// سه شنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۹

مدیر عامل اپیک گیمز از بودجه و فروش بازی Gears of War: Judgment می گوید

تیم سویینی، مدیر‌عامل کمپانی اپیک گیمز در مصاحبه‌ای با وب‌سایت Glixel از بودجه و فروش بازی Gears of War: Judgment گفته است.

سال ۲۰۱۳ بود که چهار‌مین بازی از سری Gears of War تحت عنوان Gears of War: Judgment به‌واسطه همکاری مایکروسافت و اپیک گیمز بر روی پلتفرم ایکس‌باکس 360 منتشر شد. حال تیم سویینی، مدیر‌عامل کمپانی اپیک گیمز که اخیرا مصاحبه‌ای با وب‌سایت گلیکسل داشته، اعلام کرده است که این بازی با بودجه ۶۰ میلیون دلاری ساخته شده و ۱۰۰ میلیون دلار فروش در بازار‌های جهانی را تجربه کرده است که در مقایسه با اولین بازی Gears of War رقم بسیار پایینی است. وی در این‌باره گفته است:

در بازار بازی‌های مربوط به کنسول‌ها اتفاقی عجیب رخ داده است. بودجه‌ها افزایش یافته بودند. ساخت اولین بازی Gears of War به میزان ۱۲ میلیون دلار هزینه داشت و به‌واسطه آن به در‌آمد ۱۰۰ میلیون دلاری دست یافتیم که رقم قابل توجهی است. اما در رابطه با بازی Gears of War: Judgment، در حالی که ۶۰ میلیون دلار صرف ساخت بازی شد، فروش این بازی باز به همان رقم ۱۰۰ میلیون دلار ختم شده است.

پیش از این تیم سویینی اعلام کرده بود که بودجه بازی Gears of War 3 در حدودا چهار یا پنج برابر بودجه بازی Gears of War بوده است که با یک حساب سر‌انگشتی به رقمی بین ۴۸ تا ۶۰ میلیون دلار بدست می‌آید. بر‌خلاف سه بازی اول سری چرخ دنده‌های جنگ که کمپانی اپیک گیمز به تنهایی ساخت آن‌ها را بر‌عهده داشته، بازی Gears of War: Judgment با همکاری استودیو پیپل کن فلای (People Can Fly) ساخت شده است.

همان‌طوری که پیش از این در اخبار بازی اعلام شده بود کمپانی اپیک گیمز پیش از واگذاری سری Gears of War به کمپانی مایکروسافت، ۶ ماه مشغول ساخت بازی Gears of War 4 بوده و هزینه تولید آن را ۱۰۰ میلیون دلار تخمین زده شد. بر‌طبق گفته تیم سویینی این رقم نسبتا بالا یکی از دلایل فروش سری مذکور به مایکروسافت است. وی در این‌باره به گلیکسل چنین گفته است:

ما متوجه شدیم که با شروع به ساخت بازی‌ بر روی کنسول‌های نسل جدید یعنی پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان، دو برابر شدن هزینه‌ها غیر‌منتظره نیست و تعداد کاربران نیز دو برابر نخواهد شد. نتیجه این اتفاق بازگشت به نقطه صفر و ساخت دو‌باره است. ما احساس کردیم که ادامه فعالیت به عنوان یک کمپانی مستقل بازی‌ساز در رده AAA غیر‌منطقی خواهد بود.

کمپانی مایکروسافت بازی Gears of War 4 را در تاریخ ۱۱ اکتبر ۲۰۱۶ (۲۰ مهر) بر روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر کرد. اما این کمپانی بودجه و میزان فروش این بازی را اعلام نکرده است.

مصاحبه وب‌سایت گلیکسل با تیم سویینی تنها به سری Gears of War ختم نمی‌شود و وی در مورد گستردگی فناوری واقعیت مجازی و خطر‌های آن چنین گفته است:

پیش‌بینی می‌کنم که در ۲۰ سال آینده ما بخش اعظمی از زندگی خود را متا‌ورس (یک فضای واقعیت مجازی که کار‌بران می‌توانند با المان‌های مجازی و دیگر افراد تعامل داشته باشند) می‌گذارنیم. اگر دورکاری شیوه فعالیت شما است، تمام کار‌های خود را با استفاده از فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده انجام خواهید داد. حال تصور کنید یک کمپانی به جریان داد‌ه‌های تمام مردم دسترسی و کنترل آن را در دست داشته باشد که نتیجه آن آگاهی کامل نسبت به تمامی جنبه‌های زندگی هر فرد است.

چنین شرایطی بسیار خطر‌ناک است. کمپانی مذکور، هر آژانس اطلاعاتی و دولتی که این اطلاعات را در اختیار داشته باشد، قدرت و توان تهدید افراد را داشته، زیرا که هر کسی چیزی برای مخفی کردن دارد. مجموعه اطلاعات فراگیر برای اصول دموکراسی یک خطر واقعی است.

کمپانی اپیک گیمز هم‌اکنون دو بازی به نام‌های Paragon و Fortnite را عرضه کرده است. همچنین این کمپانی مالکیت موتور بازی‌سازی Unreal Engine را در اختیار دارد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده