نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۱

انتشار بازی ماجراجویی و لغو شده Warcraft پس از ۱۸ سال

Warcraft Adventures: Lord of the Clans یک بازی در سبک ماجراجویی بود که کمپانی بلیزارد ۱۸ سال پیش روند ساخت آن را لغو کرد. حال این بازی توسط یک شخص روسی عرضه شده و قابل‌بازی است.

سری وارکرفت یکی از محبوب‌ترین مجموعه بازی‌های ویدیویی است که توسط کمپانی بلیزارد ساخته شده است. طرفداران تا به امروز شاهد بازی‌هایی از این سری در سبک‌های مختلف از جمله MMO، استراتژی و حتی کارتی بودند، ولی جالب است بدانید که بلیزارد ۱۸ سال پیش یک بازی ماجراجویی هم از این سری با نام Warcraft Adventures: Lord of the Clans در دست ساخت داشت که پس از مدتی ساخت آن لغو شد و با اینکه تا به امروز ویدیو‌های متعددی از این نسخه منتشر شده است، ولی اخیرا نسخه قابل‌بازی آن عرضه شده است.

البته این نسخه از بازی توسط بلیزارد عرضه نشده و یکی از کاربران سایت طرفداران وارکرفت (Scrolls of Lore) به اسم Reidor آن را روی این سایت عرضه کرده است. این نسخه از بازی تقریبا کامل شده است و تمامی میان‌پرده‌ها و دیالوگ‌های ساخته و نوشته شده توسط بلیزارد در آن وجود دارند. Reidor اعلام کرده که این نسخه یک هدیه از جانب وی برای تمامی طرفداران جدید و قدیمی بلیزارد است.

Warcraft Adventures: Lord of the Clans

Warcraft Adventures: Lord of the Clans قرار بود در دوران طلایی بازی‌های ماجراجویی اشاره و کلیک، داستان یک اُرک با نام ترال را روایت کند که برای متحد کردن قبیله‌اش تلاش می‌کرد. این بازی با همکاری استودیو روسی انیمیشن مجیک ساخته می‌شد. با این حال دقیقا چند روز مانده به نمایشگاه E3 سال ۱۹۹۸، بلیزارد رسما لغو شدن این بازی را اعلام کرد. چرا که با حضور بازی‌های ۳ بعدی چون Grim Fandango تیم شیفر، شانسی برای موفقیت بازی قائل نبود.

در آن تاریخ بیل روپر، مدیر سابق بلیزارد نورث، در مورد لغو شدن بازی گفته بود:

واقعیت این است که ما با Warcraft Adventures: Lord of the Clans در حال ساخت یک بازی ماجراجویی کلاسیک بودیم. ولی در طی بازه ساخت بازی، انتظارات طرفداران از بازی‌های این سبک تغییر کرده و به سمت و سوی بازی‌های سه‌بعدی رفته است. به همین دلیل هم تصمیم گرفتیم بازی را لغو کنیم. در حقیقت زمانی که بازی نهایی را تجربه کردیم، به این نتیجه رسیدیم که Warcraft Adventures: Lord of the Clans یک بازی عالی است، ولی برای سه سال پیش.

داستان ترال در این بازی بعد‌ها تبدیل به یک کتاب با نام Warcraft: Lord of the Clans شد. ولی در مجموع این بازی ادونچر یک داستان بسیار مفرح روایت می‌کند و گیم‌پلی آن هم یادآور دورانی است که بازی‌های ماجراجویی در آن پادشاهی می‌کردند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که این بازی اکنون به صورت غیرقانونی منتشر شده و به احتمال زیاد بلیزارد خیلی زود مانع از انتشار بازی خواهد شد. پس اگر دوست دارید آن را تجربه کنید، سریع‌تر اقدام به دانلود بازی کنید.


منبع PC Gamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده