نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۲

ساخت فیلم The Lion King به کارگردانی جان فاورو تایید شد

دیزنی ساخت فیلمی لایو اکشن براساس انیمیشن محبوب شیر شاه (The Lion King) را به کارگردانی جان فاورو تایید کرد.

کمپانی والت دیزنی ساخت فیلم لایو اکشن The Lion King را تایید و کارگردان این فیلم را نیز اعلام کرد. جان فاورو که کارگردانی فیلم موفق کتاب جنگل (The Jungle Book) را امسال بر عهده داشته است، به صورت رسمی به عنوان کارگردان فیلم The Lion King معرفی شد. دیزنی در اطلاعیه خبری که در این رابطه منتشر کرده است، گفته که این فیلم بازسازی انیمیشن قدیمی سال ۱۹۹۴ است که مراحل پیش تولید خود را سپری می‌کند و به سرعت در حال آماده شدن برای شروع تولید و فیلمبرداری است، دیزنی با این وجود تاریخی برای اکران این فیلم اعلام نکرد. جان فاورو نیز با انتشار تویتی در تویتر شخصی خود گفت که برای پروژه بعدی خود بسیار هیجان زده است.

دیزنی مدت‌ها است که در حال تولید و ساخت فیلم‌های لایو اکشن از انیمیشن‌های قدیمی و محبوب خود است. از جمله این فیلم‌ها می‌توان به ملفیسنت (Maleficent)، سیندرلا (Cinderella) و The Jungle Book اشاره کرد که طی سال‌های اخیر به روی پرده رفته‌اند. علاوه بر ساخت فیلم The Lion King، دیزنی فیلم لایو اکشن دیو و دلبر (Beauty and the Beast) با بازی و نقش آفرینی اما واتسون، را تولید کرده است که در تاریخ ۱۷ مارس ۲۰۱۷ (۲۷ اسفند ۱۳۹۵) اکران خواهد شد. تاکنون مشخص نشده است که در بازسازی فیلم The Lion King از موسیقی اصلی انیمیشن آن استفاده خواهد شد یا خیر، با این حال انتظار می‌رود موسیقی فیلم برگرفته از انیمیشن اصلی آن باشد.

The Lion King

فیلم The Jungle Book در آوریل امسال به روی پرده رفت و موفق شد ۹۶۵.۸ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند و دیزنی پس از آن ساخت فیلم کتاب جنگل ۲ (The Jungle Book 2) را به کارگردای جان فاورو تایید کرد. دیزنی تاکنون تاریخی برای اکران دو فیلم The Lion King و The Jungle Book 2 مشخص و اعلام نکرده است. فاورو پیش از این کارگردانی دو قسمت اول فیلم مرد آهنی (Iron Man) با بازی رابرت داونی جونیور، به همراه فیلم کریسمسی الف (Elf) را نیز بر عهده داشته است. انیمیشن The Lion King در سال ۱۹۹۴ به روی پرده رفت و موفق شد بیش از ۹۶۸ میلیون دلار فروش کند، چندی پیش نیز نسخه اچ‌دی این انیمیشن به روی پرده رفته بود. انیمیشن The Lion King موفق به دریافت دو جایزه اسکار و سه جایزه گرمی برای موسیقی آن شده است.

دیزنی پیش از این نیز نمایشنامه The Lion King را به روی صحنه برده است که تاکنون موفق به دریافت ۶ جایز مراسم تونی شده است، این نمایشنامه هنوز هم در شهرهای مختلف سراسر جهان در حال انجام و برگزاری است. طبق گفته دیزنی، دنیای The Lion King بزرگ‌تر از هر فیلم، برنامه تلویزیونی یا دیگر سرگرمی‌ها در سراسر جهان و تاریخ باکس آفیس است. دنباله این فیلم نیز به نام شیرشاه ۲: پادشاهی سیمبا (The Lion King II: Simba's Pride) در سال ۱۹۹۸ به روی پرده رفت، اما نتوانست موفقیت نسخه اصلی را تکرار کند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده