نویسنده: آرش رستمی
// دوشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۲

سازنده بازی Paladins: از Overwatch تقلید نکرده‌ایم

سازنده‌ی Paladins در پاسخ به حرف و حدیث‌های مطرح‌شده، پیرامون الگوبرداری این بازی از Overwatch، توضیحاتی داده است.

Paladins یکی از بازی‌هایی است که ترکیبی از سبک‌های تیراندازی اول-شخص و MOBA را به مخاطبان عرضه می‌کند. این بازی رایگان (Free-to-Play)، که یکی-دو هفته پیش وارد فاز بتای عمومی شد، به‌همت استودیو های-رِز (Hi-Rez Studios)، خالق بازی Smite، در حال توسعه است. بازی Paladins شروع موفقی داشته و تا اینجا با نظر مثبت بسیاری از کاربران استیم روبه‌رو شده است؛ اما مشکل اینجا است که ساخته‌ی های-رز تا حد زیادی شبیه به Overwatch، بازی پرطرفدار بلیزارد، به نظر می‌رسد و همین شباهت باعث شده تا Paladins، به‌ویژه پس از قرارگیری یکی از ویدئوهای‌اش در یوتیوب، به الگوبرداری شدید از محصول بلیزارد متهم شود. اکنون یکی از مسئولین استودیو به ادعاهای مطرح‌شده در این زمینه پاسخ داده است.

تاد هریس، مدیر ارشد عملیات های-رز، به‌تازگی بیانیه‌ای را برای وب‌سایت IGN فرستاده که به ادعای آن، بازی Overwatch «[سرچشمه‌ی] الهام Paladins نبوده است». او همچنین در پیام‌اش اشاره کرده که آن دسته از شخصیت‌های Paladins که به ساخته‌ی بلیزارد شباهت دارند بسیار پیشتر از آنکه کرکترهای مشابه آن‌ها به‌همراه قابلیت‌های‌شان در اورواچ به نمایش دربیایند، در نسخه‌ی آزمایشی Paladins حضور داشته و قابل انتخاب بوده‌اند.

بازی Paladins

متن بیانیه از این قرار است:

اورواچ بازی خوبی است؛ اما این [بازی سرچشمه‌ی] الهام Paladins نبوده است. توسعه دادن بازی‌های [ویدیویی] فرآیندی تعاملی است که ایده‌های [شکل‌گرفته طی] پروژه‌های پیشین [هم] در آن دخالت دارند. در ژانر هیرو شوتر، Team Fortress 2 بازی‌ای که است که شایستگی‌اش را دارد تا بیشترین اعتبار را برای‌اش قائل شویم. ما در سال ۲۰۱۰ با الهام از TF2 یک [بازی] تیراندازی کلاس-محور را با نام Global Agenda عرضه کردیم. Paladins به‌عنوان نسخه‌ای فانتزی از Global Agenda به وجود آمد؛ [به‌طوری که] از میان حدوداً ۸۵ قابلیت جنگی که هم‌اکنون در Paladins وجود دارد، اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها از بازی Global Agenda، که ۱۰ سال پیش [بخش‌های اصلیِ] آن را ساختیم، [وام] گرفته شده‌اند.

با وجود بازاریابی [قویِ] اورواچ، بسیاری از مخاطبان اصلاً متوجه نشدند که بعضی از قهرمان‌های [بازیِ] ما، از جمله ربات مجهز به مینی‌گان (Ruckus) و کرکتری که از سپر یخی بهره می‌برد (Evie)، بسیار پیشتر از آنکه قابلیت‌هایی مشابه [توانایی‌های آن‌ها] در اورواچ به تصویر کشیده شود، در نسخه‌ی بتای Paladins حضور داشتند و قابل بازی بودند. ضمناً برخی قابلیت‌های ویژه، مانند صندوق‌ها (Chests)، هم پیش از اورواچ در Paladins رونمایی شدند. آن‌هایی که [این موضوع] برای‌شان جالب است می‌توانند تمام موارد اینچنینی را در ویدیوهای نسخه‌های اولیه‌ی گیم‌پلی، در یوتیوب، ببینند و خودشان نتیجه‌گیری کنند.

توضیحات های-رِز به این موارد محدود نشد؛ چرا که تاد هریس کمی بعد متنی طولانی را در وب‌سایت ردیت پست کرد که در آن با ذکر جزئیات به جدول زمانی تولید Paladins پرداخته شده بود. در این میان وب‌سایت IGN به این مورد اشاره کرده که اورواچ در ماه اکتبر ۲۰۱۵ (آبان ۹۴) وارد فاز بتای محدود شده؛ درحالی که Paladins این فاز را در ماه بعدی اجرایی کرده است.

بازی Paladins در قالب دسترسی زودهنگام (Early Access) در فروشگاه استیم قرار گرفته و می‌توان آن را به‌رایگان برای ویندوز و مک دریافت کرد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده