بررسی آیفون 7 پلاس

بررسی آیفون 7 پلاس

دوشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۳

با بررسی جدیدترین پرچم‌دار اپل یعنی آیفون 7 پلاس همراه زومجی باشید.

به سنت چندین سال گذشته، اواخر تابستان، شرکت Apple با برگزاری یک کنفرانس از دو پرچم‌دار جدید خود یعنی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس رونمایی کرد. با اینکه امسال اپل پرچمداران خود را دستخوش تغییرات زیادی نکرده است، اما رنگ‌های جدید، پردازنده‌ای بسیار قوی‌تر، حذف جک هدفون، ضد آب شدن و دوربین دوگانه در آیفون 7 پلاس، از جمله تغییراتی بوده که در نسخه امسال اپل اعمال شده است. اما آیا این تغییرات به قدری هستند که خرید این گوشی جدید را توجیه کنند؟ با زومجی و بررسی آیفون 7 پلاس همراه باشید.

مشخصات فنی آیفون 7 پلاس

  • پردازنده Apple A10 Fusion
  • پردازنده گرافیکی 6 Core GPU
  • صفحه نمایش ۵/۵ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰
  • ابعاد ۱۵۸/۲ در ۷۷/۹ در ۷/۳ میلی‌متر
  • دوربین پشت دوگانه - یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی با f 1.8 عریض به همراه OIS و یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی با f 2.8 تله‌فوتو به همراه فلش True Tone
  • دوربین جلو ۷ مگاپیکسلی با f 2.2 و فلش رتینا
  • عرضه شده در سه ظرفیت ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
  • درگاه لایتنینگ
  • باتری ۲۹۰۰ میلی‌آمپر ساعت لیتیوم یونی

شما می‌توانید برای اطلاع از بهترین قیمت گوشی های سامسونگ، اپل، هواوی، شیائومی و دیگر برندها از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

طراحی

از زمان معرفی آیفون، این کمپانی هر دو سال یک‌بار طراحی پرچم‌‌داران خود را دستخوش تغییر می‌کرد اما اپل، امسال این سنت را زیر پا گذاشت و در حالیکه اگر قرار بود به تاریخ استناد کنیم، باید منتظر یک طراحی جدید می‌بودیم، آیفون 7 پلاس کمترین تغییر را از لحاظ ظاهری نسبت به آیفون 6S داشته است. بسیاری بر این باور هستند که دلیل این اقدام اپل، این بوده که آنها قصد داشتند تغییرات بنیادی در طراحی گوشی را به نسخه سال بعد آیفون که مصادف است با دهمین سالگرد این گوشی، موکول کنند. اگر غیر از رنگ‌های مشکی و جت بلک، رنگ‌های دیگر این گوشی را ببینید، در نگاه اول آیفون 7 پلاس هیچ تفاوت آشکاری با آیفون 6S پلاس ندارد. شاید تنها تفاوت عمده این پرچم‌دار را بتوان رنگ‌های جدید مشکی و جت بلک دانست. خط‌های آنتن در آیفون 7 پلاس نیز به صورت هنرمندانه‌ای پنهان شده‌اند و به بالای گوشی منتقل شده‌اند و دیگر در چشم نیستند. حذف جک هدفون هم یکی دیگر از تغییرات ظاهری‌ای است که در آیفون 7 اعمال شده است.

iPhone 7 Plus

شاید در نگاه اول به آیفون 7 پلاس بیشترین نکته‌ای که چشم شما را به خود جلب کند، دوربین‌ دوگانه‌ای باشید که اپل برای این گوشی در نظر گرفته است. این دوربین، دارای یک لنز دوگانه است که یکی از آنها توانایی زوم اپتیکال تا دو برابر را دارد و دیگری لنز عریض است. با اینکه طراحی این گوشی فرق زیادی با دو نسل قبل آیفون‌ها ندارد اما باز هم مانند گذشته، مواد به کار رفته در این گوشی فوق‌العاده است و اپل باز هم نشان داده که در این زمینه همیشه یکه‌تاز است. یکی دیگر از تغییرات مهم آیفون امسال، حذف دکمه فیزیکی هوم بوده است. این اقدام به این دلیل صورت گرفته است تا آیفون 7 تبدیل به یک گوشی ضد آب شود. برای اینکه اپل حس یک دکمه را به کاربر القا کند، آیفون 7 و 7 پلاس را به یک موتور تپتیک (موتور لرزاننده) مجهز کرده است که هنگام لمس کردن این دکمه، حس کلیک به کاربر القا شود. این تکنولوژی دقیقا مشابه همان چیزی است که اپل در مک‌بوک‌های جدید خود استفاده کرده است. 

عملکرد در بازی‌ها

اپل در هنگام معرفی آیفون 7 پلاس، از پردازنده جدید خود با نام A10 رونمایی کرد. این پردازنده ۴ هسته‌ای، دارای دو پردازنده کم مصرف و دو پردازنده پر مصرف است تا به این وسیله مصرف باتری بهینه شود. علاوه بر این، یک پردازنده گرافیکی ۶ هسته‌ای نیز وظیفه پردازش کارهای گرافیکی را بر عهده دارد. رم آیفون 7 پلاس نسبت به آیفون 6S پلاس، بیشتر شده است و اکنون این گوشی با ۳ گیگابایت رم عرضه می‌شود. البته در آیفون 7، رم کماکان برابر با ۲ گیگابایت است. 

iPhone 7 Plus

اپل در هنگام معرفی A10، اعلام کرد که این پردازنده ۵۰ درصد از پردازنده‌ای که در آیفون‌های سال قبل استفاده شد،‌ سریع‌تر است. پس از استفاده از این گوشی در بازی‌های مختلف، ادعای اپل کاملا رنگ و بوی واقعیت به خود گرفت و در تمام مدت زمانی که ما مشغول آزمایش بازی‌های مختلف بر روی آن بودیم، از لحاظ عملکرد دچار هیچ مشکلی نشدیم. حتی عملکرد آیفون 7 پلاس از پرچم‌داران اندرویدی که ۶ گیگابایت رم هم داشتند، بهتر بود. تنها موردی که در زمان بازی کردن برروی آیفون 7 پلاس کمی آزار دهنده بود، داغ شدن بیش از حد آن پس از اجرای بازی‌های سنگین برای مدت طولانی بود. شاید بتوان دلیل اصلی این عملکرد فوق‌العاده را، یکپارچگی نرم‌افزار و سخت‌افزار آیفون‌ها برشمرد. 

اما برگ برنده اپل در مورد بازی‌ها، تعدد بسیار زیاد بازی‌های فوق‌العاده خوب و با گرافیک بالا برای اکوسیستمش است. اپل توانسته کاری کند که بسیاری از توسعه‌دهنده‌ها ترجیح دهند بازی‌های خود را ابتدا برای پلتفرم iOS عرضه کنند و این نکته که تعداد گوشی‌های اپل به نسبت به گوشی‌های اندروید کمتر است، باعث می‌شود که توسعه‌دهندگان بتوانند بازی‌های خود را برای گوشی‌های اپل بهینه کنند. همین مسئله باعث می‌شود که بازی‌های پلتفرم iOS برروی گوشی‌های جدید این شرکت، بسیار خوب عمل کنند. 

دوربین

یکی از نکاتی که اپل در طی کنفرانس خود مانور زیادی برروی آن داده بود، دوربین‌ پرچم‌داران جدید خود بود. یکی از اقدامات این شرکت در آیفون 7 پلاس، قرار دادن یک دوربین دوگانه برروی آن بود. البته این اولین باری نیست که ما در یک گوشی هوشمند دوربین دوگانه می‌بینیم. آیفون 7 پلاس از یک لنز ۲۸ میلی‌متری f/1.8 و یک لنز ۵۴ میلی‌متری f/2.8 که برای زوم استفاده می‌شود، بهره برده است. این لنز زوم، بر خلاف لنز دیگر آیفون 7 پلاس، فاقد لرزشگیر اپتیکال است و به همین دلیل باعث می‌شود عکس‌برداری از سوژه‌های دور، کمی سخت شود. 

iPhone 7 Plus

به طور کلی، درست است که دوربین آیفون 7 پلاس، بهبودهایی نسبت به آیفون 6S پلاس داشته است اما در حال حاضر در بازار، گوشی‌هایی وجود دارند که دوربین‌شان به مراتب از پرچم‌دار جدید اپل بهتر است. عملکرد آیفون 7 پلاس در نور کم نیز بهبود پیدا کرده و نویزها کمتر شده‌اند اما باز هم در مقابل پرچم‌داران دیگر شرکت‌ها، عملکرد ضعیف‌تری دارد و در نهایت اگر دوربین برای شما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، انتخاب‌های بهتری از آیفون 7 پلاس دارید.

ویژگی‌های دیگر

یکی از جالب‌ترین اقدامات اپل در آیفون 7 پلاس، حذف ورودی هدفون بود. شما دیگر نمی‌توانید به راحتی هدفو‌ن‌های قدیمی خود را به آیفون 7 و آیفون 7 پلاس وصل کنید و برای اینکار نیاز به یک آداپتور دارید اگر هم بخواهید هدفون جدیدی برای آیفون جدیدتان بخرید، باید سعی کنید که این هدفون وایرلس باشد. درست است که هدفون وایرلسی که از طریق بلوتوث به گوشی وصل می‌شود، کیفیت صدایی به خوبی هدفون باسیم ندارد، اما به هر حال اتصال بی‌سیم پاسخگوی نیاز روزمره شما است. حذف جک هدفون، واقعا توجیه منطقی توسط اپل ندارد. با این حال اپل یک آداپتور را درون جعبه گوشی قرار داده است تا بتوانید هدفون‌های معمولی خود را از طریق پورت لایتنینگ به گوشی وصل کنید. یکی از نکات منفی حذف این جک، عدم توانایی به گوش دادن به موسیقی با هدفون باسیم در هنگام شارژ کردن گوشی است.

نمایشگر و باتری

اپل در آیفون 7 پلاس،‌ باز هم نمایشگر خود را بهبود بخشیده است و این گوشی که دارای یک نمایشگر IPS LCD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ است، نسبت به نسل قبلی خود بسیار بهتر شده است. رنگ‌ها در این گوشی به واقعی‌ترین حالت خود نمایش داده می‌شوند و روشنایی و کنتراست نمایشگر گوشی نیز بهتر شده است. با این حال، این نمایشگر،‌ OLED نیست و اگر در کنار یک گوشی هوشمندی که از نمایشگر OLED بهره می‌برد قرار بگیرد، با فاصله بسیار زیاد تفاوت‌های آن آشکار می‌شود. 

iPhone 7 Plus

آیفون 7 پلاس نسبت به برادر بزرگ‌تر خود، دارای یک باتری با ظرفیت بالاتری است و اپل در آن از یک باتری ۲۹۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است. آیفون 6S پلاس، دارای یک باتری با ظرفیت ۲۷۵۰ میلی‌آمپر ساعت بود. به دلیل استفاده از پردازنده جدید A10، این گوشی توانایی این را دارد که مصرف را بهینه کرده و در کل بهبود زیادی را در عمر باتری نسبت به نسل قبل شاهد هستیم.

iPhone 7 Plus

جمع‌بندی

در نهایت باید گفت که اپل امسال با آیفون 7 و آیفون 7 پلاس، یک رویکرد بدون ریسک و مطمئن را اتخاذ کرده است و به جای تغییرات بنیادین، تغییرات کوچکی را در آن اعمال کرده است و به نظر می‌رسد تغییرات بنیادین خود را به آیفون بعدی که همزمان با ده سالگی این گوشی عرضه خواهد شد، موکول کرده است. آیفون 7 پلاس، اصلا مناسب کسانی نیست که آیفون 6S پلاس را دارند زیرا تغییرات در آن بسیار جزئی بوده است. این گوشی، یک گوشی بسیار خوب با طراحی بسیار زیبا، دوربینی با عملکرد خوب و عملکرد بسیار عالی در بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها است که باتری قابل قبولی دارد اما نمی‌توان به آن لقب بهترین گوشی هوشمند را عطا کرد. در طراحی این گوشی، توجه به جزئیاتی که اپل برای آن همیشه معروف بوده است نیز وجود دارد و این گوشی بهخصوص رنگ مشکی آن را تبدیل به یک تلفن هوشمند بسیار جذاب و خواستنی کرده است.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای اطلاع از مشخصات فنی گوشی و قیمت گوشی به بخش موبایل دیتابیس محصولات زومیت مراجعه کنید؛ انواع گوشی سامسونگ، اپل، شیائومی، هواوی برای مقایسه در اختیار کاربران است. 

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده