نویسنده: میثم سبحانی
// دوشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۱

آپدیت 1.0.2 بازی Super Mario Run منتشر شد

نینتندو، بروزرسانی 1.0.2 بازی Super Mario Run را منتشر کرد.

بروزرسانی جدیدی از Super Mario Run برای دارندگان این بازی، بر روی سیستم عامل iOS منتشر شد. کابران می‌توانند بروزرسانی 1.0.2 بازی را هم اکنون از مارکت رسمی اپل، «App Store» دانلود کنند، اما تغییراتی که نینتندو در این نسخه ایجاد کرده است بسیار مبهم است. نینتندو می‌گوید که برخی از ویژگی‌های بازی بهبود یافته است، اما در عین حال جزئیات بیشتری از این بهبودها منتشر نکرده است.

بازی Super Mario Run به تازگی و به عنوان یک بازی «Free to Start» برای کاربران iOS منتشر شده است. اگر هنوز به جمع میلیون‌ها دانلود کننده این بازیِ سبکِ رانر «Runner» نپیوسته‌اید، بهتر است بدانید که اصطلاح «Free to Start» یعنی اینکه شما قبل از پرداخت ۹.۹۹ دلار برای خرید نسخه کامل بازی، تنها می‌توانید نمونه یا دموی کوچکی از بازی را انجام دهید.

دانلود رایگان این بازی، تنها به شما اجازه می‌دهد که دموی کوچکی از بازی را انجام دهید، که شامل تعداد بسیار کمی از مراحل و چالش‌ها است. اما نسخه کامل بازی، تمام مواردی که بازی برای عرضه در چنته دارد را شامل می‌شود. Super Mario Run یک بازی در سبک رانر «Runner» است، که برخی از اِلمان‌های بازی‌های قدیمی سبک پلتفرمر (سکوبازی یا همان پرشی) را گرفته و آن‌ها را برای استفاده در صفحه‌نمایش‌های لمسی، بهینه کرده است. بازی با Super Mario Run با بهره‌گیری از مزایای صفحه نمایش رتینای آیفون یا آیپد، فوق‌العاده به نظر می‌رسد و به همین دلیل شاید یکی از جذاب‌ترین بازی‌های ماریو که تا به حال منتشر شده است، همین Super Mario Run باشد.

در مقایسه با دیگر بازی‌های قدیمی سبک پلتفرمر، در این نسخه، ماریو به طور خودکار می‌دود (و شما مثل نسخه‌های قدیمی نیازی به فشردن دکمه‌ خاصی برای حرکت رو به جلوی ماریو ندارید) و همان‌طور که گیمر از دکمه‌های طراحی شده بر روی صفحه نمایش لمسی برای پریدن و جهش از روی دیوارها و موانع استفاده می‌کند، می‌تواند به جمع‌آوری سکه‌ها و پاورآپ‌ها نیز بپردازد. در حالی که برخی از مکانیسم‌های سنتی بازی‌‌های ماریو برای انطباق با سبک رانر از نو بازسازی شدند، در نتیجه اکثر ویژگی‌هایی که ماریو را در طول این سال‌ها از دیگر بازی‌های این سبک مجزا می‌کرد، به نوعی در این تحول و انتقال از یک سبک به سبکی دیگر از بین رفته است. اگر شما دستگاه iOS ندارید، پس هنوز هم نمی‌توانید بازی Super Mario Run را انجام دهید، چرا که نینتندو هنوز تاریخ مشخصی برای عرضه این بازی بر روی سیستم عامل اندروید اعلام نکرده است، اما به احتمال زیاد، این بازی در اوایل سال جدید میلادی در دسترس صاحبان گوشی‌های اندروید نیز قرار می‌گیرد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده