نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۱

مایکروسافت: قدرت پلی استیشن 4 پرو برای بازی‌های 4K کافی نیست

مایکروسافت اعلام کرده که پلی‌استیشن 4 پرو قدرت کافی برای اجرای بازی‌ها در رزولوشن 4K واقعی را ندارد.

کمپانی سونی چندی پیش در جریان رویداد نشست پلی‌استیشن کنسول میان‌نسلی خود را با نام پلی‌استیشن 4 پرو معرفی کرد که قدرتی معادل ۴/۲ ترافلاپس دارد و می‌تواند بازی‌ها را در رزولوشن 4K، اما به صورت Upscale شده و نه 4K واقعی، اجرا کند. حال آلبرت پنلو، یکی از مهندسین مایکروسافت، طی مصاحبه‌ای که با سایت یوروگیمر داشته، اعلام کرده که قدرت پلی‌استیشن 4 پرو هرگز برای اجرای بازی‌ها در رزولوشن 4K واقعی کافی نیست:

سونی در مورد اجرای بازی‌ها در رزولوشن 4K صحبت می‌کند ولی قدرت کنسول آن‌ها برای این کار کافی نیست و در نتیجه سونی اعلام می‌کند که کنسولش بازی‌ها را به صورت آپسکیل شده اجرا خواهد کرد. ولی ما زمانی که ساخت اسکورپیو را بررسی می‌کردیم، کاملا می‌دانستیم که می‌خواهیم سازندگان با استفاده از قدرت آن، بازی‌ها را برای اجرا در رزولوشن 4K واقعی طراحی کنند و برای رسیدن به چنین قدرتی می‌دانستیم که پهنای باند حافظه کنسول چقدر باید باشد یا اینکه چند ترافلاپس قدرت داشته باشد. در اصل بازیسازان به ما گفتند که این حجم از قدرت برای اجرای بازی‌ها در رزولوشن 4K نیاز است.

مایکروسافت اخیرا هم اشاره کرده بود که تمامی بازی‌های ساخته‌شده توسط استودیو‌های این کمپانی، از رزولوشن 4K واقعی پشتیبانی می‌کنند. پنلو در ادامه صحبت‌های خود گفت:

بازیسازان قادر خواهند بود تا از قدرت ۶ ترافلاپسی کنسول ما استفاده کرده و بازی‌ها را به هر شکلی که دوست دارند برای آن توسعه دهند. ولی به نظر من کنسول سونی با قدرت ۴/۲ ترافلاپس، به حد کافی برای اجرای بازی‌ها در رزولوشن 4K قوی نیست و در نتیجه تجربه‌ی 4K‌ای که ما ارائه می‌دهیم، واقعی‌تر است.

در ادامه سایت یورو گیمر از پنلو پرسید که به نظر وی، آیا سونی طرفداران را با ادعای اجرای بازی‌های 4K گمراه می‌کند یا خیر که وی در پاسخ گفت:

من هرگز سونی را محکوم نمی‌کنم. چرا که آن‌ها رسما اعلام کرده‌اند که کنسول‌شان قادر به ارائه تجربه 4K واقعی نیست.

مهندس مایکروسافت همچنین در ادامه صحبت‌های خود هم اعلام کرد که هنوز برای صحبت کردن در مورد تفاوت بازی‌های پلی‌استیشن 4 پرو و ایکس‌باکس اسکورپیو زود است:

عده‌ای از افراد اعتقاد دارند تفاوت زیادی بین اجرای بازی‌ها روی رزولوشن 900p و 1080p وجود دارد و عده‌ای هم هستند که می‌گویند تفاوتی بین این دو نیست. البته هر دو این افراد هم تصور می‌کنند که حرف‌شان صحیح است. به همین دلیل هم باید منتظر ماند و دید که بازیسازان به چه شکل از قدرت این کنسول‌های جدید استفاده می‌کنند و واکنش طرفداران به آن‌ها چه شکل خواهد بود.

هدف ما فقط این است که بتوانیم یک پلتفرم عالی یا به بیان بهتر، قوی‌ترین کنسول ممکن را بسازیم. به نظر من برنامه‌های ما به‌خوبی پیش می‌رود و الان فقط باید منتظر نتیجه باشیم.

پنلو در پایان هم اعلام کرد که هدفش از مطرح کردن این صحبت‌ها، ضعیف نشان دادن یا بی‌احترامی به سونی نیست و این حرف‌ها فقط جنبه تجاری و کاری دارند:

واقعیت این است که سونی هم یک کنسول دارد و ما هم یک کنسول که دوست داریم آن را به فروش برسانیم. در نتیجه این طبیعی است که مزیت‌های کنسول خودمان را نشان دهیم. ولی در این بین هیچ بی‌احترامی نسبت به کنسول دیگر وجود ندارد و این حرف‌ها فقط جنبه کاری دارند.

این صحبت‌ها در حالی توسط پنلو مطرح شده که چندی پیش فیل اسپنسر، رییس ایکس‌باکس، اعلام کرد که علاقه‌ای به جنگ‌های بین‌کنسولی نداشته و ترجیح می‌دهد تا فقط روی ارائه تجربه خوب برای طرفداران متمرکز شود.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده