نویسنده: آرش رستمی
// سه شنبه, ۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۲

با R-Handle، گیم پد شگفت انگیز روسی آشنا شوید

دو طراح روس گیم‌پدی را با نام R-Handle طراحی کرده‌اند که در بازی‌های تیراندازی عملکرد شگفت‌انگیزی را به نمایش می‌گذارد.

خیلی‌ها چندان دل خوشی از گیمرهای ساکن روسیه ندارند؛ اما اخیراً دو گیمر روسی گیم‌پدی عجیب و غریب را معرفی کرده‌اند که نشان می‌دهد مردم این کشور هم، مثل هرجای دیگری، بعضا درک بسیار خوبی از دنیای گیمینگ دارند. این گیم‌پد، که R-Handle نام دارد، فعلاً در حد یک نمونه‌ی اولیه است و ظاهر درست و درمانی ندارد؛ اما آن‌طور که پیدا است کارش را به‌خوبی انجام می‌دهد.

کنترلر R-Handle درواقع ترکیبی از گیم‌پدهای معمول، کیبورد و ماوس است که سازندگان‌اش تلاش کرده‌اند امتیازهای این لوازم جانبی را به‌نوعی در آن بگنجانند. طراح‌های R-Handle می‌گویند که ساخته‌ی‌شان به‌جای آنکه تنها به انگشتان محدود شود، تمام دست را به کار می‌گیرد. این کنترلر یک جهت‌نما (دی-پد)، یک استیک آنالوگ و بیشتر از ۲۵ کلید مختلف دارد و نیمه‌ی راست و چپ آن کاملا با یکدیگر تفاوت دارند؛ به‌طوری که بخشی از آن تا اندازه‌ای نقش یک ماوس را ایفا می‌کند.

الکس نزمیو (Alex Nesmeev) و یوجین نزمیو (Eugene Nesmeev)، سازندگان R-Handle، درباره‌ی محصول‌شان می‌گویند:

در حال حاضر، استیک‌های آنالوگ کنترلرهای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و حتی [گیم‌پد] استیم در حین بازی دقت کافی را [برای بازیکن] فراهم نمی‌کنند. این امر باعث می‌شود که توسعه‌دهندها بازی‌هایی ساده‌تر برای کنسول‌ها بسازند که هیجان کمتری را [به مخاطب] منتقل می‌کنند. [از طرفی] با توجه به خیزش فناوری واقعیت مجازی، گیم‌پد استاندارد بیش از پیش ناکارآمد جلوه می‌کند.

الکس و یوجین در ویدیوهایی قابلیت‌های گیم‌پدشان را به تصویر کشیده‌اند. ویدیویی که در ادامه می‌بینید، عملکرد R-Handle را در بازی Counter-Strike: Global Offensive به نمایش می‌گذارد. البته نزمیوها گفته‌اند که این ویدیو آن‌طور که باید و شاید توانایی‌های آن‌ها (و قاعدتاً گیم‌پد) را در کانتر استرایک نشان نمی‌دهد.

|

نظر شما درباره‌ی R-Handle چیست؟


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده