نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۲

دلیل خطی بودن نیمه دوم Final Fantasy XV از زبان سازنده بازی

هاجیمه تاباتا، کارگردان بازی FInal Fantasy XV، اخیرا طی صحبت‌هایی دلیل خطی شدن روند این بازی در نیمه دوم آن را شرح داده است. با زومجی همراه باشید.

جدید‌ترین نسخه از سری Final Fantasy یعنی فاینال فانتزی ۱۵ پس از تاخیر‌های متعدد به نظر می‌رسد که بالاخره در تاریخ ۲۹ نوامبر (۹ آذر) عرضه خواهد شد. این نسخه یک بازی جهان‌باز است که دنیای بسیار بزرگی هم دارد و گیمر‌ها می‌توانند در آن گشت و گذار کرده و ماموریت‌های مختلف را انجام دهند. با این حال چندی پیش هاجیمه تاباتا، کارگردان بازی، اعلام کرد که روند این بازی در نیمه دوم آن به یک بازی تقریبا خطی تبدیل می‌شود که تمرکز اصلی گیمر‌ها باید روی انجام ماموریت‌های داستانی باشد.

حال این بازیساز در جریان رویداد PAX West 2016 که این روز‌ها در سیاتل آمریکا برگزار می‌شود، توضیحات بیشتری در مورد خطی شدن بازی در نیمه دوم آن ارائه کرده است:

در واقع قرار نیست نیمی از بازی روندی خطی داشته باشد، بلکه بیشتر بخش‌های پایانی آن چنین شرایطی دارند. دلیل این امر هم این است که من دوست نداشتم بازی را به شکل جهان‌باز به پایان برسانم. قسمت‌های پایانی بازی و زمانی که کاراکتر اصلی به مصاف دشمن می‌رود، بخشی از روند شکل‌گیری داستان آن هستند و من دوست نداشتم که این بخش را به شکل جهان‌باز روایت کنم و می‌خواستم تا همه چیز از یک ساختار کلی پیروی کند.

اگر دوست ندارید جزئی‌ترین اطلاعات بازی هم برای شما فاش شود، ادامه متن را نخوانید


تاباتا در ادامه اعلام کرد که در بازی یک سکانس قطار وجود دارد که پس از آن، روند جهان‌باز بودن بازی تمام شده و بازی بیش‌تر روی روایت داستان تمرکز می‌کند. ولی گیمر‌ها کماکان می‌توانند به دنیای جهان‌باز برگشته و کارهای نا‌تمام خود در آن را تمام کنند:

پس از صحنه قطار، ساختار بازی به‌کلی عوض می‌شود و پس از آن تمرکز بازی بیش‌تر روی روایت داستان خواهد بود. البته شما کماکان می‌توانید بخش‌های جهان‌باز بازی را تجربه کنید، ولی نه به این صورت که با شخصیت خود به قسمتی بروید که جهان‌باز است و سپس دوباره ادامه داستان را بازی کنید. بلکه از طریق منوی بازی امکان انتخاب بین این دو وجود خواهد داشت و می‌توانید در قسمت‌های جهان‌باز بازی کار‌های خود را ادامه دهید؛ کار‌هایی که بیش از ۲۰۰ ساعت تمام کردن همه آن‌ها طول می‌کشد.

Final Fantasy 15 برای ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده