// شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۲

بروزرسانی‌ های HDR و 4K بازی ها بر روی پلی استیشن 4 پرو رایگان خواهند بود

یکی از دغدغه‌های فعلی بروزرسانی بازی‌ها بر روی کنسول پلی استیشن 4 پرو است. حال سونی اعلام کرده که بر روی پلی‌استیشن 4 پرو نیازی به پرداخت پول برای بروزرسانی‌های HDR و رزولوشن 4K نیست. با زومجی همراه باشید.

پس از معرفی پلی‌استیشن 4 پرو و پشتیبانی از بازی‌های عرضه شده، اعلام شد که در جریان یک بروزرسانی این بازی‌ها نیز از قابلیت HDR و رزولوشن 4K نیز پشتیبانی خواهند کرد. حال یک سوال بسیار مهم این وسط پیش می‌آید که آیا کاربران پلی‌استیشن 4 پرو مجبور به پرداخت هزینه برای دریافت این بروزرسانی‌ها هستند یا خیر.

از طرفی مدتی پیش خبری منتشر شد از صحبت‌های ماسایسو ایتو، معاون اجرایی ارشد کمپانی سرگرمی تعاملی سونی، در مورد رایگان بودن یا نبودن بروزرسانی‌های HDR و رزولوشن 4K بازی‌ها. وی در جریان این صحبت‌ها اعلام کرد که این بروزرسانی‌ها برای هر بازی با توجه به لایسنس‌اش متفاوت خواهد بود. بنظر می‌رسد ایتو بیشتر به سمت و سوی بازی‌های Third Party اشاره کرده و اینکه این بروزرسانی‌ها می‌توانند رایگان باشند. ولی وقتی سایت Game Impress Watch از وی خواست تا بیشتر شفاف سازی کند، مشخص شد که ایتو اعلام کرده که برای بازی‌های انحصاری سونی نیز این بروزرسانی‌ها و رایگان بودن یا نبودن آن‌ها متفاوت بوده و بستگی به بازی مورد نظر دارد.

از زمان عرضه بازی‌های انحصاری نسل هشتمی سونی تا به الان مشخص شده که دو بازی Uncharted 4: A Thief's End و inFamous: First Light دارای بروزرسانی برای کنسول پلی‌استیشن 4 پرو در روز عرضه‌اش خواهند بود. همچنین در ادامه آمده بازی Horizon: Zero Dawn که سال ۲۰۱۷ میلادی عرضه می‌شود، از این بروزرسانی‌ها پشتیبانی می‌کند. البته بنظر می‌رسد در آینده شاهد بازی‌هایی نظیر Days Gone و Spider-Man ساخته استودیو اینسامنیاک نیز باشیم.

در بین بازی‌های استودیوهای Third Party، می‌توان به بازی Deus Ex: Mankind Divided، بازی The Witness، بازی Call of Duty: Infinite Warfare و Call of Duty: Modern Warfare Remastered، بازی The Elder Scrolls Online اشاره کرد که دارای بروزرسانی HDR و رزولوشن 4K خواهند بود. در بین این بازی‌های Third Party ذکر شده فعلا مشخص شده که بروزرسانی بازی The Elder Scrolls Online رایگان خواهد بود.

در ارتباط با پرداخت هزینه این بروزرسانی‌ها نیز طی صحبت‌های سایت پالیگان با مسئولین سونی جهت رفع ابهامات کامل مشخص شده که سازنده‌ها نباید کاربران را مجبور به پرداخت هزینه برای دریافت این بروزرسانی‌ها بکنند. به عبارتی سونی اعلام کرده این بروزرسانی‌ها باید به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار بگیرد.


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده