نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۲

ساخت فیلم Firewatch تایید شد

استودیوی کامپو سانتو و کمپانی Good Universe ساخت فیلمی براساس بازی ماجراجویی و تحسین شده Firewatch را تایید کردند.

فیلم یک بازی کامپیوتری دیگر به روی پرده‌های سینما خواهد رفت. استودیو کامپو سانتو، سازنده بازی Firewatch، اعلام کرد که این استودیو با کمپانی هالیوودی Good Universe برای ساخت و تهیه کنندگی فیلمی براساس بازی Firewatch و موارد بیشتر توافق کرده و با این کمپانی قرارداد امضا کرده است. طبق خبری که وب‌سایت هالیوود ریپورتر منتشر کرده است، این دو کمپانی در حال ساخت پروژه‌ای هستند که هر دو دنیای بازی کامپیوتری و فیلم سینمایی آن را می‌تواند مانند یک پل به هم متصل کند. بازی فایرواچ در ابتدا برای پلتفرم‌های مک، لینوکس، ویندوز و پلی‌استیشن 4 در تاریخ ۹ فوریه (۲۰ بهمن) امسال منتشر شد و نسخه ایکس‌باکس وان این بازی در اواخر ماه گذشته منتشر شد، هرچند انتشار این بازی در اروپا عقب افتاده است. بازی فایرواچ، نخستین بازی استودیو کامپو سانتو است و این بازی اول شخص و ماجراجویانه توانسته است نقدهای مثبتی را از سوی منتقدان دریافت کند.

در بازی Firewatch، بازیکنان ماجراجویی خود را به عنوان بخشی از یک داستان مرموز از مناطق کوهستانی ایالت وایومینگ در سال ۱۹۸۹ آغاز می‌کنند، در این بازی صداپیشگانی چون سیسی جونز، صداپیشه بازی مردگان متحرک (The Walking Dead)، به همراه ریچ سومر، بازیگر سریال مد من (Mad Men)، حضور دارند. هنوز مشخص نیست این دو بازیگر در فیلم این بازی نیز حضور خواهند داشت یا خیر و صحبتی تاکنون در این رابطه نشده است. تاکنون اطلاعاتی در مورد کارگردان یا بازیگرانی که قرار است در این پروژه حضور داشته باشند، منتشر نشده است و تا به این لحظه اشاره‌ای به تاریخ اکران احتمالی فیلم نشده است. با این حال به نظر می‌رسد فیلم Firewatch روزهای اولیه خود را پشت سر می‌گذارد و انتظار می‌رود در آینده نزدیک اطلاعات بیشتری از آن منتشر شود. شان وانامن، بنیان‌گذار استودیو کامپو سانتو، به هالیوود ریپورتر گفت:

زمانی که ما با کمپانی Good Universe ملاقات کردیم، متوجه شدیم که آن‌ها تا چه اندازه در تشخیص، گسترش و تولید داستان‌های باورنکردنی تبحر دارند و مناسب هستند. این که شما گروه دیگری را ملاقات می‌کنید که بسیاری ارزش‌های شما را درک می‌کند و آن‌ها را به اشتراک می‌گذارند و حتی ساخت و خلق هر چیز دیگری را هیجان انگیزتر ‌می‌کنند، واقعا نادر است. بی‌صبرانه منتظر هستیم تا ببینیم چه چیزهایی می‌توانیم در کنار هم خلق کنیم.

Firewatch

کمپانی Good Universe پیش از این ساخت و تهیه کنندگی فیلم‌ جدید ترسناک نفس نکش (Don't Breathe) و فیلم کمدی - عاشقانه آخرین وگاس (Last Vegas) را بر عهده داشته است. زومجی در بررسی خود بازی Firewatch را لایق نمره ۸ دانسته است. خلاصه‌ای از نقد بازی به شرح زیر است:

«جنگلبان» اگرچه بی‌نقص نیست و در زمینه‌ی روایت یک داستان رازآلود شکست می‌خورد، اما شخصیت‌پردازی و صداپیشگی پروتاگونیست‌هایش در حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی کم‌نظیر است، برداشتِ متفاوت سازندگانش از مکانیک «انتخاب» بازی‌کننده را در موقعیت‌های تامل‌برانگیزی قرار می‌دهد و طراحی دنیایش شما را در خود غرق می‌کند. استودیوی کمپو سانتو با شروع قدرتمندی وارد میدان شده است.

فیلم مورد انتظار کیش یک آدم کش (Assassin’s Creed)، جدیدترین فیلمی است که براساس یک بازی کامپیوتری ساخته شده است و قرار است در تاریخ ۲۱ دسامبر (۱ دی) سال جاری به روی پرده‌های سینما برود. جاستین کورزل کارگردانی این فیلم را بر عهده دارد و به تازگی تصاویر جدیدی از این فیلم توسط مجله بریتانیایی توتال فیلم منتشر شده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده