نویسنده: آرش رستمی
// پنجشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۲۹

کمپین بازی Dawn Of The Devs در کیک استارتر آغاز شد

به نظرتان یک بازی ویدیویی با محوریت بزرگان بازی‌سازی چه حال‌وهوایی می‌تواند داشته باشد؟ با زومجی همراه باشید تا با بازی Dawn Of The Devs، که اخیراً کمپین‌اش را در کیک‌استارتر آغاز کرده، آشنا شویم.

ما به‌عنوان مخاطبان دنیای بازی تا امروز شاهکارهای مختلفی را تجربه کرده‌ایم و در میان آن‌ها دست‌پخت بازی‌سازهای مطرحی مانند تیم شفر، کلیف بلزینسکی و هیدئو کوجیما را چشیده‌ایم. اما تابه‌حال به فکرش افتاده بودید که روزی اسطوره‌های صعنت گیم را در جایگاه قهرمان‌های یک بازی رایانه‌ای ببینیم؟ خب، این ایده‌ای است که دست‌اندرکاران استودیوی آندرداگ (Underdog Studios) می‌خواهند آن را با ساختن بازی Dawn Of The Devs عملی کنند.

سازندگان Dawn Of The Devs، که به‌تازگی کمپین جمع‌آوری سرمایه‌ی آن را در کیک‌استارتر راه‌اندازی کرده‌اند، بازی‌شان را این‌طور معرفی می‌کنند:

Dawn Of The Devs یک بازی پلتفرمر-معمایی دوبعدی است که در آن سه مرشد صنعت گیم (تام شیفر، بیف کلوزینسکی و هیرو کومیا) به درون «دنیای دهشتناک گیمینگ» (Wicked World of Gaming) کشیده و سپس رهسپار سفری حماسی می‌شوند. این دنیا جایی است که در آن تمام جنبه‌های منفی صنعت گیم، در پیِ [پدیدار شدن] شخصیتی شیطانی و بدشگون، قدم به عرصه‌ی هستی گذاشته‌اند. [سه مرشد] باید توانایی‌های یکتای‌شان را با یکدیگر درآمیزند و با سفر کردن به سرزمین‌های زیر و رو شده، از پای درآوردن دشمنان و حل کردن معماها، دنیای گیمینگ را از شر این تهدید شیطانی، که طغیان کرده و می‌خواهد صنعت گیمینگ را برای همیشه از میان ببرد، برهانند.

سازندگان Dawn Of The Devs تنها به نوشتن این متن حماسی بسنده نکرده‌اند و در صفحه‌ی کیک‌استارتر بازی توضیحات پر و پیمانی درباره‌ی پروژه‌ی‌شان داده‌اند. یکی از نکات جالبی که در صفحه‌ی بازی به آن برمی‌خوریم، نامی است که استودیو آندرداگ برای شخصیت منفی اصلی انتخاب کرده است: Chief Evil Overlord یا به‌اختصار C.E.O! دیگر دشمن‌های بازی هم اسامی زیرکانه‌ای دارند که از میان آن‌ها می‌توانیم به «تندروهای متاکریتیکی» (Meta-Critic Cultist) و «فن‌بوی‌های زامبی» (Zombie Fanboy) اشاره کنیم. سازندگان بازی، پایرسی‌بازها را هم از زخم‌زبان‌های‌شان در امان نگذاشته‌اند و در مرحله‌ای با نام «بندر دزدان» (The Pirate Harbor) از آن‌ها یاد کرده‌اند. در این میان، سردسته‌ی این گروه مورد غضب هم کسی نیست جز «میک دات‌نت» که لقب «مگا پایرت» (Mega Pirate) را یدک می‌کشد! سه قهرمان بازی هم هرکدام‌شان ویژگی‌هایی جالب و آشنا برای طرفداران‌شان دارند که می‌توانید آن‌ها را در ویدیوی زیر ببینید:


استودیو آندرداگ مبلغ ۶۵ هزار دلار را به‌عنوان هدف کمپین کیک‌استارتر مشخص کرده است؛ رقمی که در لحظه‌ی نوشتن این خبر بیش از ۸ هزار دلار آن جمع‌آوری شده و ۲۸ روز هم تا پایان آن فرصت باقی مانده است. سازندگان Dawn Of The Devs تنها پی‌سی را به‌عنوان پلتفرم مقصد این بازی اعلام کرده‌اند؛ البته اگر سرمایه‌ی دریافتی آن‌ها از ۱۰۰ هزار دلار فراتر برود، بازی برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان هم منتشر خواهد شد.

بازی Dawn Of The Devs حتی در صورت موفقیت در کمپین‌اش قرار نیست به این زودی‌ها روانه‌ی بازار شود و برای تجربه کردن آن باید دستکم تا نوامبر ۲۰۱۸ (آبان-آذر ۹۷) منتظر بمانیم.

شما درباره‌ی این بازی و حرف‌هایی که در چنته دارد چه نظری دارید؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده