نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۸

خرید یک بازیکن حرفه ای فیفا توسط تیم فوتبال آژاکس آمستردام

تیم فوتبال آژاکس آمستردام،‌ کوئن وی‌لاند، یکی از بازیکنان حرفه‌ای فیفا را به خدمت خود در آورد.

مدتی است که تیم‌های فوتبال مطرح جهان، بازیکنان مشهور و معروف FIFA را به عضویت تیم خود در می‌آورند و از این طریق وارد ورزش‌های الکترونیکی یا eSports می‌شوند. تیم هلندی آژاکس آمستردام، جدیدترین تیم فوتبالی است که با یک بازیکن eSports به نام کوئن وی‌لاند قرارداد امضا کرده است. 

وی‌لاند در سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ عنوان قهرمان جهان را به دست آورده است و تا به حال ۵ بار به قهرمان فیفا در کشور هلند تبدیل شده است. وی از این به بعد با لباس آژاکس و با شماره ۳۹ در مسابقات حاضر خواهد شد. ادوین ون‌درسار، دروازه‌بان افسانه‌ای و مدیر باشگاه آژاکس، درباره جذب وی‌لاند گفت:

کوئن، چندین بار قهرمان فیفا شده است و همین مسئله باعث شده که تبدیل به یک الگو برای جوانان شود. او شخصیتی دارد که کاملا با فلسفه باشگاه ما هم‌خوانی دارد و خودش هم طرفدار پر و پا قرص آژاکس است. ما می‌خواهیم سعی کنیم که با این اقدمات،‌ طرفداران جوان‌تری را جذب کنیم و به خدمت در آوردن وی‌لاند نیز در همین راستا صورت گرفته است. 

علاوه بر اینکه ما کوئن را در مسابقات بزرگ حمایت خواهیم کرد، برنامه داریم که مراسم مختلفی را با حضور او و طرفداران باشگاه برگزار کنیم. ما به این نتیجه رسیدیم که علاوه بر اینکه برای ما مهم است که جوانان جذب فوتبال واقعی شوند، طرفداران دیجیتالی هم از اهمیت بالایی برخوردار هستند. به نظر من این دو دنیا می‌توانند به راحتی در کنار هم قرار داشته باشند.

وی‌لاند نیز در این‌باره گفت: 

امروز یکی از رویاهای من به حقیقت تبدیل شد. من از بچگی یک آژاکسی بودم و امروز بسیار خوشحالم که می‌توانم نماینده آژاکس در مسابقات فیفا باشم. مسئولین باشگاه قصد دارند که با برگزاری مراسم مختلف، طرفداران دیجیتالی و طرفداران واقعی را گرد هم بیاورند. به عنوان یک یوتیوبر و یک بازیکن فیفا، من احساس می‌کنم که می‌توانم از عهده این مسئولیت بر بیایم و می‌توانم الهام بخش جوانان شوم. دقیقا مانند کاری که بازیکنان تیم فوتبال آژاکس در حال انجام آن هستند.


منبع MCVUK
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده