نویسنده: آرش عیاری
// چهار شنبه, ۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۲

یوبیسافت استودیو کِچاپ، سازنده بازی 2048 را تصاحب کرد

اگر 2048 را بازی کرده باشید، پس به خوبی استودیو بازی‌سازی کِچاپ را می‌شناسید. حالا یوبیسافت دست به خرید این استودیو زده است. 

عرضه بازی 2048 نمونه بارز موفقیت یک مشتق ساده و رایگان از بازی محبوب و موفق Threes بود. نکته جالب درباره این بازی است که نسخه اپ‌استور آن توسط خالق اصلی 2048 ساخته نشده است. 

اگر بخواهیم این موضوع را روشن‌تر کنیم، اولین کلون بازی Threes با نام 1024 عرضه شد و بعد از دو نسخه از بازی 2048 با الهام گرفتن از آن طراحی و عرضه شد. یک نسخه از این بازی توسط گابریل سیرولی ساخته شد اما نسخه‌ای که احتمالا شما آن را از اپ‌استور دانلود کردید را استودیو کِچاپ ساخته است. 

کِچاپ یک سازنده نمونه برای بازی‌های ساده، رایگان و البته تا حدودی اعتیادآور بود. در کارنامه این استودیو ساخت و عرضه بازی‌هایی مانند 2048، Zig Zag و Stack به چشم می‌خورد. 

یوبی‌سافت امروز اعلام کرد که کِچاپ را تصاحب کرده است. نکته جالب توجه اینجا است که یوبیسافت با خرید جدیدش با چهارمین ناشر بزرگ بازی‌های موبایل از نقطه نظر تعداد دانلود تبدیل شد. البته این تنها اتفاقی نیست که با خرید این استودیو برای یوبیسافت افتاده است؛ بلکه حالا یوبیسافت فضا و سهم بیشتری در تبلیغات روی دستگاه‌های موبایل دارد. 

این موضوع را هم می‌توان با نگاه به آمار دانلود بازی‌های استودیو کِچاپ متوجه شد. بازی‌های این کمپانی کوچک تا به حال حدود ۷۰۰ میلیون بار دانلود شده‌اند، یعنی به طور متوسط ماهانه ۲۳ میلیون دانلود سهم بازی‌های استودیو کچاپ بوده است. 

آنتونی و میشل مورکوس،‌ موسسان استودیو کچاپ درباره پیوستن به یوبی‌سافت گفتند:

ما از این که حالا بخشی از شبکه جهانی یوبیسافت هستیم، هیجان‌زده‌ایم. ما کِچاپ را با هدف خلق تجربه‌هایی جالب در بازی‌ها احداث کردیم و حالا با پیوستن به یوبیسافت می‌توانیم با بهره بردن از منابع و تجربیات بسیار آن‌ها،‌ بازی‌های جدیدمان را تولید کنیم. 

یوبیسافت یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کمپانی‌های ساخت و نشر بازی در سرتاسر دنیا است که نام‌های بزرگی مانند سری Tom Clancy، Assassin's Creed، Rayman و Far Cry به چشم می‌خورد. این شرکت برای همه پلتفرم‌های محبوب مانند کنسول‌های بازی، گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و رایانه‌های شخصی بازی منتشر می‌کند. 

لیست زیر، بازی‌های استودیو کچاپ است که ما در زومجی و بخش معرفی بازی موبایل، به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم:


منبع Nasdaq
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده