نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۲

جدول فروش هفتگی انگلستان: بازگشت دوباره Overwatch به صدر

این هفته، بازی Overwatch، جدیدترین ساخته بلیزارد، توانست پس از چندین هفته دوری از صدر، دوباره به صدرنشین جدول فروش هفتگی انگلستان تبدیل شود. با زومجی و جدول فروش هفتگی انگلستان منتهی به ۳ سپتامبر (۱‍۳ شهریور) همراه باشید.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار بازی‌ها را بر عهده دارد، این هفته جدیدترین ساخته بلیزارد یعنی شوتر فوق‌العاده محبوب اورواچ، توانست با ۲۴ درصد رشد فروش روبه‌رو شود و به مکان اول جدول فروش هفتگی انگلستان دست پیدا کند. البته کاهش قیمت بازی در هفته گذشته نیز در این صدرنشینی مجدد،‌ بی‌تاثیر نبوده است. این بازی، در میان تمامی بازی‌های Blizzard، بیشترین مدت زمان را در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان به خود اختصاص داده است.

صدرنشینی اورواچ باعث شد که صدرنشین هفته گذشته یعنی Deus Ex: Mankind Divided با یک پله سقوط نسبت به هفته گذشته، صدر را از دست داده و به مکان دوم برسد. مکان سوم جدول، در اختیار یک بازی جدید قرار گرفت و بسته الحاقی جدید بازی World of Warcraft که Legion نام دارد، توانست در هفته اول انتشار فیزیکی خود، به مکان سوم دست پیدا کند. هرچند که باز هم نسبت به بسته الحاقی قبلی بازی یعنی Warlords of Draenor، در هفته اول انتشار فروش کمتری را تجربه کرد. 

F1 2016، که یکی دو هفته موفقی را پس از انتشارش تجربه کرده بود، این هفته با ۲۹ درصد افت فروش روبه‌رو شد و با دو پله سقوط به مکان چهارم جدول رسید. Uncharted 4، جدیدترین ساخته استودیو خوشنام ناتی‌داگ، این هفته با یک درصد افزایش فروشی که تجربه کرد، یک پله نیز صعود کرد و در مکان پنجم جدول جای گرفت.

بازی همیشگی جدول فروش هفتگی انگلستان، سنت‌شکنی نکرد و به حضورش در این جدول ادامه داد. Grand Theft Auto V با ۱۸ درصد افزایش فروشی که داشت، سه پله صعود کرد و به مکان ششم رسید.

این هفته اما بازی No Man's Sky، با ۳۶ درصد افت فروش مواجه شد و با ۴ پله سقوط به جایگاه هفتم رسید. Lego Star Wars: The Force Awakens نیز علی‌رغم رشد فروش یک درصدی، سقوط کرد و به مکان هشتم رضایت داد. 

Rocket League، بازی مستقل تحسین شده استودیو سایانیکس، این هفته دوباره وارد جدول ۱۰ بازی پرفروش شد و توانست با دو پله صعود، مکان نهم را به خود اختصاص دهد. بازی Madden NFL 17 نیز که هفته گذشته منتشر شده بود بیشترین میزان سقوط در بین ۱۰ بازی برتر را نسبت به هفته گذشته به خود اختصاص داد و با پنج پله سقوط و افت فروشی ۵۴ درصدی، به مکان دهم رسید. 

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به ۳ سپتامبر مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

۴
Overwatch
بازگشت دوباره به صدر و ۲۴ درصد افزایش فروش

۲

۱
Deus Ex: Mankind Divided
۷۲ درصد افت فروش و یک پله سقوط

۳

-

World of Warcraft: Legion

هفته اول انتشار

۴

۲
F1 2016
۲۹ درصد افت فروش و سقوطی چهار پله‌ای

۵

۶
Uncharted 4
یک درصد افزایش فروش و صعودی یک پله‌ای

۶

۹
Grand Theft Auto V
۱۸ درصد افزایش فروش و صعودی ۳ پله‌ای

۷

۳
No Man's Sky
۳۶ درصد افت فروش و ۴ پله سقوط

۸

۷
Lego Star Wars: The Force Awakens
یک درصد افزایش فروش و سقوطی یک پله‌ای

۹

۱۱
Rocket League
دو پله صعود و ورود دوباره به جدول ۱۰ بازی پرفروش

۱۰

۵
Madden NFL 17
۵۴ درصد افت فروش و سقوطی ۵ پله‌ای

نگاهی به بازی‌های منتشر شده این هفته:

World of Warcraft Legion

World of Warcraft: Legion

بسته الحاقی Legion بازی World of Warcraft، ششمین بسته الحاقی این بازی MMORPG است که چندی پیش و در تاریخ ۳۰ آگوست ۲۰۱۶ (۹ شهریور) برای بازی عرضه شد. 

این بسته الحاقی، در جریان نمایشگاه گیمزکام معرفی شد. Legion، سطح بازی را از ۱۰۰، به ۱۱۰ می‌رساند و برای هر کلاسی،‌ تعدادی اسلحه جدید در دسترس قرار می‌دهد. همچنین یک مکان جدید به نام Broken Isles در منطقه آزروث به همراه کلاس جدید قهرمان Demon Hunter را از سطح ۹۸ به بازی اضافه می‌کند. همچنین این بسته الحاقی، دارای ۱۰ سیاه‌چال ۵ نفره و دو Raid است.


منبع Chart Track
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده