نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۲

بنیاد ESRB بازی Civilization 6 را رده بندی سنی کرد

بنیاد رده‌بندی سنی بازی‌ها (ESRB)، بازی Civilization 6 را درجه‌بندی و در عین حال اطلاعات جدیدی هم از آن ارائه کرده است. با زومجی همراه باشید.

Civilization VI یکی از مورد انتظار‌ترین بازی‌ها برای دارندگان رایانه‌های شخصی است که در تاریخ ۳۰ مهر به صورت انحصاری برای این پلتفرم عرضه خواهد شد. اخیرا بنیاد ESRB این بازی را بررسی و رده‌بندی سنی آن را منتشر کرده است. این بنیاد درجه E+10 را برای بازی در نظر گرفته که به موجب آن، بازی برای افراد بالای ۱۰ سال مناسب است. در توضیحات این بنیاد آمده که در بازی شاهد خشونت جزیی، اشاره به مواد مخدر و وجود الفاظ و صحنه‌های تا حدودی نامناسب هستیم.

خلاصه توضیحات Civilization 6 به شرح زیر است:

Civilization 6 یک بازی استراتژی است که در آن گیمر‌ها باید مردم خود را از دوران تاریخی هدایت کرده و به عصر اطلاعات و فضا برسانند. بازیکنان می‌توانند فرهنگ، تکنولوژی و جنبه‌های اقتصادی و اجتماعی حکومت خود را کنترل کنند. همچنین امکان گسترش قلمرو با استفاده از حمله به حکومت‌های دیگر وجود دارد. نبرد‌های بازی در روی نقشه نشان داده می‌شوند و هر ارتش فقط با چند سرباز مشخص است. همچنین در نبرد‌ها شاهد استفاده از شمشیر، شلیک با تفنگ و همچنین شلیک سلاح توسط ماشین‌های مختلف هستیم. در نتیجه نبرد‌ها، ممکن است شاهد افتادن سرباز‌ها یا منفجر‌شدن ماشین‌ها باشیم.

در دایرة‌المعارف بازی شاهد برخی تصاویر تا حدودی نامناسب هستیم و علاوه بر آن در برخی قسمت‌های بازی به مبادلات مواد مخدر نیز اشاره شده است. در صحبت‌های رد و بدل شده بین رهبر‌ها هم گاهی از الفاظ نامناسب استفاده می‌شود.

Civilization 6 توسط استودیو فیرکسیس گیمز ساخته می‌شود و وظیفه انتشار آن برعهده توکی گیمز است. همچنین نسخه‌ای ویژه از این بازی هم به مناسبت سالگرد ۲۵ سالگی سری با نام Anniversary معرفی شده که می‌توانید جزییات آن را در زومجی بخوانید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده