین راک‌استار تایید کرده که این اثر مانند GTA V دارای یک بخش آنلاین مجزا خواهد بود که قطعا مبارزه با دوستان در دنیای غرب وحشی لذت فوق‌العاده‌ای خواهد داشت. همان‌طور که اشاره کردیم هنوز هیچ اطلاعاتی از داستان بازی ارائه نشده است، ولی شما می‌توانید در مقاله «چه انتظاراتی باید از Red Dead Redemption 2 داشته باشیم؟» تئوری‌ها و پیش‌بینی‌هایی در این مورد را بخوانید.

Resident Evil 7

۱۵- Resident Evil 7

  • سازنده: کپ‌کام (Capcom)
  • ناشر: کپ‌کام
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4 - ایکس‌باکس وان - ویندوز
  • تاریخ عرضه: ۵ بهمن

یکی دیگر از بازی‌های بزرگی که در جریان E3 2016 معرفی شد، Resident Evil 7 بود. سری بازی‌های رزیدنت اویل جزو قدیمی‌ترین بازی‌های سبک ترس هستند که در طول تاریخ‌شان دست‌خوش تغییرات زیادی شده‌اند و حالا این تغییرات در نسخه هفتم به اوج خود رسیده و بازی دچار یک دگرگونی کامل شده است. اولین تغییر بزرگ نبود هیچ‌یک از کاراکتر‌های قدیمی سری در این نسخه است و در عوض کنترل شخصیتی با نام «اتان» را برعهده خواهیم داشت. همچنین تغییر عمده دیگر عوض شدن زاویه دوربین از سوم‌شخص به اول‌شخص است که باعث شده بازی بیشتر از اینکه شبیه به یک رزیدنت اویل باشد، حال و هوایی چون Outlast و دیگر نمونه‌های مشابه داشته باشد.

البته نسخه دمویی که برای بازی عرضه شده بود، این مساله را که Resident Evil 7 یک اثر ترسناک است به خوبی ثابت می‌کند و اتمسفر کلی بازی به شکلی است که هر زمان باید انتظار اتفاقات غیرمنتظره‌ای را داشته باشید که می‌توانند شما واقع بترسانند. البته یک سری المان‌های قدیمی مثل پازل‌ها و برخی آیتم‌های خاطره‌انگیز سری اویل در این بازی نیز وجود دارند. Resident Evil 7 را با استفاده از هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR نیز می‌توان تجربه کرد و می‌توان آن را جزو اولین بازی‌های بزرگی دانست که قرار است به صورت کامل به شکل واقعیت مجازی هم قابل تجربه باشند. البته تجربه واقعیت مجازی این اثر تنها یک سال در انحصار پلی‌استیشن VR است و سال آینده روی دیگر هدست‌ها نیز قابل تجربه خواهد بود.

Star Wars Battlefront 2

۱۶- Star Wars Battlefront 2

  • سازنده: دایس (EA DICE)
  • ناشر: الکترونیک آرتز
  • پلتفرم: ایکس‌باکس وان - پلی‌استیشن 4 - ویندوز
  • تاریخ عرضه: ۲۰۱۷

دیگر به اینکه هر سال یک بازی شوتر عالی از استودیو دایس تجربه کنیم عادت کرده‌ایم. این استودیو در سال ۲۰۱۵ بازی Star Wars Battlefront را عرضه کرد و سال ۲۰۱۶ نیز با عرضه Battlefield 1 گیمر‌ها را درگیر نبرد‌های عظیم و هیجان‌انگیز جنگ جهانی اول کرد. حال این بازیساز سوئدی قصد دارد در سال جاری Star Wars Battlefront 2 را ساخته و عرضه کند و البته اعلام کرده که در این نسخه، از اشتباهاتش در ساخت قسمت اول درس خواهد گرفت.

از مشکلات نسخه اول Battlefront، می‌توان نبود بخش داستانی اشاره کرد که با توجه به دنیای غنی سری جنگ ستارگان، نبود قسمت داستانی کمی تو ذوق می‌زد و اعتراض طرفداران را نیز در پی داشت. ولی دایس رسما تایید کرده که نسخه دوم یک بخش داستانی غنی خواهد داشت که قرار است مانند بخش داستانی Battlefield 1، اهمیت زیادی داشته باشد و صرفا یک داستان ساده را تعریف نکند. از حیث بخش چندنفره هم بازی‌های دایس همواره عملکرد موفقی داشته‌اند و نسخه اول Star Wars Battlefront هم مخصوصا پس از دریافت DLC‌های مختلف، از این نظر بسیار عالی بود و انتظار می‌رود چنین کیفیتی را در نسخه دوم نیز شاهد باشیم.

با اینکه هنوز اطلاعات دقیقی از خود بازی یا تاریخ عرضه دقیق آن اعلام نشده، ولی می‌دانیم که Star Wars Battlefront 2 در سال جاری عرضه خواهد شد.

Tekken 7

۱۷- Tekken 7

  • سازنده: باندای نامکو
  • ناشر: باندای نامکو
  • پلتفرم: ایکس‌باکس وان - پلی‌استیشن 4 - ویندوز
  • تاریخ عرضه: ۲۰۱۷

سری بازی‌های تکن جدا از محبوبیت جهانی که دارند، برای ما گیمر‌های ایرانی هم سرشار از خاطره هستند و خیلی از ما‌ها ساعات زیادی را در گیم‌نت‌ها یا با کنسول‌های پلی‌استیشن همراه دوستان‌مان به تجربه این بازی پرداخته‌ایم. جدید‌ترین نسخه این مجموعه یعنی Tekken 7 مدت‌ها است که از طریق دستگاه‌های آرکید عرضه شده است. با این حال گیمر‌ها هنوز منتظر عرضه نسخه‌های کنسولی و پی‌سی این بازی محبوب هستند. چندی پیش باندای نامکو، ناشر و سازنده بازی، تایید کرد که این اثر در سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد.

درست است که لذت اصلی بازی‌های سبک مبارزه‌ای در مبارزات چندنفره است، ولی Tekken 7 قرار است یک بخش داستانی نیز داشته باشد که طبق اعلام سازندگان می‌تواند چندین ساعت گیمر‌ها را سرگرم کند. همچنین در این نسخه علاوه بر حضور شخصیت‌های قدیمی و محبوب مجموعه، یک سری شخصیت جدید از جمله شاهین، که عرب است، و آکوما، شخصیت منفی مشهور سری بازی‌های Street Fighter، حضور دارند.

با عرضه شدن بازی‌هایی چون Injustice 2 و Tekken 7، به نظر می‌رسد که ۲۰۱۷ سال خوبی برای طرفداران بازی‌های مبارزه‌ای خواهد بود.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

۱۸- The Legend of Zelda: Breath of the Wild

  • سازنده: نینتندو
  • ناشر: نینتندو
  • پلتفرم: Wii U - نینتندو سوییچ
  • تاریخ عرضه: ۲۰۱۷

The Legend of Zelda یکی از قدیمی‌ترین مجموعه بازی‌های ویدیویی است که جزو با‌ارزش‌ترین مجموعه‌های نینتندو نیز به حساب می‌آید و اکثر نسخه‌های آن توانسته‌اند امتیاز‌های فوق‌العاده‌ای کسب و رضایت طرفداران را جلب کنند. جدید‌ترین نسخه این مجموعه، The Legend of Zelda: Breath of the Wild است که اولین بار در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و قرار بود به صورت انحصاری در سال ۲۰۱۵ برای کنسول Wii U عرضه شود. با این حال بازی چند بار تاخیر خورد و حال قرار است در ۲۰۱۷ برای Wii U و نینتندو سوییچ عرضه شود.

یکی از مواردی که باعث می‌شود The Legend of Zelda: Breath of the Wild حتی افرادی را که شناخت زیادی از این سری ندارند جذب کند، جلوه‌های صوتی و بصری فوق‌العاده بازی است. برای مثال تصاویری که از این اثر منتشر شده‌اند همگی گرافیک هنری چشم‌نوازی دارند و به نظر می‌رسد که طراحی کاراکتر‌ها، دشمنان و محیط‌ها با ظرافت خاصی صورت گرفته باشد. یا تریلری که از بازی در جریان E3 2016 منتشر شد، موسیقی بسیار زیبایی داشت که نشان می‌دهد سازندگان روی بخش صوتی بازی هم تمرکز ویژه‌ای کرده‌اند.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild آنقدر در نمایش‌هایش عالی ظاهر شده که با وجود بازی‌های بزرگ بسیاری، توانست در جریان The Game Awards 2016 جایزه موردانتظار‌ترین بازی سال ۲۰۱۷ را دریافت کند.

Uncharted: The Lost Legacy

۱۹- Uncharted: The Lost Legacy

  • سازنده: ناتی‌داگ
  • ناشر: سونی
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4
  • تاریخ عرضه: ۲۰۱۷

در حالی که در جریان PSX 2016 بسیاری از گیمر‌ها منتظر بودند استودیو ناتی‌داگ بسته الحاقی داستانی بازی Uncharted 4 را معرفی کند، این استودیو تصمیم گرفت تا یک نسخه مستقل و فرعی از این سری را رونمایی کند که Uncharted: The Lost Legacy نام دارد و قرار است داستانی با محوریت دو تن از شخصیت‌های مونث مجموعه یعنی کلوئی و نادین روایت کند و اتفاقات آن پس از وقایع آنچارتد ۴ رخ می‌دهند. همان‌طور که اشاره کردیم این نسخه کاملا مستقل از آنچارتد ۴ بوده و بدون نیاز به آن قابل تجربه است. همچنین دارندگان برخی از نسخه‌های قسمت چهارم می‌توانند این بازی را به صورت رایگان هم تجربه کنند.

به هر حال یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۶، آنچارتد ۴ بود و قطعا تجربه نسخه جدیدی از این سری که به نظر می‌رسد حال و هوای نسبتا متفاوتی هم خواهد داشت، در سال ۲۰۱۷ لذت‌بخش خواهد بود. هنوز جزییات زیادی از بازی یا تاریخ عرضه دقیق آن مشخص نشده است.

Vampyr

۲۰- Vampyr

  • سازنده: دونت‌ناد اینترتینمنت
  • ناشر: فوکوس هوم اینتراکتیو
  • پلتفرم: ایکس‌باکس وان - پلی‌استیشن 4 - ویندوز
  • تاریخ عرضه: ۲۰۱۷

استودیو فرانسوی دونت‌ناد با خلق بازی تحسین‌شده Life is Strange، توانست به شهرت بسیار خوبی برسد و حالا برای پروژه بعدی خودش، سراغ یک بازی کاملا متفاوت در سبک نقش‌آفرینی/اکشن با نام Vampyr رفته است. داستان این بازی با محوریت شیوع بیماری آنفولانزای اسپانیایی در شهر لندن روایت می‌شود که در بین سال‌های ۱۹۱۸ تا ۱۹۲۰ بسیاری از مردم بریتانیا به این بیماری مبتلا شده و جان‌شان را از دست دادند.

شخصیت اصلی بازی Vampyr یک دکتر سابق با نام جاناتان رید است که در جنگ جهانی اول هم حضور داشته و حال به دلایلی تبدیل به یک خون‌آشام شده است. از طرفی وی یک دکتر است و وجدانش اجازه نمی‌دهد که آسیبی به انسان‌ها برساند و از طرفی هم خون‌آشام بودن وی، باعث می‌شود تا نیاز به تغذیه از خون انسان‌ها داشته باشد. در تریلر‌هایی که از گیم‌پلی بازی منتشر شده است، شاهد هستیم که جاناتان برای مبارزه با دشمنانش از سلاح‌های مختلف و همچنین یک سری قدرت‌های ویژه استفاده می‌کند که به سبب خون‌آشام بودن کسب کرده است. همچنین در کنار مبارزات و المان‌های اکشن، مانند Life is Strange انتخاب‌ها نیز نقشی اساسی در بازی دارند و می‌توان پیش‌بینی کرد که قرار است در موقعیت‌های سختی قرار بگیرید.

البته باید توجه داشت که در سال ۲۰۱۷، بازی مورد انتظار دیگری نیز عرضه خواهند شد. همچنین یک سری بازی‌ها مثل نسخه جدید God of War، بازی Spiderman ساخته اینسامنیاک گیمز، بازی Days Gone و بازی Detroit: Become Human نیز هستند که احتمال داده می‌شود در سال جاری عرضه شوند. ولی از آنجایی که هنوز تاریخ عرضه این بازی‌ها رسما اعلام نشده، تصمیم گرفتیم تا آن‌ها را در لیست نیاوریم.

در نهایت نظر شما در مورد این بازی‌ها چیست؟ بیش‌تر منتظر کدام یک هستید؟

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده