// یکشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۲

راهنمای جامع بازی Total War: Warhammer - قسمت پنجم

پس از قسمت چهارم از راهنمای جامع بازی Total War: Warhammer، نوبت به بخش نبردهای بازی در قسمت پنجم این راهنما رسیده است.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های بازی Total War: Warhammer بخش نبردهای این بازی است که شاید بتوان آن را استخوان‌بندی اصلی بازی نیز دانست. این بخش دارای توضیحات طولانی و پیچیده‌ای نیست و به جز یکسری مکانیزم‌ها و منوهای خاص، مورد دیگری ندارد و بیشتر به ابتکار عمل و زیرکی شما در هدایت نبردها بستگی دارد. در ابتدا به نمایش تصویری از محاصره‌ی شهر یا قلعه به شما نشان می‌دهیم:

آموزش بازی Total War: Warhammer

هنگامی که به شهر، قلعه یا ارتشی حمله می‌کنید تصویری مانند بالا مشاهده می‌کنید.

  • ۱: نشان دهنده‌ی برخی قابلیت‌ها و ویژگی‌های فرمانده شما.
  • ۲: نشان دهنده‌ی تمامی قابلیت‌های فرمانده شما.
  • ۳: سطح (لول) فرمانده شما.
  • ۴: همانطور که در قسمت قبل معرفی شد، نشان دهنده‌ی ویژگی‌هایی از فرمانده شما است که می‌توانید با کشیدن و رها کردن آنها (Drag and Drop) بر روی یکی از نیروهای دلخواه خود، برخی ویژگی‌های خاص را به آنان اضافه کنید.
  • ۵: نشان دهنده‌ی برخی عوامل تاثیرگذار بر روی فرمانده و نیروهای شما.
  • ۶: نشان دهنده‌ی ترن‌های باقیمانده تا اتمام آذوقه‌ی دشمن و تلف شدن نیروهای آنها به مرور زمان. اگر برای تصرف یک شهر عجله نداشته باشید، می‌توانید با محاصره آن برای چندین ترن، تمامی نیروهای داخل آن را بدون درگیری از پا درآورده و شهر را تصرف کنید.
  • ۷: نشان دهنده‌ی ترن‌های باقیمانده تا تسلیم کل شهر. همیشه تعداد ترن‌های این قسمت بیشتر از قسمت قبل است.
  • ۸: علامت قلعه‌ی سبز نشان دهنده‌ی سالم بودن و قلعه‌ی شکسته‌ی زرد نشان دهنده‌ی خراب بودن درب اصلی قلعه است که در صورت خراب بودن می‌توانید بدون ساخت تجهیزات محاصره وارد شهر شوید.
  • ۹: خط زرد نشان دهنده‌ی قدرت نیروهای شما و خط قرمز نشان دهنده‌ی قدرت نیروهای دشمن است.
  • ۱۰ و ۱۱: این گزینه‌ها مربوط به مادهای نصب شده بر روی بازی هستند.
  • ۱۲: تجهیزات محاصره و هجومی که می‌توانید بسازید. تعداد ترن مورد نیاز برای ساخت این تجهیزات در زیر آنها نوشته شده است.
  • ۱۳: نمایش نقشه‌ی استراتژیک.
  • ۱۴: ورود به میدان و آغاز نبرد.
  • ۱۵: انجام نبرد به وسیله‌ی هوش مصنوعی. در این حالت شما دیگر وارد نبرد نخواهید شد و تنها نتیجه‌ی آن به شما اعلام خواهد شد.
  • ۱۶: عقب نشینی از نبرد.
  • ۱۷: نگه داشتن نیروهای خود در محاصره‌ی شهر. اگر قصد دارید دشمن را به مرور زمان از پا در بیاورید، باید از این گزینه استفاده کنید.
  • ۱۸: ذخیره‌ی بازی در این حالت و پیش از آغاز نبرد.

پس از ورود به نبرد و نمایش نیروهای خود، با تصویری مانند زیر مواجه می‌شوید:

آموزش بازی Total War: Warhammer

در این لحظه می‌توانید نیروهای خود را مطابق میل خود چیده و آرایش نظامی خوبی به خود بگیرید. سپس با فشردن دکمه‌ی Start، با تصویر زیر روبرو می‌شوید:

آموزش بازی Total War: Warhammer

در این تصویر می‌توانید تمامی نیروهای خود را مشاهده کنید و همانطور که در تصویر نیز مشخص است، یکسری گزینه و دکمه در این بخش وجود دارد که در زیر به توضیح آنها می‌پردازیم:

  • ۱: در این قسمت به ترتیب از چپ به راست شاهد زمان باقیمانده از نبرد، بالانس قدرت میان شما و ارتش دشمن و میزان تیکِت‌های باقیمانده از شهر دشمن، هستید. این تیکت‌ها با تصرف نقاط خاصی از شهر که با علامتی شبیه به چکش مشخص شده‌اند، کاهش می‌یابند و اگر شما بتوانید آنها را صفر کنید، پس از مدت کوتاهی و صرف‌نظر از تعداد نیروهای دشمن، شهر از آنِ شما خواهد شد.
  • ۲: دکمه‌های این قسمت نیز برای افزایش یا کاهش سرعت بازی و مواردی از این دست هستند.
  • ۳: برای نمایش نقشه‌ی استراتژیک میدان نبرد که می‌توانید با کلید Tab نیز به آن دست پیدا کنید.
  • ۴: نشان دهنده‌ی خصوصیات حال حاضر یکی از نیروهای شما که آن را انتخاب کرده‌اید. خصوصیاتی مانند روحیه و تاب و توان.
  • ۵: کاربرد دکمه‌های این قسمت به ترتیب از چپ به راست، دویدن سربازان، مجبور کردن سربازان Ranged مانند کمان‌دار به مبارزه با شمشیر، دستور توقف، گروه کردن چند واحد از نیروها، اختصاص یک آرایش نظامی (مثلا کمان‌دارها جلو و بقیه پشت آنها)، فعال کردن حالت Guard Mode که به نیروهای شما این امکان را می‌دهد تا در صورت حمله‌ی دشمن به خطوط دفاعی، به هیچ عنوان شکسته نشده و حالت نظامی خود را از دست ندهند، دستور حالت آماده‌باش برای شلیک (برای نیروهای Ranged مانند کمان‌دارها) که باعث می‌شود به محض در تیر رس قرار گرفتن نیروهای دشمن به آنان شلیک کنند، فعال کردن حالت Skirmish که باعث می‌شود نیروهای Ranged شما در صورت نزدیک شدن دشمن و در صورتی که در خطر باشند، پا به فرار بگذارند و آخرین دکمه نیز برای عقب‌نشینی قرار داده شده است.

در نبردهایی نیز که شما دارای جادوگر باشید، گزینه‌هایی مانند آنچه در تصویر زیر مشاهده می‌کنید اضافه خواهند شد:

آموزش بازی Total War: Warhammer

  • ۱: در این قسمت توانایی‌های منحصر‌بفرد جادوگر شما که پیش‌تر در قسمت شخصی‌سازی آنها را فعال کرده‌اید، نشان داده می‌شوند.
  • ۲: این عدد نشان دهنده‌ی میزان بادهای جادویی است که می‌توانید از آن استفاده کنید. گزینه‌هایی نیز که به گرد این قسمت قرار گرفته‌اند، جادوهای مخصوص این جادوگر هستند که هر یک مقداری از بادهای جادو را برای استفاده مصرف می‌کنند. البته این بادها بسته به میزان ابتدایی آن (که در قسمت‌های قبلی توضیح داده شد) و در طول نبرد، مجددا افزایش خواهد یافت. اما به یاد داشته باشید که از این مقدار محدود هوشمندانه استفاده کنید.

پس از نبرد با ارتش‌های دشمن، پنجره‌ای مشابه تصویر زیر ظاهر می‌شود و از شما می‌خواهد در مورد سربازانی که از دشمن اسیر کرده‌اید تصمیم گیری کنید:

آموزش بازی Total War: Warhammer

  • ۱: گزینه‌های این بخش به ترتیب از چپ به راست به معنی معاوضه‌ی اُسرای دشمن با سکه، کشتن تمامی آنها و بکارگیری آنان در ارتش خود است که می‌تواند در مواقعی که تلفات ارتش شما زیاد بوده، مقداری از آن را بازگرداند. البته در نظر داشته باشید که هر یک از این گزینه‌ها عواقب خاص خود را نیز دارا هستند.

پس از تصرف هر شهر یا قلعه نیز تصویری مانند زیر برای شما نمایان می‌شود و از شما می‌خواهد در مورد این شهر تصمیم گیری کنید:

آموزش بازی Total War: Warhammer

کاربرد گزینه‌های تصویر بالا نیز به ترتیب تصرف برای «Occupy»، غارت کردن و تصرف برای «Loot & Occupy»، غارت کردن و رها کردن شهر برای «Sack» و از بین بردن کامل شهر برای «Raze» هستند که طبیعتا هر یک از آنها عواقب خود را نیز دارا هستند. بطور مثال ممکن است شما با انتخاب گزینه‌ی «Loot & Occupy» بتوانید در کنار تصرف شهر پول بیشتری نیز بدست بیاورید، اما در ازای آن نارضایتی مردم را نیز برای خود به ارمغان آورده‌اید. همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد، این قسمت از آموزش تنها به این قسمت‌ها محدود شده و مورد دیگری برای توضیح دادن ندارد. چون‌که کنترل و هدایت نبردها کاملا به مهارت و تجربه‌ی شما وابسته است و نمی‌توان در مورد آن توضیح خاصی داد. در قسمت ششم آموزش جامع بازی Total War: Warhammer نیز به دلیل درخواست برخی از کاربران عزیز، سعی خواهد شد توضیحات تکمیلی بخش شخصی‌سازی و جادوهای این بازی توضیح داده خواهد شد. در صورت داشتن سوال یا ایراد در روند فهم این قسمت از راهنما، آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده