نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۳۲

شایعه: برادران وارنر به دنبال بازگشت دنیل رادکلیف برای بازی در فیلم Harry Potter and the Cursed Child است

به نظر می‌رسد کمپانی برادران وارنر در نظر دارند فیلمی براساس نمایشنامه هری پاتر و فرزند نفرین‌ شده (Harry Potter and the Cursed Child) تولید و اکران کنند، به همین منظور در نظر دارند دنیل رادکلیف، بازیگر نقش هری پاتر را برای بازی در این فیلم بازگرداند.

نمایشنامه Harry Potter and the Cursed Child، تازه‌ترین و آخرین قسمت از مجموعه هری پاتر است که در قالب یک تئاتر، اجرا و نمایش آن از اواخر ماه جولای در تئاتر شهر لندن برگزار و آغاز شده است. این در حالی است که فیلمی پیش درآمد از دنیای هری پاتر که براساس یکی از کتاب‌های درسی هاگوارتز ساخته می‌شود، قرار است این مجموعه را گسترش دهد. فیلم جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها (Fantastic Beasts and Where To Find Them) با بازی ادی ردمین و کارگردانی دیوید یتس قرار است در ماه نوامبر امسال به روی پرده‌های سینما برود. داستان این فیلم توسط جی.کی.رولینگ نوشته شده است، این فیلم داستان نیوت اسکمندر در جهان مسحور کننده شهر نیویورک در سال ۱۹۲۰ را روایت می‌کند. فیلم Fantastic Beasts and Where To Find Them نخستین فیلم از سه گانه جدید کمپانی برادران وارنر است. در حال حاضر به نظر می‌رسد این استودیو به دنبال ساخت سه گانه Fantastic Beasts است و در نظر دارد در صورت امکان فیلم Harry Potter and the Cursed Child را با بازگشت یک بازیگر نام آشنا تولید و اکران کند.

طبق خبری و شایعه‌ای که نیویورک دیلی نیوز منتشر کرده است، کمپانی برادران وارنر مذاکرات را برای ساخت فیلمی براساس نمایشنامه Harry Potter and the Cursed Child آغاز کرده است و اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی را به عنوان تاریخ اکران احتمالی این فیلم در نظر گرفته است. این منبع همچنین ادعا می‌کند که این استودیو در نظر دارد دنیل رادکلیف، ستاره اصلی مجموعه فیلم‌های هری پاتر، را برای بازی در نقش هری پاتر در این فیلم بازگرداند. رادکلیف با بازی در فیلم هری پاتر در سال ۲۰۰۱ به شهرت رسید و طی ۱۰ سال در این مجموعه در نقش هری پاتر ایفای نقش کرد. از آن زمان او به دنبال ثابت کردن خود به عنوان یک بازیگر جدی و حرفه‌ای است. در این راه او در فیلم‌هایی متعددی از جمله دو فیلم ترسناک شاخ‌ها (Horns) و زن سیاه‌پوش (The Woman in Black) نقش آفرینی کرده و ثابت کرده است بیشتر از یک پسر بچه‌ای است که با آن زندگی کرده است. با این حال، اگر فیلم The Cursed Child should در دست ساخت باشد، دیدن یک فیلم هری پاتر بدون بازگشت رادکلیف برای بازی در این نقش، سخت و دشوار به نظر می‌رسد.

اتفاقات این نمایشنامه پس از اتفاقات اصلی فیلم و کتاب است و هری، هرمیون و رون در حال مبارزه با مشکلات ناشی از بزرگسالی از جمله کار، ازدواج و کودکان هستند. هری و فرزند دومش آلبوس، باید با میراث خانوادگی ناخواسته‌اش دست و پنجه نرم کند. هری زمانی که نوجوان بود موفق به شکست ارباب تاریکی و نجات دنیای جادوگران شد و فرصت‌های زیادی را برای زندگی کردن به هر دوی آن‌ها داده است. طرفداران سری اصلی مجموعه هری پاتر بدون شک دوست دارند رادکلیف را دوباره در این نقش مشاهده کنند و بی‌صبرانه منتظر ادامه این مجموعه بر روی پرده‌های سینما هستند. با این حال، طرفداران و برادران وارنر منتظر چراغ سبز از سوی رادکلیف هستند تا پس از نزدیک به یک دهه وی بار دیگر در نقش هری پاتر ظاهر شود. شاید بازگشت رادکلیف به سری هری پاتر یک گام به عقب برای وی باشد، اما طرفداران آن طی این سال‌ها همواره از وی حمایت کرده‌اند. خود داستان این نمایشنامه یک راه جدید برای آوردن بازیگر‌های جدید از بین بازیگران جوان به دنیای  هاگوارتز است، هرچند بعید است در ابتدا طرفداران آن چندان روی خوشی به آن نشان دهند.

Harry Potter

با این حال، ممکن است برخی از طرفداران احساس کنند The Cursed Child نباید بدون رادکلیف ساخته شود. برخی از طرفداران از این نمایشنامه ناامید شده‌اند و می‌گویند که برخی از جنبه‌های و ویژگی‌های اصلی شخصیت محبوب آن‌ها بیش از حد تغییر کرده است. با این حال، ساخت و اکران فیلمی براساس آن می‌تواند باعث یک پایان ناامید کننده برای این سری و طرفدارانش باشد. آوردن تمام بازیگران نیز مشکل خواهد بود، اگرچه طرفداران دوست دارند تمام بازیگران از جمله رادکلیف، را بار دیگر در کنار هم مشاهده کنند. به هر حال، آوردن برخی از بازیگران یا انتخاب بازیگران جایگزین به جای آن‌ها می‌تواند مشکل ساز باشد و طرفداران شاید فکر کنند بهتر است برادران وارنر داستان Fantastic Beasts را به جای آن گسترش و توسعه دهد. این نکته نیز مهم است که توجه داشته باشید در حال حاضر، خبر ساخت فیلمی براساس نمایشنامه Harry Potter and the Cursed Child تنها یک شایعه است و بعید است به این زودی‌ها ساخت آن تایید شود.

نمایشنامه Harry Potter and the Cursed Child در حال حاضر در تئاتر شهر لندن در حال نمایش و اجرا است. قسمت اول فیلم Fantastic Beasts and Where to Find Them در تاریخ ۱۸ نوامبر (۲۸ آبان) اکران خواهد شد و قسمت دوم این فیلم برای اکران در تاریخ ۱۶ نوامبر ۲۰۱۸ (۲۵ آبان ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است.


منبع Screen Rant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده