نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۸

خالق DayZ در حال کار روی یک بازی چندنفره جدید است

دین هال، سازنده DayZ، اعلام کرد که یک بازی چندنفره جدید در دست ساخت دارد.

بازی چندنفره زامبی‌محور DayZ در سال ۲۰۱۲ به عنوان یک ماد برای بازی Arma II عرضه شد و خیلی زود مورد استقبال گیمر‌ها قرار گرفت. حال دین هال، خالق این بازی، در مصاحبه‌ای که اخیرا با سایت یوروگیمر داشته، اعلام کرده که در حال کار روی یک بازی چندنفره کاملا جدید است. البته هال پیش از این در جریان E3 2015 از یک بازی به اسم Ion رونمایی کرد که یک بازی در سبک بقا است که در فضا جریان دارد. با این حال بازی جدیدی که این بازیساز از آن صحبت کرده، ربطی به Ion نداشته و یک پروژه کاملا جدا است:

فعلا ترجیج می‌دهم اطلاعات زیادی در مورد این بازی ارائه نکنم و فقط می‌توان گفت که ساخته جدید ما یک بازی چندنفره است. ما کاملا ایده‌های مشخصی برای این بازی داریم و می‌دانیم که قرار است دقیقا چه چیزی به عنوان محصول نهایی عرضه کنیم.

شاید یکی از دلایلی که باعث شده هال جزییات زیادی از بازی جدید خود ارائه ندهد، تجربه نه‌چندان خوب وی در مورد DayZ باشد. چرا که پس از معرفی این بازی و رونمایی از ایده جذاب آن، بازی‌های دیگری هم سعی در استفاده از این طرح داشته و این امر باعث خلق بازی‌هایی چون The War Z شد. هال همچنین اعلام کرده که انتظار دارد بازی جدیدش عملکرد خوبی از نظر اقتصادی داشته باشد:

من اعتقاد دارم که این بازی جدید از آن دست آثاری است که می‌تواند از نظر اقتصادی هم موفق باشد.

جالب است بدانید که یکی از سرمایه‌گذاران استودیو RocketWerkz، سازنده DayZ، کمپانی چینی تنسنت شرکت مادر رایوت گیمز است. هال در بخشی از مصاحبه خود هم اعلام کرده که سرمایه‌گذاری این کمپانی چینی نقش زیادی در رشد راکت‌ورکز داشته و باعث شده آن‌ها راحت‌تر بتوانند بازی‌های خود را بسازند.

بازی DayZ در حال حاضر به شکل دسترسی پیش از موعد (Early Access) روی استیم در دسترس است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده