// دوشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۲

سیستم نقد نویسی کاربران در استیم تغییر کرد

کمپانی ولو (Valve) قصد دارد همچنان به تغییرات خود در بخش نقد نویسی کاربران از بازی‌ها ادامه دهد.

در دور اول تغییرات بخش نقد نویسی کاربران از بازی‌های عرضه شده در استیم، شاهد این بودیم که دیگر کاربرانی که بازی را مستقیما از این برنامه خریداری نکرده بودند، نمی‌توانستند نظرات خود را کلا در مورد بازی در بخش‌های مختلف استیم بیان کنند. به عبارتی کاربرانی که بازی‌های خود را از طریق CDKEYهای سایت Humble Bundle یا کیک‌استارتر دریافت کرده‌اند نمی‌توانند نظر خود را در مورد بازی بیان کنند. استیم با این کار بخش نقد نویسی را فقط در اختیار کسانی قرار داد که بازی را مستقیم از فروشگاه استیم خریداری کرده بودند. همچنین نقدهای سایرین در امتیاز بندی بازی در استیم، هیچ اثری نخواهد داشت.

کمپانی ولو در آخرین صحبت‌های خود حول این موضوع می‌گوید:

یکی از بازخوردهایی که از سوی کاربران زیادی دریافت کرده‌ بودیم، این بود که نمی‌توانند نقد‌های مفید را از بین سایر نقدها پیدا کنند. خیلی از نقدهای این بخش متعلق به کسانی است که بازی را خارج از استیم خریداری کرده‌اند.

اگر به بازخوردهای صورت گرفته دقت کنیم، می‌بینیم که انتخاب یک نقد خوب در بین بی‌شمار نقدی که از سوی تمامی کاربران نوشته شده واقعا سخت است. از این‌رو بخشی در نظر گرفته شده که به‌عنوان یک فیلتر عمل می‌کند. در این فیلتر می‌توانید گزینه «نقد‌های کاربران استیم» را انتخاب کرده و فقط نظرات کاربرانی را بخوانید که بازی را از طریق استیم خریداری کرده‌اند.

یکی از تغییرات جدیدی که برای این بخش در نظر گرفته شده، اضافه شدن نقد‌های ترکیبی است. اگر قصد خواندن نقد‌های ترکیبی کاربران استیم را دارید می‌توانید از بخش «جدیدترین‌ها» به این نظرات دسترسی داشته باشید. همچنین از دیگر تغییرات در نظر گرفته شده می‌توان به اضافه کردن راه‌های بهتر و آسان‌تر در جهت انتخاب نقدهای تاثیر گذار اشاره کرد. کمپانی ولو در ادامه صحبت‌های خود می‌گوید:

هدف ما ارائه راهی‌ است که کاربران بتوانند نظرات و نقد‌های مفید را بهتر از قبل در بین سایر نظرات پیدا کنند. بعضی وقت‌ها شاهد این هستیم که نظرات خوب لابه‌لای سایر نظرات قدیمی قرار گرفته و پیدا کردن آن‌ها وقت گیر است. همچنین بعضی وقت‌ها شاهد این هستیم که نقد‌هایی که آن‌چنان کار‌آمد نیستند، در بین نقدهای کارآمد قرار می‌گیرند چرا که کاربران بدلیل طنز آمیز بودن رای آن را کارآمد دانسته‌اند. از این‌رو قصد داریم در بروزرسانی آینده استیم این مشکلات را برطرف کرده و راه جدیدی برای پیدا کردن نظرات مفید و کارآمد در اختیار کاربران خود قرار دهیم.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده