بررسی ماوس گیمینگ Logitech G700s

بررسی ماوس گیمینگ Logitech G700s

پنجشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۱

با بررسی ماوس مخصوص بازی مدل G700s محصول لاجیتک همراه زومجی باشید.

لاجیتک یکی از شرکت‌هایی است که همیشه در ساخت وسایل جانبی مخصوص رایانه‌های شخصی نامی مطرح بوده است. علاوه بر محصولاتی مانند صفحه کلید، اسپیکر و ماوس معمولی،‌ این شرکت محصولاتی مخصوص بازی نیز تولید می‌کند که از شاخص‌ترین آنها می‌توان به فرمان‌های مخصوص بازی، هدست‌ها، صفحه کلیدها و ماوس‌های گیمینگ اشاره کرد. یکی از بخش‌هایی که Logitech تبحر زیادی در آن دارد، ساخت ماوس‌های مخصوص بازی است. ماوس G700s این شرکت،‌ در زمره ماوس‌های بالارده لاجیتک محسوب می‌شود که سعی کرده تمام ویژگی‌هایی را که یک گیمر از یک ماوس گیمینگ می‌خواهد، فراهم کند.

با زومجی و بررسی Logitech G700s همراه باشید.

مشخصات فنی

  • ابعاد: ۱۲۱ در ۸۳ در ۴۲ میلی‌متر
  • وزن:‌ ۱۵۲ گرم
  • نوع ارتباط:‌ سیم‌دار / بی‌سیم
  • عمق لیزر: ۲ میلی‌متر
  • رزولوشن: ۲۰۰ - ۸۲۰۰ DPI
  • عمر ماوس: ۲۰ میلیون کلیک و ۲۵۰ کیلومتر
  • بیشینه سرعت: ۴/۱۹ متر در ثانیه
  • بیشینه شتاب: 30G
  • ۱۳ کلید

طراحی

ماوس G700s را باید در زمره ماوس‌های فوق‌العاده خوش دست مخصوص بازی دانست. لاجیتک در طراحی این ماوس،‌ کاملا شکل دست کاربر را در نظر گرفته است و همین مسئله باعث شده است G700s به یکی از خوش‌دست‌ترین ماوس‌های مخصوص بازی تبدیل شود. 

بافت‌هایی که در دو طرف ماوس به کار رفته است، باعث شده که هنگام استفاده طولانی مدت و عرق کردن، دست کاربر از روی ماوس لیز نخورد. کلیدهای تعبیه شده برروی این ماوس نیز به نوعی برروی بدنه ماوس قرار گرفته‌اند که دسترسی به آنها کاملا به راحتی صورت بگیرد. چهار دکمه در قسمت چپ ماوس و دقیقا بالای شست دست قرار گرفته‌اند. سه دکمه دیگر نیز دقیقا در سمت چپ دکمه چپ ماوس تعبیه شده که کاربر به راحتی می‌تواند با استفاده از انگشت اشاره خود به آنها دسترسی پیدا کند.

Review G700s

سه چراغ نیز در قسمت کناری این ماوس قرار گرفته‌اند که علاوه بر نشان دادن میزان باتری، دقت DPI آن را نیز به کاربر اطلاع می‌دهند. مانند تمام ماوس‌های مدرن، G700s به یک اسکرول ویل نیز مجهز است. این چرخ خود هم به عنوان یک دکمه عمل می‌کند و هم به جهات چپ و راست قابل حرکت است. همچنین اسکرول ویل G700s دارای دو حالت اسکرول است که کاربر می‌تواند با استفاده از دکمه‌ای که در زیر این ماوس تعبیه شده، بین این دو حالت سوییچ کند. آخرین دکمه موجود روی G700s، یک کلید قابل برنامه‌ریزی دیگر است که دقیقا در وسط ماوس و زیر دکمه تغییر حالت اسکرول قرار گرفته‌اند.

روی ماوس نیز دارای یک روکش پلاستیکی است که برروی آن یک حرف G که نماد محصولات گیمینگ لاجیتک است، به علاوه طرح‌هایی که ذات مخصوص بازی بودن ماوس را به کاربر می‌رساند، دیده می‌شود. مدل ماوس نیز با فونت بسیار کوچک برروی آن حک شده است. 

در قسمت زیرین G700s، دکمه روشن / خاموش و محفظه باتری (‌که درون آن یک باتری قلمی جای می‌گیرد) دیده می‌شود. به‌علاوه درگاه اتصال کابل مایکرو USB که برای شارژ باتری یا وصل کردن ماوس از طریق کابل به رایانه‌شخصی استفاده می‌شود هم در قسمت انتهایی ماوس دیده می‌شود.

G700s

G700s

یکی از موارد تعجب‌برانگیز G700s این است که با اینکه این ماوس را می‌توان هم به صورت سیم‌دار و هم به صورت بی‌سیم استفاده کرد، اما لاجیتک از قرار دادن یک باتری قابل شارژ درون ماوس خودداری کرده است و شما اگر می‌خواهید از G700s به صورت وایرلس استفاده کنید، باید یا از یک باتری قلمی قابل شارژ استفاده کنید یا هر از چند گاهی باتری ماوس خود را عوض کنید. یکی دیگر از مواردی که ممکن است به مذاق گیمرهای چپ‌دست اصلا خوش نیاید، این است که اگر شما جزو این افراد باشید، نمی‌توانید از G700s استفاده کنید زیرا لاجیتک نسخه مخصوص افراد چپ‌دست را برای این محصول خود در نظر نگرفته است. 

ویژگی‌ها

برای اینکه بتوانید از تمام ویژگی‌های ماوس لاجیتک G700s به طور کامل استفاده کنید، باید از برنامه مخصوصی که لاجیتک برای محصولات مخصوص بازی خود ساخته است و Logitech Gaming Software نام دارد،‌ استفاده کنید. با استفاده از این برنامه به تمام ویژگی‌های ماوس خود دسترسی پیدا می‌کنید و می‌توانید علاوه بر تنظیم DPI و دیگر تنظیمات ماوس،‌ به صورت کاملا دستی دکمه‌های ماوس را برنامه‌ریزی کنید تا در بازی‌های مختلف و به خصوص بازی‌های MMO یا Massive Multiplayer Online راحت‌تر به پیروزی برسید. شما می‌توانید تا ۵ پروفایل را برروی حافظه داخلی ماوس و ۵ پروفایل دیگر را نیز برروی کامپیوتر ذخیره کنید تا به راحتی و با فشردن یک دکمه، بین ۱۰ پروفایل سوییچ کنید.

G700s Review

یکی از ویژگی‌های جالب نرم‌افزار این ماوس این است که به صورت خودکار می‌تواند بازی‌های نصب شده برروی کامپیوتر شما را شناسایی کند و پروفایل‌های مربوط به آن را از اینترنت دانلود کند. همچنین می‌توانید با فشردن دکمه‌های روی ماوس،‌ به سرعت DPI آن را تغییر دهید. DPI ماوس G700s را می‌توانید از بین بازه ۲۰۰ تا ۸۲۰۰ به دلخواه تنظیم کنید.

عملکرد

یکی از نکات خوب در رابطه با G700s این است که می‌توانید از آن هم به صورت باسیم و هم به صورت بی‌سیم استفاده کنید. برای استفاده از ماوس به صورت بی‌سیم، کافی است دانگلی که لاجیتک در جعبه آن قرار داده است را به سیستم خود وصل کنید و ماوس را روشن کنید. کابل مایکرو یواس‌بی که درون جعبه این ماوس است، برای اتصال آن به کامپیوتر و همچنین شارژ کردن باتری ماوس به کار می‌رود.

G700s

یکی از نگرانی‌های گیمرها در هنگام استفاده از ماوس‌ بی سیم، لگی است که ارتباط بی‌سیم ایجاد می‌کند و از زمانی که گیمر دست خود را روی ماوس حرکت می‌دهد تا زمان انتقال این فرمان به رایانه شخصی، مدت زمان کمی طول می‌کشد که همین مسئله ممکن است تعیین کننده برنده یا بازنده یک نبرد باشد. با این حال لاجیتک با ماوس G700s توانسته کاری کند که این لگ تقریبا نزدیک به صفر باشد و کاربر هیچ تاخیری را در هنگام استفاده از ماوس به صورت وایرلس حس نکند.

جمع‌بندی

ماوس Logitech G700s را به راحتی می‌توان یکی از خوش‌دست‌ترین و راحت‌ترین ماوس‌های مخصوص بازی نامید. دکمه‌های زیاد قابل برنامه‌ریزی و قابلیت استفاده از ماوس به صورت بی‌سیم و باسیم از جمله دیگر ویژگی‌های قابل توجه این ماوس است. علاوه بر تمام این موارد،‌ قابلیت دانلود پروفایل بازی‌ها توسط نرم‌افزار این ماوس را می‌توان یکی از مواردی برشمرد که بازیکنان بازی‌های MMO به شدت از آن استقبال خواهند کرد.

با این حال نبود یک باتری قابل شارژ تعبیه شده درون بدنه ماوس (البته لاجیتک در بسته‌بندی این ماوس،‌ یک باتری قلمی قابل شارژ قرار داده است) را شاید بتوان یکی از نکات منفی آن دانست. همچنین G700s اصلا برای کاربران چپ‌دست مناسب نیست و لاجیتک نیز اقدام به ساخت یک نسخه مخصوص چپ‌دستان نیز نکرده است.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده