// سه شنبه, ۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۲

احتمال پشتیبانی Minecraft از قابلیت بازی بین پلتفرمی ایکس باکس وان و پلی استیشن 4

Minecraft اولین بازی Cross-Platform حالت چندنفره در نسل هشتم کنسول‌ها میان پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان خواهد بود.

با توجه به یک توئیت پاک شده از صفحه رسمی Minecraft، اینطور که به نظر می‌رسد، Minecraft قرار است تا به اولین بازی تبدیل شود که قابلیت حالت چندنفره میان پلتفرمی (Cross-Platform)‌ را ارائه می‌دهد. متاسفانه هنوز دلیل حذف توئیت منتشر شده توسط مایکروسافت و موجانگ مشخص نشده است. با این حال، با توجه به گفته Realms، سرور میزبان خدمات مشترکین این پشتیبانی برای‌ «دستگاه‌های رقیب» خواهد بود.

دستگاه‌های رقیب مورد اشاره احتمالا شامل دو پلتفرم iOS و اندروید و همچنین پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان خواهند بود که با تحقق توئیت منتشر شده، Minecraft را به اولین بازی پشتیبانی کننده از ویژگی Cross-Platform در نسل حاضر تبدیل خواهد کرد.

توئیت منتشر شده برروی صفحه رسمی توئیتر Minecraft به شرح زیر است:

ماینکرفت همه از جمله دستگاه‌های رقیب را به گرد هم می‌آورد. همچنین یک نسخه آزمایشی رایگان برای افرادی که می‌خواهند Minecraft: Realms را امتحان کنند وجود خواهد داشت.

Minecraft realms

مایکروسافت در چند ماه گذشته با انتشار یک اطلاعیه از علاقه خود برای بازگشایی دسترسی مشتریان سایر پلتفرم‌ها به ایکس‌باکس لایو خبر داده بود. از سوی دیگر برخی از توسعه‌دهندگان مانند سایانیکس، سازنده بازی Rocket League و همچنین سی‌دی‌ پراجکت رد، توسعه‌دهنده مجموعه Witcher از تلاش بسیار خود برای به ارمغان آوردن پشتیبانی از ویژگی فوق برای بازی‌های خود خبر داده بودند. با این حال، به دلایل اعلام نشده‌ای، سونی هنوز روی خوشی را به پیشنهاد مایکروسافت نشان نداده است.


منبع Gamepur
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده