نویسنده: آرش رستمی
// سه شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۲

تحلیلگر ژاپنی: پلی استیشن 5 احتمالاً در سال ۲۰۱۸ عرضه می‌شود

به پیشبینی دامیان تانگ، تحلیلگر ساکن ژاپن، پلی‌استیشن 5 در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ روانه‌ی بازار خواهد شد. وی پیش‌تر وجود پلی‌استیشن 4 اسلیم و پلی‌استیشن 4 پرو را پیشبینی کرده بود. همراه زومجی باشید.

این روزها صحبت درباره‌ی کنسول‌های جدید سونی و مایکروسافت جزو بحث‌های داغ دنیای گیمینگ به شمار می‌رود. در میان این بحث‌ها شاید فعلاً جایی برای پرداختن به نسل بعدی کنسول‌ها وجود نداشته باشد؛ اما یکی از تحلیلگران حوزه‌ی فناوری اخیراً از نسل جدید پلی‌استیشن صحبت کرده و تاریخ عرضه‌ی آن را هم پیشبینی کرده است.

دامیان تانگ (Damian Thong)، تحلیلگر شعبه‌ی ژاپن کمپانی مک‌کوئری (Macquarie)، بر این باور است که سونی حدوداً دو سال دیگر رسما وارد نسل نهم کنسول‌ها خواهد شد. تاکاشی موچیزوکی از وال استریت ژورنال در توییتر به گمانه‌زنی تانگ اشاره کرده و توییتی را با این مضمون پست کرده است:

پلی‌استیشن 4 پرو؟ صبر کنید؛ نظرتان درباره‌ی پلی‌استیشن 5 چیست؟ دامیان تانگ از مک‌کوئری، که [پیش از این وجودِ] پلی‌استیشن 4 اسلیم و [پلی‌استیشن 4] پرو را به‌درستی پیشبینی کرده بود، می‌گوید که پلی‌استیشن 5 ممکن است در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ از راه برسد.

همان‌طور که موچیزوکی یادآوری کرده است، تانگ پیش‌تر به بازه‌ی تقریبی عرضه‌ی کنسول‌های جدید سونی اشاره کرده بود و در نتیجه، صحت داشتن پیشبینی اخیر او هم، با وجود غافلگیرانه بودن‌اش، آنقدرها دور از ذهن به نظر نمی‌رسد. چنانچه پیشبینی وی به حقیقت بپیوندد، این اقدام سونی را می‌توان پاسخی زودهنگام برای ایکس‌باکس اسکورپیو دانست. اسکورپیو قرار است در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۷ به بازار راه پیدا کند.

نظر شما در این‌باره چیست؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده