نویسنده: نادر امرایی
// شنبه, ۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰

هفته نامه ویدیویی ۲۲: از تغییر نام بتل نت تا ادامه جنگ کنسول ها

با بیست و دومین هفته نامه ویدیویی زومجی همراه باشید تا مروری بر مهم ترین اخبار هفته گذشته داشته باشیم.

هفته گذشته نیز اتفاقات بسیار زیادی در دنیای سرگرمی رخ داد. یکی از مهم‌ترین اخبار هفته پیش، تغییر نام بتل نت پس از ۲۰ سال توسط بلیزارد بود. اگر از طرفداران بازی‌های این شرکت باشید، می‌دانید که سال‌ها است بازی‌های Blizzard، از این سرویس آنلاین استفاده می‌کنند. بلیزارد هفته پیش اعلام کرد که آنها نام این سرویس را به بلیزارد تک تغییر داده‌اند. سازنده بازی‌های محبوبی مانند دیابلو و Overwatch دلیل این اقدام خود را این مسئله برشمرد که نام بتل نت باعث ایجاد سردرگمی در میان کاربران می‌شد زیرا به هیچ‌وجه این نام شبیه به نام بلیزارد نبود و اسم این شرکت را تداعی نمی‌کرد.

یکی دیگر از اتفاقات مهم هفته گذشته، ادامه جنگ بین کنسول‌های میان نسلی بود. یکی از مهندسین مایکروسافت مدعی شد که کنسول پلی‌استیشن 4 پرو توانایی اجرای بازی‌ها با رزولوشن 4K را ندارد و ۴/۲ ترافلاپس قدرت پردازشی، اصلا برای اجرای بازی‌ها با این رزولوشن مناسب نیست و در جبهه مقابل،‌ ایکس‌باکس اسکورپیو با ۶ ترافلاپس قدرت پردازشی، به راحتی می‌تواند بازی‌ها را به صورت Native و بومی با رزولوشن 4K اجرا کند و نیازی به آپ‌اسکیل کردن بازی‌ها ندارد. 

اگر هفته پیش فرصت نکردید اخبار دنیای سرگرمی را دنبال کنید، می‌توانید هفته‌نامه ویدیویی زومجی را تماشا کنید تا از مهم‌ترین اخبار هفت روز پیش مطلع شوید:

|


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده